Έκρηξη στις πωλήσεις PHEV στη Γερμανία – Αλλά έρχεται ανατροπή το 2026!

Τα PHEV οχήματα — συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ηλεκτροκινητήρα και επαναφορτιζόμενης μπαταρίας — γνωρίζουν εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις της Γερμανίας. Πρόσφατα, το μερίδιό τους ξεπέρασε το 12% των νέων πωλήσεων, αγγίζοντας σχεδόν τα επίπεδα των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτή η αυξημένη ζήτηση, φαίνεται να οφείλεται περισσότερο σε κανονιστικές πιέσεις, παρά σε γνήσιο ενδιαφέρον των καταναλωτών και σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να λήξει απότομα στις αρχές του 2026.
Τεχνητή άνοδος πριν την πτώση
Σύμφωνα με το Automobilwoche και τα στοιχεία της Dataforce, οι τελευταίοι μήνες του 2025, αναμένεται να είναι ιδιαίτερα «θερμοί» για τις πωλήσεις PHEV. Ο λόγος; Από τον Ιανουάριο, τίθεται σε ισχύ μια σημαντική κανονιστική αλλαγή, που αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού των εκπομπών CO₂.
Με τη νέα μέθοδο, τα αποτελέσματα πολλών δημοφιλών μοντέλων θα επιδεινωθούν θεαματικά και σε κάποιες περιπτώσεις, οι εκπομπές θα φαίνονται σχεδόν διπλάσιες! Αυτό καθιστά συμφέρουσα την αγορά καινούργιου PHEV, πριν τεθούν οι νέοι κανόνες σε ισχύ, ειδικά για εταιρικούς στόλους, που θέλουν να διατηρήσουν χαμηλό το μέσο αποτύπωμα CO₂ τους.
Έκρηξη πωλήσεων ως το τέλος του 2025
Οι αναλυτές της Dataforce προβλέπουν ότι το μερίδιο των PHEV, θα φτάσει έως και το 20% των νέων πωλήσεων μέχρι το τέλος του έτους — ποσοστό αντίστοιχο με αυτό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως, από τις αρχές του 2026 αναμένεται πτώση, καθώς οι «προαγορές» θα έχουν ήδη ολοκληρωθεί και η αγορά θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα ζήτησης.
Γιατί οι εταιρείες τα προτιμούν ακόμα
Παρόλα αυτά, οι ειδικοί δεν προβλέπουν κατάρρευση της αγοράς. Ένας σημαντικός λόγος είναι τα φορολογικά κίνητρα: τα εταιρικά οχήματα με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 80 χιλιομέτρων, προσφέρουν μειωμένη φορολογική επιβάρυνση στο μισό. Έτσι, όσοι επιθυμούν να παραμείνουν σε κινητήρες καύσης, αλλά να συνεχίσουν να επωφελούνται φορολογικά, εξακολουθούν να επιλέγουν PHEV.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι λιγότερο «πράσινη». Πολλοί οδηγοί σπάνια ή ποτέ δεν φορτίζουν τα οχήματά τους, με αποτέλεσμα οι κινητήρες καύσης να δουλεύουν συνεχώς και σε ορισμένες περιπτώσεις, η κατανάλωση καυσίμου να είναι υψηλότερη από ενός συμβατικού μοντέλου, λόγω του επιπλέον βάρους της μπαταρίας.
Το μέλλον ανήκει στα αμιγώς ηλεκτρικά
Για όσους ενδιαφέρονται πραγματικά για την ηλεκτροκίνηση και τη μείωση των εκπομπών, η πιο λογική επιλογή παραμένει το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρότι το φορολογικό πλεονέκτημα εκεί είναι μόλις 25%, η πραγματική εξοικονόμηση ενέργειας και η απουσία εκπομπών, καθιστούν την επιλογή σαφώς πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμα.
Πηγή: Automobilwoche
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.