WRC-Ράλλυ Φινλανδίας: Nίκη του Kalle Rovanpera στο «1-2-3-4-5» της Toyota

Έχοντας κυριαρχήσει από την αρχή του αγώνα, ο Kalle Rovanpera κατάφερε επιτέλους να κατακτήσει τη νίκη στο Ράλλυ Φινλανδίας. Αυτή είναι η πρώτη νίκη Φινλανδού στον αγώνα της πατρίδας του από τον Esapekka Lappi το 2017. Παράλληλα, η Toyota Gazoo Racing σημείωσε το πρώτο της «1-2-3-4-5» στην πορεία της στο WRC, ένα επίπεδο κυριαρχίας που είχαμε να δούμε στο θεσμό από τη Lancia στο Ράλλυ Πορτογαλίας του 1990.
Αυτό το σενάριο δεν φαινόταν εφικτό έως το απόγευμα του Σαββάτου και την 16η ειδική διαδρομή του αγώνα, το δεύτερο πέρασμα από τη Vastila (18,94 χλμ). Μέχρι εκεί, οι οδηγοί της Hyundai, Thierry Neuville και Adrien Fourmaux καταλάμβαναν τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου και μάχονταν για τη 2η γενικής κατάταξης. Ωστόσο, με αστοχία εμπρός δεξιού ελαστικού και στα δύο Hyundai στην αρχή της ειδικής διαδρομής, αμφότερα τα πληρώματα έχασαν περισσότερο από ενάμισι λεπτό.
Ο Rovanpera βρισκόταν ήδη 15 δλ. μπροστά έως εκείνο το σημείο, το οποίο σφράγισε τη νίκη του. Πέραν της επικράτησής του στο ασφάλτινο Ράλλυ Κανάριων Νήσων, ο Rovanpera δεν είχε την αναμενόμενη απόδοση φέτος στους χωμάτινους αγώνες (δύο παρουσίες στο βάθρο στην 3η θέση σε Πορτογαλία και Σαρδηνία), αλλά τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά στους αγαπημένους δρόμους του.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αυτή τη φορά δεν είχε παράπονα από τα ελαστικά της Hankook και τη συμπεριφορά του Toyota GR Yaris Rally1 και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 10 από τις 20 ειδικές διαδρομές του αγώνα, παρά το κλατάρισμα πίσω δεξιού ελαστικού που είχε στην ΕΔ13. Επίσης, ο Rovanpera σημείωσε τους μέγιστους βαθμούς (35), επικρατώντας στην κατάταξη της Super Sunday και την Power Stage.
Η διπλή ατυχία της Hyundai ωφέλησε τον Takamoto Katsuta, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος, 39,2 δλ. πίσω από τον νικητή Rovanpera και εξασφάλισε το δεύτερο βάθρο του στη φετινή σεζόν μετά το Ράλλυ Σουηδίας. O Ιάπωνας κατάφερε να διατηρήσει 5,9 δλ. πίσω του τον Sebastien Ogier ο οποίος βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος μακριά από το ρυθμό των ταχύτερων.
Ωστόσο, ο Γάλλος συμπλήρωσε το βάθρο, για να τερματίσει για πρώτη φορά φέτος εκτός της πρώτης δυάδας. Στους έξι αγώνες που έχει συμμετάσχει, δεν έχει λείψει από το βάθρο και εξακολουθεί να παραμένει στη μάχη του τίτλου, καθώς θα συμμετάσχει και στο Ράλλυ Παραγουάης στα τέλη Αυγούστου.
Ο Elfyn Evans προσπάθησε να προκαλέσει τον Ogier για το βάθρο, αλλά δεν κατάφερε να τον πλησιάσει πιο κοντά από τα 1,1 δλ. και στον τερματισμό τους χώριζαν μόλις 3 δλ. Ωστόσο, ο Ουαλός επέστρεψε έπειτα από μόνο έναν αγώνα στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα με 176 βαθμούς. Αυτή τη φορά όμως, ο Rovanpera βρίσκεται μόλις 3 βαθμούς πίσω του. Μόλις 10 βαθμούς πίσω από τον Φινλανδό βρίσκεται ο Ogier.
Αντιθέτως, ο πρώην επικεφαλής της βαθμολογίας, Ott Tanak, έχει βρεθεί πλέον στην 4η θέση, 13 βαθμούς μακριά από την κορυφή, καθώς η Φινλανδία έβαλε τέλος σε ένα σερί πολύ καλών αποτελεσμάτων (2ος, 2ος, 1ος, 2ος). Ο Εσθονός οδηγός της Hyundai είχε εγκαταλείψει στα δύο προηγούμενα Ράλλυ Φινλανδίας. Αν και φέτος κατάφερε να φτάσει έως το τέλος, ήταν τελευταίος στην κατάταξη της κατηγορίας Rally1.
Τα προβλήματα για τον Tanak ξεκίνησαν από την ΕΔ7 (δεύτερο πέρασμα από την Saarikas, 15,78 χλμ.) το απόγευμα της Παρασκευής, κατευθύνθηκε ευθεία σε μία στροφή, χτύπησε ένα δέντρο και προκάλεσε ζημιές στο εμπρός μέρος του Hyundai i20 N Rally1. Στο τέλος της διαδρομής, ενώ ένας κριτής επιθεωρούσε το αυτοκίνητό του, o Tanak προσπάθησε να ξεκινήσει πιο γρήγορα και τον χτύπησε. Η διεύθυνση του αγώνα δεν άφησε αυτό το περιστατικό να περάσει έτσι και επέβαλε στον Εσθονό ποινή 5 λεπτών. Αυτό σφράγισε τη μοίρα του Tanak, καθώς σημείωσε μόλις 1 βαθμό για τη 10η θέση στην κατηγορία Rally1.
Το θρίαμβο της Toyota Gazoo Racing συμπλήρωσε ο νεαρός Φινλανδός Sami Pajari, ο οποίος τερμάτισε στην 5η θέση. Ο Thierry Neuville έφτασε στη γραμμή τερματισμού στην 6η θέση, ενώ ο Adrien Fourmaux εγκατέλειψε στην τελική Power Stage, πιθανώς για να έχει τη δυνατότητα να τοποθετήσει φρέσκο κινητήρα στον επόμενο αγώνα. Ήταν ξεκάθαρα ένας αγώνας που η Hyundai θέλει να ξεχάσει σύντομα.
Η εγκατάλειψη του Γάλλου ανέβασε τους υπόλοιπους μια θέση, με τον Josh McErlean να τερματίζει ως πρώτος από τα πληρώματα της M-Sport Ford, στην 7η θέση, αφού ο Martins Sesks, που ήταν ο ταχύτερος της ομάδας έως την ΕΔ14, σταμάτησε στην ΕΔ15 με θολωμένο παρμπρίζ και έχασε χρόνο. Ο Gregoire Munster τερμάτισε 9ος, έχοντας χάσει τη θέση του από τον Sesks στην τελική Power Stage, λόγω κλαταρίσματος ελαστικού.
Ο Roope Korhonen κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο WRC2 με διαφορά μόλις 1,1 δευτερολέπτου μετά από μια συναρπαστική μάχη με τον παλαίμαχο επικεφαλής της ομάδας της Toyota Gazoo Racing, Jari-Matti Latvala. Ο Robert Virves τερμάτισε 3ος σε έναν αγώνα όπου ο επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος της κατηγορίας, Oliver Solberg, δεν σημείωσε βαθμούς, έπειτα από ένα ατύχημα την Παρασκευή.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.