Αγορά Αυτοκινήτου: Άνοδος σχεδόν 14% στις ταξινομήσεις τον Μάιο σε σχέση με πέρσι
Αυξημένες κατά 13,9% ήταν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 15.673 οχήματα έναντι 13,760 το 2024.
Συνολικά ωστόσο η ελληνική αγορά συνεχίζει να καταγράφει πτώση -0,6% το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Μειωμένες είναι και οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-2,4%). Στα λεωφορεία, καταγράφεται επίσης μείωση -13%.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Μάιος 2025
Μάιος 2024
Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά
15.673
13.760
13,9%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)
1.032
754
36,9%
Καινούργια λεωφορεία
50
293
-82,9%
Ιανουάριος-Μάιος 2025
Ιανουάριος-Μάιος 2024
Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά
63.517
63.873
-0,6%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)
4.348
4.455
-2,4%
Καινούργια λεωφορεία
403
463
-13,0%
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,5% επί του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο πεντάμηνο του έτους. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,5%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment
Μάιος 2025
Μάιος 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος –
Μάιος
2025
Ιανουάριος –
Μάιος
2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A
10,3%
10,6%
-0,3
7,8%
7,3%
+0,5
A-SUV
3,0%
9,1%
-6,1
2,6%
4,2%
-1,5
(A TOTAL)
(13,2%)
(19,6%)
(-6,4)
(10,5%)
(11,4%)
(-1,0)
B
20,5%
23,9%
-3,5
20,8%
25,1%
-4,3
B-SUV
35,5%
29,5%
+6,0
35,5%
32,2%
+3,3
(B TOTAL)
(56,0%)
(53,4%)
(+2,5)
(56,3%)
(57,3%)
(-1,0)
C
6,3%
6,7%
-0,5
7,1%
7,2%
-0,1
C-SUV
15,1%
13,1%
+2,0
17,3%
15,8%
+1,5
(C TOTAL)
(21,4%)
(19,9%)
(+1,5)
(24,4%)
(23,0%)
(+1,4)
D
0,8%
1,0%
-0,2
1,0%
1,7%
-0,7
D-SUV
5,1%
3,8%
+1,3
5,2%
4,2%
+1,0
(D TOTAL)
(5,9%)
(4,8%)
(+1,1)
(6,2%)
(5,8%)
(+0,3)
E
0,1%
0,1%
+0,1
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
0,4%
0,3%
+0,1
0,4%
0,4%
+0,0
(E TOTAL)
(0,5%)
(0,4%)
(+0,2)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)
F-G
0,1%
0,1%
+0,0
0,1%
0,1%
+0,0
F-G-SUV
0,2%
0,3%
-0,1
0,2%
0,3%
-0,1
(F-G TOTAL)
(0,3%)
(0,4%)
(-0,0)
(0,3%)
(0,4%)
(-0,1)
SPORTS
0,3%
0,2%
+0,1
0,2%
0,2%
+0,0
MPV
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
MPV-M/COMBI
2,3%
1,3%
+1,0
1,6%
1,3%
+0,3
(SUV TOTAL)
(59,3%)
(56,1%)
(+3,2)
(61,3%)
(57,0%)
(+4,3)
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (48,3%) καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο πεντάμηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 54% της συνολικής αγοράς!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 5,4% της αγοράς. Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (34,6%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Μάιος 2025
Μάιος 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Μάιος 2025
Ιανουάριος – Μάιος 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ
Ιαν.-Απρ.‘25
Βενζίνη
34,9%
40,6%
-5,7
34,6%
41,5%
-6,9
28.,6%
Πετρέλαιο
1,6%
7,1%
-5,6
3,1%
9,6%
-6,5
9,6%
Υβριδικά (HEV)
47,6%
43,4%
+4,2
48,3%
37,9%
+10,4
35,3%
Plug in Υβριδικά
(PHEV)
6,8%
4,7%
+2,1
6,2%
5,4%
+0,8
7,9%
Αμιγώς Ηλεκτρικά
(BEV)
4,8%
2,9%
+1,8
5,4%
4,1%
+1,3
15,3%
Φυσικό αέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0%
0,0%
-0,0
0,0%
0,1%
-0,1
3,3%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
4,3%
1,1%
+3,2
2,5%
1,5%
+1,0
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Απρίλιος 2025
Απρίλιος 2024
Μεταβολή
Ιανουάριος-Απρίλιος 2025
Ιανουάριος-Απρίλιος 2025
Μεταβολή
ΕΕ(1)
925.359
913.716
+1,3%
3.640.211
3.682.699
-1,2%
ΕΕ 14(2)
801.043
794.076
+0,9%
3.164.387
3.215.861
-1,6%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
956.855
946.406
+1,1%
3.758.254
3.795.547
-1,0%
Ελλάδα
14.649
13.445
+9,0%
47.845
50.113
-4,5%
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.