Δοκιμάζουμε το DS 4 Hybrid με τους 145 ίππους

Μερικά… φλερτ δεν τα ξεχνάς ποτέ στη ζωή σου. Έτσι, όταν ενημερωθήκαμε ότι οι δρόμοι μας θα διασταυρώνονταν ξανά – έστω και για λίγο – με το DS 4, ήμασταν ιδιαίτερα χαρούμενοι, γιατί είχαμε όμορφες αναμνήσεις από την τελευταία φορά που το οδηγήσαμε.
Ναι, ίσως ορισμένες φορές η αισθητική υπερισχύει της πρακτικότητας, αλλά η επιβλητική του στάση στο δρόμο, η αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει στο εσωτερικό και η ποιοτική κύλιση σε κάνουν να χαμογελάς κάθε φορά που βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του DS 4.
Έχει περάσει πλέον πάνω από μία δεκαετία από τo 2014, που η DS ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Citroen και επικεντρώθηκε στο σχεδιασμό και την κατασκευή premium μοντέλων. Μία από τις πιο εντυπωσιακές -σχεδιαστικά- δημιουργίες της γαλλικής μάρκας, της οποίας το όνομα στα γαλλικά προφέρεται όπως η λέξη «θεά», είναι αναμφισβήτητα το DS 4.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Βασίζεται στην – ευέλικτη να δεχθεί διάφορα συστήματα κίνησης – πλατφόρμα EMP2 της Stellantis, την οποία χρησιμοποιούν επίσης μοντέλα όπως τα Peugeot 308, Citroen C5 X και Opel Astra. Με το τελευταίο, το DS 4 μοιράζεται το ίδιο εργοστάσιο παραγωγής, στο Russelheim της Γερμανίας.
Ωστόσο, η EMP2 εξελίχθηκε περαιτέρω ειδικά για το DS 4, με πολλές βελτιώσεις και τροποποιήσεις για να δημιουργηθούν οι ξεχωριστές αναλογίες του. Εμείς είχαμε αυτή τη φορά τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την υβριδική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Etoile+ με τα πρόσθετα πακέτα Absolute Comfort και Tech Pack.
Με την επιβλητική του εμφάνιση και την επιθετική στάση του στο δρόμο, αυτό το μικρομεσαίο crossover – hatchback δεν περνά ποτέ απαρατήρητο. Φροντίζουν γι’ αυτό η εντυπωσιακή μάσκα και τα χαρακτηριστικού design φώτα ημέρας «DS Wings» που πλαισιώνουν τη μεγάλη τρισδιάστατη γρίλια, αλλά και οι έντονες γραμμές που συνδυάζονται με ρευστότητα στο σχεδιασμό και δίνουν μία αίσθηση ταχύτητας και κίνησης καθ’ όλο το μήκος του αμαξώματος.
Ξεχωρίζουν επίσης το μακρύ και «γραμμωμένο» καπό και οι ψηλές πόρτες με αναδυόμενες χειρολαβές, όπως επίσης η διχρωμία καθρεπτών (που φωτίζουν το έδαφος με το λογότυπο της DS) και οροφής. Η τελευταία στέκεται στα μόλις 1,47 μέτρα και η γραμμή της χαμηλώνει στο πίσω μέρος για να καταλήξει σε μία μικροσκοπική τρίτη κολόνα (που φέρει το σήμα της DS) και τους μυώδεις γοφούς.
Με μεγάλους τροχούς (ζάντες 19” με ελαστικά 205/55), η σιλουέτα του παίρνει άριστα στο στυλ και είναι αεροδυναμική. Το πίσω παρμπρίζ έχει έντονη κλίση και παρουσιάζει ένα μοτίβο διαμαντιών στα πλαϊνά άκρα, ενώ τα λεπτά πίσω φώτα με ανάγλυφο εφέ λέιζερ τονίζουν τη μοναδικότητα. Το μήκος ανέρχεται στα 4,4 μ. και το αυτοκίνητο είναι αρκετά φαρδύ, στα 1,83 μ., με μεγάλο μεταξόνιο 2,675 μ. και απόσταση από το έδαφος 289 χλστ.
Στο εσωτερικό, σχεδόν κάθε επιφάνεια έχει επενδυθεί με δέρμα: από τα πάνελ των θυρών και το μαλακό στο επάνω μέρος του καμπυλωτού ταμπλό, μέχρι το τριάκτινο flat bottom θερμαινόμενο τιμόνι, την κεντρική κονσόλα, και φυσικά, τα πολύ άνετα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα σπορ καθίσματα. Με υψηλής πυκνότητας αφρό, που «αγκαλιάζουν» και ακινητοποιούν το σώμα με καλή πλευρική στήριξη.
Στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Etoile+ που είχαμε εμείς στα χέρια μας, τα καθίσματα είναι διακοσμημένα σε στυλ «λουράκι ρολογιού» με καφέ δέρμα Nappa και ρυθμίζονται ηλεκτρικά. Η μεγάλη ηλιοροφή που ανοίγει ηλεκτρικά – αν και το σκίαστρο μπορεί να ρυθμιστεί και χειροκίνητα – φροντίζει να είναι πλούσια φωτισμένη η καμπίνα επιβατών.
Ο οδηγός περικλείεται από οθόνες, καθώς πέραν του ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών, του head-up display που προβάλλεται στο παρμπρίζ και της κεντρικής οθόνης αφής 10”, υπάρχει πίσω από τον επιλογέα κίνησης στην κεντρική κονσόλα μία επιπλέον οθόνη αφής 5”. Πρόκειται για το αποκαλούμενο DS Smart Touch (κάτι σαν ένα πιο εξελιγμένο trackpad laptop), στο οποίο μπορείτε να ρυθμίσετε τις έξι συντομεύσεις που χρησιμοποιείτε συχνότερα, για τον πιο εύκολο χειρισμό του συστήματος infotainment (DS Iris System), χωρίς να χρειάζεται να σκύψετε μπροστά. Επίσης, δέχεται εντολές όπως zoom in/out και αναγνωρίζει γραφή.
To DS Iris System ελέγχεται και με φωνητικές εντολές και ενσωματώνει έναν προσωπικό βοηθό ικανό να εκτελεί αιτήματα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Δεν είναι το ταχύτερο σύστημα infotainment που έχουμε δει, αλλά κάνει καλά τη δουλειά του, και η ασύρματη σύνδεση με smartphone είναι απρόσκοπτη. Η θέση επαγωγικής φόρτισης smartphone είναι εσώκλειστη στο εμπρός μέρος της μεγάλης κεντρικής κονσόλας και μπορεί να κρύψει το κινητό από αδιάκριτα βλέμματα, για ένα απόλυτα «καθαρό» look.
Προσφέρονται επίσης δύο θύρες USB-C στους εμπρός επιβάτες, η μία δίπλα από τη θέση επαγωγικής φόρτισης και η άλλη κρυμμένη στον χώρο κάτι από το υποβραχιόνιο, καθώς και άλλες δύο για την πίσω σειρά καθισμάτων. Οι αεραγωγοί του κλιματισμού είναι καλά κρυμμένοι για αισθητικούς λόγους, αλλά εξίσου αποτελεσματικοί. Το σύστημα διζωνικού κλιματισμού διαθέτει φυσικά χειριστήρια για τις βασικές εντολές τα οποία έχουν εντυπωσιακό design, με το μοτίβο διαμαντιών να επαναλαμβάνεται και εδώ. Ένα από τα κουμπιά αποτελεί συντόμευση για την εμφάνιση του πλήρους μενού κλιματισμού στην κεντρική οθόνη.
Τα πάνελ των θυρών (διακοσμημένα και με φινίρισμα ξύλου) δημιουργούν μία σχεδόν ενιαία καμπύλη με το ταμπλό, δίνοντας συνοχή στο σχεδιασμό, ωστόσο τα χειριστήρια για τα παράθυρα είναι υπερβολικά ψηλά τοποθετημένα και οι εσωτερικές χειρολαβές είναι ακριβώς εκεί που βρισκόταν το γόνατό μας. Αλλά αυτά είναι μικρές λεπτομέρειες.
Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ρυθμίζεται κατά τις προτιμήσεις σας και με ηχοσύστημα 690 Watt της κορυφαίας Focal, η ποιότητα του ήχου είναι κρυστάλλινη με εξαιρετική απόκριση στα πρίμα και γεμάτα μπάσα από 14 ηχεία στην πολύ καλά μονωμένη καμπίνα με ενισχυμένα τζάμια.
Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλός με ένα άτομο ύψους 1.85 να έχει περιθώριο τόσο για το κεφάλι όσο και για τα γόνατα. Η πλάτη των εμπρός καθισμάτων διαθέτει εσοχές για τα γόνατα, βοηθώντας την κατάσταση, ενώ ο χώρος για τα πέλματα εξαρτάται από το ύψος που έχει ρυθμίσει ο εμπρός επιβάτης το δικό του κάθισμα.
Η πλάτη του μεσαίου πίσω καθίσματος κατεβαίνει για να παράσχει ποτηροθήκες και υποβραχιόνιο στους δύο ακριανούς επιβάτες και διαθέτει ski hatch που δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου με μεγάλο μήκος. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα εντυπωσιακά 430 λίτρα και επεκτείνεται στα 1.240 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. To DS 4 διαθέτει ηλεκτρική 5η θύρα που ανοίγει με μία κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και κλείνει με κουμπί.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατηρείς όταν οδηγείς το DS 4 είναι η ποιότητα κύλισης και η ευκολία με την οποία η μαλακή ανάρτηση επιτυγχάνει την σχεδόν πλήρη απόσβεση των κραδασμών, δίνοντας την αίσθηση… λιμουζίνας.
Αυτό βέβαια μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μια δεύτερη, μικρότερη αναπήδηση έπειτα από μία μεγάλη ανομοιομορφία του οδοστρώματος, ιδιαίτερα σε υψηλότερες ταχύτητες. Παρά τις αισθητές κλίσεις του αμαξώματος, στρίβει ωραία, παρέχοντας καλό κράτημα. Ελαφρύ και άνετο στην αίσθηση είναι και το τιμόνι.
Ο 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας PureTech 1,2 λίτρων αποδίδει 131 ίππους και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα του ήπια υβριδικού συστήματος, η συνδυαστική απόδοση ανεβαίνει στους 145 ίππους, ενώ η ροπή ανέρχεται στα 230 Nm. Αυτό σημαίνει ότι το DS 4 Hybrid, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 10,4 δευτερόλεπτα με το κοντέρ να «τερματίζει» στα 203 χλμ./ώρα.
Αν είσαι απότομος με το γκάζι στο ξεκίνημα με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco, το DS4 θα αντιδράσει λίγο σπασμωδικά, καθώς η μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα στον θερμικό παίρνει μερικές στιγμές. Τα πράγματα είναι πιο ομαλά στο Κανονικό πρόγραμμα οδήγησης, ενώ στο Σπορ, το DS4 μεταμορφώνεται, αποκαλύπτοντας τις πλήρεις δυνατότητές του, με την πλήρη ισχύ του να έρχεται πολύ πιο άμεσα στο δεξί πεντάλ.
Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές για να μετακινηθείς άνετα και απροβλημάτιστα σε οποιεσδήποτε συνθήκες, και μπορείς να ψυχαγωγήσεις τον εαυτό σου στους κατάλληλους δρόμους. Έχεις επίσης την επιλογή να αναλάβεις τον έλεγχο των αλλαγών σχέσεων με τα paddles πίσω από το τιμόνι, καθώς το αυτόματο κιβώτιο καθυστερεί λίγο στα γρήγορα κατεβάσματα, όταν «σανιδώνεις» το γκάζι.
Τα ανεβάσματα είναι ανεπαίσθητα με κανονική οδήγηση αλλά καταλαβαίνεις την πραγματική τους διάρκεια σε πιο γρήγορο ρυθμό. Πολύ ομαλή είναι η – μονίμως ενεργοποιημένη – ανάκτηση ενέργειας όταν σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι.
Το υβριδικό σύστημα υπόσχεται 15% μικρότερη κατανάλωση και πάνω από το 50% του χρόνου οδήγησης με ηλεκτρική λειτουργία στην πόλη. Εμείς είδαμε πολύ ικανοποιητική κατανάλωση 6,6 λίτρων ανά 100 χλμ. με το πρόγραμμα οδήγησης Eco σε μεικτές συνθήκες. Η απόκριση του πεντάλ του φρένου είναι γραμμική και προβλέψιμη, με την απαιτούμενη αμεσότητα όταν χρειάζεται. Την πέδηση αναλαμβάνουν αεριζόμενοι δίσκοι 304 χλστ. εμπρός και πιο λεπτά δισκόφρενα 290 χλστ. πίσω.
Το παρκάρισμα απλοποιούν οι κάμερες εμπρός και πίσω, ενώ στην κεντρική οθόνη παρέχεται και οπτική 360 μοιρών. Το προαιρετικό σύστημα DS Drive Assist 2.0 παρέχει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, που σημαίνει ότι το cruise control προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τη ροή της κυκλοφορίας, με δυνατότητα ακινητοποίησης και επανεκκίνησης σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το σύστημα εξασφαλίζει επίσης ακριβή τοποθέτηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας.
Τα «έξυπνα» φώτα μπορούν να «στρίψουν» 33,5 μοίρες – ένα “νεύμα” νοσταλγίας στην πρωτοποριακή DS του 1967 – για να ενισχύσουν την ορατότητα στις στροφές. Τα αποτελούμενα από 98 LED φώτα χρησιμοποιούν την κάμερα στην κορυφή του παρμπρίζ για να ρυθμίζουν το φωτισμό ώστε να μην τυφλώνουν άλλους οδηγούς στο αντίθετο ή το δικό σας ρεύμα κυκλοφορίας. Σε δρόμους χωρίς φωτισμό, οι αλλαγές είναι ορατές όταν υπάρχει εντός εμβέλειας 300 μέτρων προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Με εντυπωσιακό design και εντυπωσιακά πολυτελές και υψηλής ποιότητας κατασκευής εσωτερικό, ο τίτλος του premium αυτοκινήτου για το DS 4 δεν χωράει αμφισβητήσεις. Υπάρχουν κάποιες εργονομικές ιδιαιτερότητες, αλλά εν γένει σε σαγηνεύει με την πολυτέλεια της υπόστασής του και την σαφή εστίαση στην άνεση.
H τιμή του ξεκινάει από 35.300 ευρώ, αλλά αυτή της κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού Etoile+ εκκινεί από τα 41.550 ευρώ. Σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο της δοκιμής, σε αυτό το ποσό προστίθενται το ειδικό χρώμα Cristal Pearl (700 ευρώ), καθώς και τα πακέτα εξοπλισμού Absolute Comfort και Tech Pack, αξίας 2.790 και 1.550 ευρώ, αντίστοιχα, γεγονός που ανεβάζει το σύνολο στα 48.715 ευρώ. Το Absolute Comfort Pack προσθέτει το προηγμένο ηχοσύστημα και την ηλεκτρική 5η θύρα. Το Absolute Tech Pack προσθέτει την κάμερα 360 μοιρών, συναγερμό και την επαγωγική φόρτιση smartphone.
Σε αυτό το επίπεδο τιμής, ίσως κάποιοι να αναζητούν κάτι περισσότερο στον τομέα των επιδόσεων, για αυτό και υπάρχει η -πιο ακριβή- plug-in υβριδική εκδοχή των 225 ίππων. Κατά τα άλλα, ο εξοπλισμός σε αυτή την «φουλ έξτρα» έκδοση δεν αφήνει τίποτα απ’ έξω και το DS 4 προσφέρει μοναδική άνεση και ποιότητα κύλισης για να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό από εδραιωμένες premium εταιρείες.
– motorone.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.