Αυστηρότεροι κανόνες για τους προβολείς με στόχο την οδική ασφάλεια – Cars Electric
Η κυβέρνηση στη Βρετανία, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει αυστηρότερους κανονισμούς για τον σχεδιασμό των προβολέων αυτοκινήτων, καθώς αυξάνονται οι αναφορές οδηγών που τυφλώνονται από τα έντονα φώτα κατά τη νυχτερινή οδήγηση, ιδιαίτερα τώρα που σκοτεινιάζει περισσότερο και νωρίτερα το χειμώνα.
Μια πρόσφατη μελέτη του Υπουργείου Μεταφορών, έδειξε ότι το 97% των οδηγών διαπιστώνει τακτικά ή περιστασιακά, ότι αποσπάται η προσοχή του από τα οχήματα που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα, ενώ το 96% θεωρεί ότι πολλοί προβολείς είναι υπερβολικά φωτεινοί. Η έρευνα, η οποία ξεκίνησε το 2024 από το Εργαστήριο Έρευνας Μεταφορών (TRL), αξιολόγησε 1.850 οδηγούς του Ηνωμένου Βασιλείου και μέτρησε αντικειμενικά τις συνθήκες θάμβωσης, μέσω εξειδικευμένων οργάνων εντός οχημάτων.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παράγοντες όπως η θέση του αυτοκινήτου, η γωνία του οδοστρώματος, ο τύπος του οχήματος και η τεχνολογία των προβολέων, επηρεάζουν σημαντικά τη θάμβωση κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων, δήλωσαν ότι έχουν μειώσει ή σταματήσει την οδήγηση τη νύχτα, λόγω του προβλήματος.
Το Υπουργείο Μεταφορών (DfT), ανέφερε ότι η αντανάκλαση των προβολέων αποτελεί σοβαρό ζήτημα για πολλούς οδηγούς και ότι η μελέτη αυτή, θα συμβάλει στη διαμόρφωση νέων μέτρων στη Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας, που αναμένεται να εφαρμοστεί φέτος. Στα προτεινόμενα μέτρα, περιλαμβάνονται εκστρατείες ευαισθητοποίησης, περαιτέρω έρευνα και πιθανές αλλαγές, στους κανονισμούς φωτισμού των αυτοκινήτων.
Επιπλέον, εξετάζεται η απαγόρευση οδήγησης για οδηγούς άνω των 70 ετών που αποτυγχάνουν στις υποχρεωτικές οφθαλμολογικές εξετάσεις, ενώ ήδη συζητείται η αυστηροποίηση των κανόνων για το σχεδιασμό των προβολέων ώστε να μειωθεί η αντανάκλαση. Ο Δρ Shaun Helman από το TRL, τονίζει ότι η έρευνα παρέχει αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία, για την επίδραση στους οδηγούς και βοηθά στη χάραξη ασφαλέστερης πολιτικής.
Παράλληλα, η Υπηρεσία Προτύπων Οδηγών και Οχημάτων (DVSA), ενισχύει την επιτήρηση για παράνομα τοποθετημένες λάμπες LED και xenon, οι οποίες μπορούν να κατευθύνουν το φως απευθείας στα μάτια των οδηγών, στο αντίθετο ρεύμα. Το πρόστιμο για παραβάτες μπορεί να φτάσει έως και 1.200 ευρώ.
Η προτεινόμενη πολιτική, στοχεύει στη βελτίωση της νυχτερινής οδικής ασφάλειας, εξισορροπώντας την ανάγκη για καλύτερη ορατότητα, με τη μείωση της επικίνδυνης θάμβωσης από έντονα φώτα.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




