YangWang U9 Track Edition: Σπάει νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα – motorone.gr
Το YangWang U9 Track Edition κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις πριν μερικές εβδομάδες, χάρη στην κολοσσιαία ονομαστική ισχύ των 3.018 ίππων, όμως πλέον βρίσκεται στο επίκεντρο για έναν διαφορετικό λόγο.
Το μοντέλο παρουσιάζεται και επίσημα σήμερα από την κινεζική εταιρεία, ως το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο.
Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος της κινεζικής εταιρείας από την αρχή. Η Track Edition κατάφερε να καταρρίψει το ρεκόρ, φτάνοντας τα 472.41 χλμ./ώρα, στην πίστα δοκιμών ATP (Automotive Testing Papenburg) στη Γερμανία.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Το μοντέλο βασίζεται στην νέα πλατφόρμα e4 και αξιοποιεί την τεχνική αρχιτεκτονική DiSus-X του βασικού YangWang U9. Είναι μάλιστα το πρώτο όχημα παραγωγής που υιοθετεί πλατφόρμα 1.200V, σε συνδυασμό με ένα σύστημα θερμικής διαχείρισης, βελτιστοποιημένο για ακραίες συνθήκες.
Κίνηση δίνουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι έχουν την δυνατότητα να περιστρέφονται έως και 30.000 σ.α.λ.. Κάθε ένας από αυτούς αποδίδει 755 ίππους, ανεβάζοντας το σύνολο στους 3.018 ονομαστικούς ίππους.
Το YangWang U9 είναι το πρώτο κινεζικό μοντέλο που διαθέτει σασί κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, ωστόσο, εξαιτίας των μπαταριών, το βάρος του supercar προσεγγίζει τους 2,5 τόνους. Παρά το υψηλό βάρος της κατασκευής, η εταιρεία περηφανεύεται ότι η αναλογία ισχύος – βάρους είναι 1.217 ίπποι/τόνο.
Επιπλέον, το σύστημα τεσσάρων κινητήρων της πλατφόρμας e4, το οποίο κατανέμει ανεξάρτητα την ροπή, «διαβάζει» σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση της επιφάνειας του οδοστρώματος, ρυθμίζοντας τη ροπή σε κάθε τροχό με πολύ υψηλή συχνότητα που υπερβαίνει τις 100 φορές ανά δευτερόλεπτο. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του αμαξώματος, χωρίς ολίσθηση των τροχών ή απώλεια πρόσφυσης.
Το DiSus-X Intelligent Body Control System πραγματοποιεί γρήγορες και ανεξάρτητες ρυθμίσεις στην ανάρτηση κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε κάθε γωνία του οχήματος στη δυναμική επιτάχυνση, στις στροφές ή σε ανώμαλες επιφάνειες. Αυτό όχι μόνο καταστέλλει τις κλίσεις κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα στην επιτάχυνση και τις στροφές— ενισχύοντας την άνεση και την αυτοπεποίθηση του οδηγού — αλλά βελτιστοποιεί επίσης ενεργά την επιφάνεια επαφής των ελαστικών με το δρόμο, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση. Σε συνεργασία με την πλατφόρμα e4, διασφαλίζει τόσο τη σταθερότητα του οχήματος όσο και την ασφάλεια στην οδήγηση.
Στον έλεγχο του αμαξώματος συμβάλλουν και οι αεροδυναμικές αλλαγές στο αμάξωμα. Στο μπροστινό μέρος υπάρχει ένα νέο splitter, το οποίο αυξάνει την αεροδυναμική άντωση στους μπροστινούς τροχούς. Στο πίσω μέρος εντοπίζουμε μια μεγάλη αεροτομή και έναν διαφορετικό διαχύτη.
Οι ζάντες 20 ιντσών φοράνε semi-slick ελαστικά για πίστα, κατασκευασμένα από την Giti, με βάση τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Παράλληλα, μια ειδική οδόντωση στη ζώνη επαφής ελαστικού–ζάντας, σε συνδυασμό με λιπαντικό υψηλού ιξώδους, έχουν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της ολίσθησης μεταξύ ελαστικού και ζάντας κατά την απότομη επιτάχυνση ή το φρενάρισμα. Έτσι περιορίζονται οι άσκοπες απώλειες ροπής και η φθορά του ελαστικού, ενώ βελτιώνεται η προβλεψιμότητα και η σταθερότητα κατά τους δυναμικούς ελιγμούς.
Πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου βρέθηκε ο Marc Basseng, o οποίος, αφού ολοκλήρωσε τη δοκιμή υψηλής ταχύτητας για την YangWang, δήλωσε: «Πέρυσι νόμιζα ότι είχα φτάσει στο αποκορύφωμα. Δεν περίμενα να σπάσω το δικό μου ρεκόρ τόσο σύντομα — αλλά να που είμαστε εδώ, στην ίδια πίστα, με νέες τεχνολογίες που το κατέστησαν δυνατό.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.