Αγορά Αυτοκινήτου: Στις 99.960 οι ταξινομήσεις στο 8-μηνο του 2025

Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινήθηκε η αγορά καινούριων αυτοκινήτων τον Αύγουστο. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 8.192 οχήματα έναντι 8.149 το 2024.
Συνολικά η ελληνική αγορά καταγράφει ελαφρά άνοδο 1,6% το πρώτο οκτάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 έκλεισε στις 99.960 ταξινομήσεις, έναντι 98.374 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Μειωμένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-4,3%), στα ίδια επίπεδα διατηρούνται εκείνες των λεωφορείων (-0,3%).
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Αύγουστος
2025
Αύγουστος
2024
Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά
8.192
8.149
0,5%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
769
795
-3,3%
Καινούργια λεωφορεία
48
118
-59,3%
Ιανουάριος – Αύγουστος
2025
Ιανουάριος – Αύγουστος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια επιβατικά
99.960
98.374
1,6%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
7.387
7.715
-4,3%
Καινούργια λεωφορεία
658
660
-0,3%
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,3% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 21,2% που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,4%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV με ποσοστό 17,7%.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment
Αύγουστος
2025
Αύγουστος
2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Αύγουστος
2025
Ιανουάριος – Αύγουστος
2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A
4,9%
5,2%
-0,3
7,6%
7,3%
+0,3
A-SUV
1,9%
3,5%
-1,6
2,4%
4,4%
-1,9
(A TOTAL)
(6,9%)
(8,7%)
(-1,9)
(10,0%)
(11,7%)
(–1,6)
B
18,3%
22,6%
-4,3
21,2%
24,6%
-3,4
B-SUV
38,4%
37,4%
+1,0
35,3%
32,8%
+2,5
(B TOTAL)
(56,7%)
(60,0%)
(-3,3)
(56,5%)
(57,4%)
(–0,9)
C
5,3%
5,9%
-0,7
6,5%
6,7%
-0,2
C-SUV
21,4%
17,0%
+4,4
17,7%
16,1%
+1,6
(C TOTAL)
(26,7%)
(23,0%)
(+3,7)
(24,1%)
(22,8%)
(+1,4)
D
0,7%
1,7%
-1,0
1,0%
1,7%
-0,7
D-SUV
7,1%
5,0%
+2,2
5,8%
4,3%
+1,5
(D TOTAL)
(7,8%)
(6,7%)
(+1,2)
(6,8%)
(6,0%)
(+0,8)
E
0,0%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
0,5%
0,4%
+0,1
0,4%
0,4%
+0,0
(E TOTAL)
(0,5%)
(0,5%)
(-0,0)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)
F-G
0,2%
0,1%
+0,1
0,1%
0,1%
+0,0
F-G-SUV
0,2%
0,3%
-0,1
0,2%
0,3%
-0,1
(F-G TOTAL)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,0)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,0)
SPORTS
0,3%
0,0%
+0,3
0,3%
0,2%
+0,1
MPV
0,0%
0,0%
-0,0
0,0%
0,0%
-0,0
MPV-M/COMBI
0,7%
0,7%
+0,0
1,4%
1,2%
+0,2
(SUV TOTAL)
(69,5%)
(63,6%)
(+5,9)
(62,0%)
(58,3%)
(+3,7)
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (49,2%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 8-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό φτάνει το 56% της συνολικής αγοράς!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,3% της αγοράς, ποσοστό που υπολείπεται σημαντικά συγκριτικά με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Αύγουστος-Ιούλιος: 15,6%).
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (32,5%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Αύγουστος
2025
Αύγουστος
2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Αύγουστος
2025
Ιανουάριος – Αύγουστος
2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Ιούλ. ‘25
Βενζίνη
25,6%
32,5%
-6,9
32,5%
39,1%
-6,6
28.,3%
Πετρέλαιο
4,6%
4,2%
+0,4
3,2%
8,4%
-5,2
9,5%
Υβριδικά (HEV)
51,2%
48,4%
+2,7
49,2%
40,7%
+8,5
34,7%
Plug in Υβριδικά (PHEV)
9,9%
5,9%
+4,0
6,8%
5,4%
+1,4
8,6%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
5,3%
6,3%
-1,1
5,3%
4,8%
+0,5
15,6%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
3,3%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
3,4%
2,6%
+0,8
3,0%
1,5%
+1,5
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
Ιούλιος 2025
Ιούλιος 2024
Μεταβολή
Ιανουάριος – Ιούλιος
2025
Ιανουάριος – Ιούλιος
2025
Μεταβολή
ΕΕ(1)
914.680
851.567
+7,4%
6.491.448
6.535.591
-0,7%
ΕΕ 14(2)
782.905
740.615
+5,7%
5.629.950
5.697.171
-1,2%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
945.202
877.289
+7,7%
6.718.504
6.750.132
-0,5%
Ελλάδα
13.606
12.205
+11,5%
91.768
90.225
1,7%
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.