Αγορά Αυτοκινήτου: Ο Σεπτέμβριος έδωσε ώθηση με άνοδο 27% σε σύγκριση με πέρσι – motorone.gr

Google News icon


Σημαντική άνοδο 27% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2024.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 12.274 οχήματα έναντι 9.661 το 2024.

Αυτό βοήθησε έτσι ώστε συνολικά η ελληνική αγορά να σημειώνει άνοδο 3,9% το πρώτο εννιάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025 έκλεισε στις 112.233 ταξινομήσεις, έναντι 108.035 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ελαφρώς αυξημένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+1,5%), ενώ ελαφρά μείωση καταγράφουν εκείνες των λεωφορείων (-1,2%).

Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Σεπτέμβριος
2025

Σεπτέμβριος
2024

Μεταβολή
2025/2024

Ιανουάριος
-Σεπτέμβριος
2025

Ιανουάριος
-Σεπτέμβριος
2024

Μεταβολή
2025/2024

Καινούργια επιβατικά

12.274

9661

27,0%

112.233

108.035

3,9%

Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)

1.052

603

74,5%

8.440

8.318

1,5%

Καινούργια λεωφορεία

91

98

-7,1%

749

758

-1,2%

 

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, και το 2025 δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με ποσοστό 35,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 20,8%, που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,6%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα CSUV με ποσοστό 18,2%.

Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment

Σεπτέμβριος
 2025

Σεπτέμβριος
 2024

Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
 2025

Ιανουάριος Σεπτέμβριος
 2024

Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)

A

4,0%

6,7%

-2,6

7,2%

7,2%

-0,1

A-SUV

2,4%

2,6%

-0,1

2,4%

4,2%

-1,8

(A TOTAL)

(6,5%)

(9,3%)

(-2,8)

(9,6%)

(11,4%)

(–1,8)

B

18,1%

23,2%

-5,1

20,8%

24,4%

-3,6

B-SUV

37,7%

31,7%

+6,0

35,6%

32,7%

+2,8

(B TOTAL)

(55,8%)

(54,9%)

(+0,9)

(56,4%)

(57,2%)

(–0,8)

C

5,2%

4,8%

+0,5

6,3%

6,5%

-0,2

C-SUV

22,2%

20,5%

+1,8

18,2%

16,5%

+1,7

(C TOTAL)

(27,4%)

(25,2%)

(+2,2)

(24,5%)

(23,0%)

(+1,5)

D

0,9%

3,5%

-2,6

1,0%

1,8%

-0,9

D-SUV

7,7%

5,4%

+2,4

6,0%

4,4%

+1,6

(D TOTAL)

(8,6%)

(8,9%)

(-0,2)

(7,0%)

(6,2%)

(+0,8)

E

0,1%

0,0%

+0,0

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,6%

0,6%

-0,0

0,4%

0,4%

+0,0

(E TOTAL)

(0,6%)

(0,6%)

(+0,0)

(0,5%)

(0,5%)

(+0,0)

F-G

0,1%

0,2%

-0,1

0,1%

0,1%

+0,0

F-G-SUV

0,2%

0,4%

-0,2

0,2%

0,3%

-0,1

(F-G TOTAL)

(0,3%)

(0,6%)

(-0,3)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,1)

SPORTS

0,2%

0,1%

+0,1

0,2%

0,1%

+0,1

MPV

0,0%

0,0%

+0,0

0,0%

0,0%

-0,0

MPV-M/COMBI

0,5%

0,5%

+0,1

1,3%

1,1%

+0,2

(SUV TOTAL)

(70,9%)

(61,1%)

(+9,8)

(62,9%)

(58,6%)

(+4,4)

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (49,8%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 9-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plugin hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 56% της συνολικής αγοράς! Μάλιστα, τα PHEV σημείωσαν σημαντική άνοδο 56,7% τον φετινό Σεπτέμβριο σε σχέση με τον περσινό!

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,5% της αγοράς, παρουσιάζοντας αύξηση το 9-μηνο (+9,9%) αλλά όχι και τον Σεπτέμβριο που παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρσι: 851 ταξινομήσεις έναντι 865 το ‘24.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (31,2%).

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης

 

Σεπτέμβριος
 2025

Σεπτέμβριος
 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιαν. – Σεπ.
 2025

Ιαν. – Σεπ.
 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Αυγ. ‘25

Βενζίνη

21,2%

28,7%

-7,5

31,2%

38,2%

-6,9

28.,1%

Πετρέλαιο

4,6%

3,3%

+1,4

3,4%

7,9%

-4,5

9,4%

Υβριδικά (HEV)

54,3%

46,6%

+7,7

49,8%

41,2%

+8,5

34,7%

Plug in Υβριδικά (PHEV)

9,4%

7,6%

+1,8

7,1%

5,6%

+1,5

8,8%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)

6,9%

9,0%

–2,0

5,5%

5,2%

+0,3

15,8%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,0%

+0,0

0,0%

0,0%

-0,0

3,2%

Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,6%

4,9%

-1,2

3,0%

1,8%

+1,2

Ευρωπαϊκή αγορά

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:

Αύγουστος 2025

Αύγουστος 2024

Μεταβολή

Ιανουάριος – Αύγουστος
2025

Ιανουάριος – Αύγουστος
 2025

 
Μεταβολή

ΕΕ(1)

677.786

643.394

+5,3%

7.168.848

7.179.268

-0,1%

ΕΕ 14(2)

568.116

547.490

+3,8%

6.197.920

6.244.690

-0,7%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

708.441

670.898

+5,6%

7.426.559

7.421.313

0,1%

Ελλάδα

8.191

8.149

+0,5%

99.959

98.374

1,6%

(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων