Γιατί η Honda και η Nissan «κόβουν» δύο από τα πιο φιλόδοξα ηλεκτρικά τους μοντέλα; – Cars Electric

Γιατί η Honda και η Nissan «κόβουν» δύο από τα πιο φιλόδοξα ηλεκτρικά τους μοντέλα; - Cars Electric


ις Ηνωμένες Πολιτείες, λίγο πριν λήξει η ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση για τα ηλεκτρικά οχήματα, δύο σημαντικά μοντέλα, μπαίνουν πρόωρα στο «χρονοντούλαπο». Η Honda αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του Acura ZDX, ενώ η Nissan δεν θα διαθέσει το Ariya ως μοντέλο 2026 στην αμερικανική αγορά.

Το Acura ZDX είχε μία σύντομη πορεία, καθώς παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2023 και ξεκίνησε να παραδίδεται στις αρχές του 2024. Το ηλεκτρικό SUV δεν ήταν προϊόν αποκλειστικής ανάπτυξης της Honda, αλλά αποτέλεσμα συνεργασίας με την General Motors. Τanto το Honda Prologue όσο και το Acura ZDX, βασίζονται στην πλατφόρμα Ultium EV της GM και κατασκευάζονταν από την αμερικανική εταιρεία.

Η παραγωγή του ZDX MY2026, που επρόκειτο να ξεκινήσει αυτόν τον μήνα στο εργοστάσιο της GM στο Spring Hill του Τενεσί, ακυρώθηκε. Η Honda επικαλέστηκε «συνθήκες αγοράς», ωστόσο το Prologue, θα συνεχίσει να παράγεται, αν και στο Μεξικό. Μέχρι σήμερα, η μάρκα έχει πουλήσει περίπου 19.000 ZDX από την έναρξη της διάθεσης, εκ των οποίων 11.000 μόνο το 2025.

Εκπρόσωπος της εταιρείας τόνισε ,ότι το ZDX αποτέλεσε σημαντικό βήμα για την Acura, ανοίγοντας τον δρόμο για το πλήρως ηλεκτρικό Acura RSX, που θα παραχθεί στο EV Hub του Οχάιο, το δεύτερο εξάμηνο του 2026, καθώς και για τα επερχόμενα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας. Από την πλευρά της, η GM ξεκαθάρισε σε εσωτερικό σημείωμα, ότι η απόφαση στηρίχθηκε αποκλειστικά στη ζήτηση, και όχι σε θέματα ποιότητας ή συνεργασίας.

Παρόμοια απόφαση πήρε και η Nissan, η οποία διακόπτει το Ariya MY2026 για τις ΗΠΑ, ανακατανέμοντας πόρους στο λανσάρισμα του νέου Nissan Leaf 2026. Το επόμενο Leaf υπόσχεται να είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό της αγοράς, με τη χαμηλότερη τιμή εκκίνησης από όλα τα νέα EVs, που πωλούνται σήμερα στις ΗΠΑ.

Όπως σημειώνει το InsideEVs, το Ariya που κατασκευαζόταν στην Ιαπωνία ήταν ήδη ακριβό και με τους νέους δασμούς και τη μείωση των φορολογικών ελαφρύνσεων, η συνέχιση της διάθεσής του, δεν είχε επιχειρηματικό νόημα. Το coupe-SUV θα παραμείνει διαθέσιμο μόνο από τα υπάρχοντα αποθέματα του 2025, ενώ η παραγωγή του συνεχίζεται κανονικά για τις υπόλοιπες αγορές. Η Nissan, δεν αποκλείει την επιστροφή του στις ΗΠΑ το 2027, εφόσον οι συνθήκες αλλάξουν.

Οι αποφάσεις της Acura και της Nissan, συμπίπτουν με μια κρίσιμη καμπή για την αμερικανική αγορά EV: η ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση για τα ηλεκτρικά λήγει στα τέλη Σεπτεμβρίου, μετά από πολιτικές πιέσεις. Οι αναλυτές προβλέπουν άνοδο των πωλήσεων τον τρέχοντα μήνα, καθώς οι αγοραστές, σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τα τελευταία κίνητρα και ακολούθως σημαντική πτώση το τελευταίο τρίμηνο. Το μέλλον του 2026 είναι αβέβαιο, με αρκετούς να προβλέπουν, ότι και άλλα εξειδικευμένα μοντέλα θα αποσυρθούν.

Πηγές: cnbc.com ,  insideevs.com 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων