Δοκιμάζουμε το DFSK E5 PHEV, το φτηνότερο 7θέσιο D-SUV της αγοράς – motorone.gr

Αν είστε σε αναζήτηση ενός προσιτού αυτοκινήτου με 7 θέσεις, τότε η DFSK έχει τη λύση, με μπόνους την πολύ αποδοτική τεχνολογία Plug-in Hybrid που προσφέρει μεγάλη οικονομία καυσίμου. Το DFSK E5 είναι το φτηνότερο 7θέσιο PHEV SUV της ελληνικής αγοράς, αλλά αυτό δεν είναι το μόνο του ατού.
Η δελεαστική τιμή του από την άλλη, έρχεται με κάποιο τίμημα στον εξοπλισμό ασφαλείας. Τελικά, αξίζει το DFSK E5 PHEV; Πάμε να δούμε…
Μοντέρνο μέσα – έξω
Με μήκος 4 μέτρα και 76 εκατοστά, το D-SUV της DFSK δείχνει και είναι μεγάλο. Αναμφισβήτητος πρωταγωνιστής στην εξωτερική εμφάνιση είναι η τεράστια μάσκα dot-matrix που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο τμήμα στο εμπρός μέρος και σε συνδυασμό με τους λεπτούς προβολείς LED χαρίζουν ένα μοντέρνο παρουσιαστικό στο κινεζικό SUV.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Το βράδυ ξεχωρίζει το φωτιζόμενο σήμα ανάμεσα στο καπό και τη μάσκα, που είναι δεδομένο πως θα κάνει πολλούς να αναρωτιούνται για τη μάρκα του αυτοκινήτου.
Στο πλάι, οι ακμές δίνουν αισθητικό ενδιαφέρον στις μεγάλες μεταλλικές επιφάνειες, με την έξυπνη σχεδίαση της τρίτης κολώνας να κερδίζει τη ματιά σου. Υπάρχουν φυσικά δύο θύρες πλήρωσης, μία στα αριστερά για τη βενζίνη και μία στα δεξιά για τη φόρτιση.
Το πίσω μέρος ακολουθεί την πεπατημένη των περισσότερων σύγχρονων SUV. Εδώ ξεχωρίζει η ενιαία μπάρα με τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα στις άκρες και το μεγάλο λογότυπο DFSK από πάνω.
Το εσωτερικό είναι επίσης ευχάριστο σχεδιαστικά. Αποτελείται από έξυπνο συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών που πείθουν για την ποιότητά τους και διακρίνεται για τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης.
Στάνταρ στη βασική έκδοση Comfort που δοκιμάζουμε είναι μεταξύ άλλων οι επενδύσεις από συνθετικό δέρμα, τα θερμαινόμενα, αεριζόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, η ηλιοροφή και οι δύο οθόνες στο ταμπλό.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών είναι ευανάγνωστος παρά τις κάπως μικρές ενδείξεις και πληρέστατος σε πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του οχήματος και την οδήγηση.
Η κεντρική οθόνη αφής των 12,3 ιντσών από την πλευρά της έχει κάπως απλοϊκή εικόνα και δομή αλλά είναι εύκολη στη χρήση. Συνεργάζεται με κάμερα οπισθοπορείας και ενσωματώνει λειτουργίες Mirrorlink και SpeedPlay που αναλαμβάνουν την σύνδεση με smartphones. Θα θέλαμε ιδανικά το μενού να είναι διαθέσιμο και στα ελληνικά, καθώς κάποιοι όροι στα αγγλικά δεν είναι απόλυτα κατανοητοί.
Σημαντική παράλειψη είναι επίσης η αδυναμία ρύθμισης του τιμονιού σε απόσταση, όπως και οι αερόσακοι οροφής από τη βασική έκδοση! Αυτά υπάρχουν πάντως στην πλουσιότερη Premium, μαζί με κάμερα 360 μοιρών, κάμερα DVR καταγραφής συμβάντων, πανοραμική ηλιοροφή και ασύρματη φόρτιση κινητού.
Πανεύκολη είναι επίσης η ανάπτυξη και η αναδίπλωση των δύο επιπλέον καθισμάτων στην τρίτη σειρά, τραβώντας απλώς έναν ιμάντα στην πλάτη τους από το πορτμπαγκάζ. Οι θέσεις αυτές είναι ιδανικές κυρίως για παιδιά, όχι τόσο λόγω έλλειψης χώρου όσο επειδή η πρόσβαση είναι κάπως δύσκολη, παρά το γεγονός πως το δεξί κάθισμα της μεσαίας σειράς σύρεται προς τα εμπρός για να βοηθήσει την επιβίβαση.
Επιπρόσθετα, οι ενήλικες αναγκάζονται να λυγίσουν πολύ τα γόνατά τους όταν καθίσουν στα πίσω-πίσω καθίσματα, καθώς τα έδρανα είναι πολύ χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Και πάλι όμως, η ύπαρξη 7 θέσεων αποτελεί αναμφίβολα μεγάλο ατού σε αυτή την κατηγορία τιμής.
Πλεονέκτημα είναι και ο μεγάλος χώρος αποσκευών. Στην 5θέσια διάταξη ανακοινώνεται στα 686 λίτρα χωρίς να διευκρινίζεται αν πρόκειται για τον όγκο μέχρι την εταζέρα ή μέχρι την οροφή. Στην πράξη πάντως χωράει πολλά αντικείμενα, ενώ ακόμη και με 7 επιβάτες στην καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα δύο βαλίτσες όρθιες.
Για την κίνηση του οχήματος φροντίζει κατά βάση το ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει κυρίως τη φόρτιση της μπαταρίας. Στις περιπτώσεις βέβαια που χρειάζεται η μέγιστη συνδυαστική ισχύς των 250 ίππων, τότε και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται για να κινήσουν από κοινού τους εμπρός τροχούς. Σημειώστε πως δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων καθώς ο βενζινοκινητήρας συνδέεται με τους τροχούς με μια σταθερή σχέση. Αυτό σημαίνει πως η επιτάχυνση είναι πάντα ομαλή και γραμμική, χωρίς διακοπές ή κομπιάσματα.
Στην πράξη ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνει οδηγώντας ένα οποιοδήποτε αυτόματο SUV. Επιλέγει αμιγώς ηλεκτρική ή υβριδική λειτουργία και το προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που επιθυμεί, αφήνοντας τα υπόλοιπα στο αυτοκίνητο. Για να εισπράξει τελικά αμεσότητα, ομαλή λειτουργία και πλουσιοπάροχη δύναμη όταν την αναζητήσει.
Ενδεικτικές είναι οι επιδόσεις. Ο χρόνος των 7,4’’ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι εξαιρετικός, με την τελική ταχύτητα των 165 χλμ./ώρα να επαρκεί για τέτοιου είδους αυτοκίνητο.
Παράλληλα, το Ε5 διακρίνεται και σε κατανάλωση βενζίνης με το εργοστάσιο να ανακοινώνει μέση τιμή μόλις 1,2 λτ./100 χλμ. Στην πράξη είναι εύκολο να επιβεβαιώνεις την αξιέπαινη οικονομία καυσίμου, αν φροντίζεις να φορτίζεις τη μπαταρία του οχήματος. Αν το αμελείς, τιμές γύρω στα 7 με 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι στο κύριο μενού. Αν πάντως εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο την Plug-in Hybrid τεχνολογία, στην αστική καθημερινότητα μπορείς να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά για έως 70 χλμ.
Εντυπωσιακή είναι και η συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα με ένα μόνο γέμισμα ρεζερβουάρ και μπαταρίας. Να συμπληρώσουμε τέλος ότι το όχημα διαθέτει λειτουργία V2L για τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών και πως ο οδηγός μπορεί μέσα από την κεντρική οθόνη να ρυθμίσει σε 3 επίπεδα την ένταση της ανάκτησης ενέργειας, αλλά και το επίπεδο φόρτισης κάτω από το οποίο το σύστημα θα αλλάζει από αμιγώς ηλεκτρική σε υβριδική λειτουργία για να διατηρεί συγκεκριμένο ηλεκτρικό φορτίο στη μπαταρία.
Αποτελεσματική οδική συμπεριφορά, ελλείψεις στον εξοπλισμό ασφάλειας
Μια ακόμη ευχάριστη έκπληξη είναι η οδική συμπεριφορά του Ε5. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Είναι ελαφρώς μαλακή σε ρύθμιση για να απορροφά με γλυκό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά παράλληλα ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και σου εμπνέει εμπιστοσύνη για να κινηθείς γρήγορα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακή στριφτερή διαδρομή.
Τιμόνι και φρένα δεν έχουν την καλύτερη αίσθηση αλλά ικανοποιούν σε αμεσότητα. Στα θετικά προσθέστε την ευκολία οδήγησης και την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό στο ταξίδι, στα αρνητικά τη μέτρια ελκτική πρόσφυση στις απότομες επιταχύνσεις – ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα – και τον θόρυβο κύλισης σε τραχιά άσφαλτο.
Εκεί που η βασική έκδοση Comfort του Ε5 υστερεί, είναι στις τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης.
Πέρα από τα βασικά (ESP, αντισπίν) δεν υπάρχουν συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η διατήρηση λωρίδας και η αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, στοιχεία που είναι στάνταρ σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας. Θα υπάρξουν κι εκείνοι ωστόσο που ευχαρίστως θα παραβλέψουν τις ελλείψεις αυτές καθώς μπορούν να ζουν και χωρίς τα συνεχόμενα μπιπ-μπιπ που συνοδεύουν τα συγκεκριμένα συστήματα. Όσοι από την άλλη τα θεωρούν απαραίτητα, θα τα βρουν στην πλουσιότερη έκδοση Premium.
Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις από την άλλη είναι τα Hill-start Assist και Hill Descent Control, όπως και η κάμερα οπισθοπορείας.
Τελικά;
Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα D-SUV πολύ ευρύχωρο και πρακτικό που εκτιμάς την αξία του στην καθημερινότητα, τόσο σε απόδοση όσο και σε οικονομία χρήσης. Φυσικά υπάρχουν ελλείψεις στον τομέα του εξοπλισμού ασφάλειας, η τιμή του είναι ασυναγώνιστη.
Τα 32.500 € που κοστίζει η βασική έκδοση Comfort (με μεταλλικό χρώμα) είναι τιμή που αντιστοιχεί σε 7θέσια μοντέλα που τοποθετούνται δύο κατηγορίες πιο κάτω (B-SUV, βλέπε π.χ. τα Citroen C3 Aircross και Opel Frontera). Τα οποία μπορεί να έχουν πλουσιότερο εξοπλισμό ασφαλείας αλλά υστερούν σε χώρους, επιδόσεις και υβριδική τεχνολογία (MHEV αντί PHEV).
Όσοι πάλι θέλουν να καλύψουν τα κενά ασφαλείας και επιλέξουν την έκδοση Premium, θα πρέπει να ανεβούν στα 37.990 €, κατηγορία τιμής με πολύ πιο δύσκολο ανταγωνισμό.
Σε κάθε περίπτωση, η απόκτηση του DFSK E5 γίνεται πολύ πιο εύκολη με το ισχύον χρηματοδοτικό πρόγραμμα, με επιτόκιο 3,9% και χαμηλή δόση από 226 €/μήνα (προκαταβολή 40% και τελευταία δόση “balloon”). Ένα ακόμη ατού είναι και η 5-ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.