Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1.4T 48V Hybrid 4WD με τους 110 ίππους

Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο - motorone.gr


Το Vitara υπήρξε πρωτοπόρο στην SUV λογική, 35 χρόνια πριν όταν πρωτοεμφανίστηκε, και η αλήθεια είναι ότι έχει συνδεθεί διαχρονικά με την απόδραση από την καθημερινότητα.

Ένα όνομα απόλυτα συνδεδεμένο με την εκδρομική λογική ακόμα και αν έχει απωλέσει στην σύγχρονη εποχή του το σκληροπυρηνικό off road animal, χαρακτήρα. Ευτυχώς, γιατί δύσκολα θα το είχαμε ως μοντέλο έως και σήμερα.

Το Vitara σταδιοδρόμησε στο βάθος του χρόνου ως εκτός δρόμου 4×4, αλλά η επιστροφή και εξέλιξή του, δεν θα μπορούσε να μείνει προσκολλημένη στην extreme πλευρά του.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Μια επιστροφή που βέβαια ποτέ δεν βγάζει από την εξίσωση παρουσίας την τετρακίνηση, αλλά την προσφέρει με τον σύγχρονο SUV τρόπο ως επιλογή. Με εκδρομικό στιλ μεν, αλλά με ανέσεις και σκεπτικό που θα ικανοποιεί τους πολλούς και όχι μια ειδική κατηγορία πελατών.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (6)

Η 4η γενιά Vitara εδώ και μια δεκαετία διατηρεί την βάση της σχεδιαστικής του μανιέρας και φροντίζει να ανανεώνει στα σημεία το σχεδιαστικό του μοτίβο αλλά ταυτόχρονα εμβαθύνει στον τομέα της ουσίας ώστε να διατηρείται πάντα επίκαιρο, επιθυμητό και με καλή προσφορά και παρουσία στον πίνακα των πωλήσεων.

Το Vitara ακολουθεί την εποχή του

Το Vitara είναι ένα από τα πιο δημοφιλή B-SUV της ελληνικής αγοράς και αυτό αποτυπώνεται και στη σχεδίασή του. Άλλωστε, δεν υπάρχουν οπτικές αλλαγές και η φρέσκια εξωτερική του εικόνα, παραμένει στο σκαλοπάτι της πετυχημένης διαχρονικής του εμφάνισης, ενώ τουλάχιστον για την ώρα δεν νιώθει την ανάγκη για οπτικούς εντυπωσιασμούς. Πορεύεται ήδη εδώ και καιρό στην εξηλεκτρισμένη του λογική, από τις βασικές εκδόσεις με mild hybrid 48V.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (15)

H υπολογίσιμη εκδρομική δύναμη της πιάτσας με εξηλεκτρισμένο τον κινητήρα των 1,4 λίτρων συνδυάζει την απόδοση με το καθαρό πνεύμα και οι πρόσφατες αλλαγές που δέχτηκε στον κινητήρα για εναρμονισμό με τις ευρωπαϊκές νόρμες της εποχής, μπορεί να του έκοψε 19 ίππους, όμως στην πράξη και σε επίπεδο ουσίας οι 110 ίπποι δεν δείχνουν να στερούνται τους επιπλέον καλπασμούς. Ο κινητήρας Boosterjet Hybrid 48V είναι ο τετρακύλινδρος των 1.373 κ. εκ. της Suzuki που συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης στα 48V.

Ως συνώνυμο της ελευθερίας όμως, το Vitara δεν μένει μόνο εκεί τουλάχιστον για την έκδοση που οδηγούμε με την τετρακίνηση AllGrip να υποδηλώνει ότι η περιπέτεια δεν θα σταματήσει νωρίς εφόσον μπορούν να διαπραγματευτούν την πρόσφυση τα ασφάλτινα ελαστικά του.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (13)

Η ουσία είναι ότι δεν αλλοιώνει καθόλου τον χαρακτήρα του γιατί το Vitara όπως και κάθε σύγχρονο Vitara που μπορείς να παραγγείλεις σήμερα προσφέρεται 2κίνητο και τετρακίνητο, ενώ στην εξίσωση με το κινητήρα που αναφέραμε υπάρχει και η επιλογή χειροκινητου 6αριού κιβωτίου και αυτόματου επίσης 6 σχέσεων είτε σε 2WD είτε σε 4WD εκδόσεις.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (12)

Γνωστά τα ενδότερα

Στο εσωτερικό τα πράματα είναι λίγο πολύ γνωστά. Αν εμβαθύνεις θα διαπιστώσεις ότι σε βάθος χρόνου το Vitara αναβάθμισε την εικόνα του. Τα υλικά μπορεί να διατηρούν τη σκληρή μορφή τους, όμως δεν ενοχλούν και η συναρμογή τους είναι στο γνωστό καλό επίπεδο της Suzuki. Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει τη φρέσκια εικόνα που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, δεν διεκδικεί ταμπέλα premium όμως όλα είναι τακτοποιημένα, χωροταξικά ικανοποιεί και οι πρακτικές λύσεις το χαρακτηρίζουν.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (33)

Το σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, το αλουμινένιο διακοσμητικό φιλέτο στο ταμπλό και το αλουμινένιο περίγραμμα στους κυκλικούς αεραγωγούς αποτελούν σήμα κατατεθέν της εσωτερικής σχεδίασης Vitara. Ο πίνακας οργάνων, με έγχρωμη οθόνη ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, απεικονίζει αρκετές πληροφορίες προσθέτοντας και υβριδικά δεδομένα, ενώ το σύστημα πολυμέσων μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής των 9”, αν και ζητάει εξοικείωση, δεν αφήνει παράπονα όσον αφορά την συνδεσιμότητα για ψυχαγωγία, πλοήγηση και ενημέρωση.

Στα θετικά παραμένει η ορατότητα, με τις εμπρός κολόνες του αμαξώματος να μην έχουν μεγάλη κλίση και οι γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν εξαιρετική οπτική προς τα έξω.

Οι καθρέφτες είναι μεγάλοι, ενώ οι ευθείες γραμμές του αμαξώματος σου επιτρέπουν εύκολο υπολογισμό των διαστάσεων για παρκάρισμα. Υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροπράγματα και καλοί χώροι για τέσσερις ενήλικες, με τον συνοδηγό να κάθεται ψηλά χωρίς δυνατότητα ρύθμισης, ενώ και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, με τα 362 λίτρα, επαρκεί για τις ανάγκες τους.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (22)

Αυθεντικό SUV με bonus οικονομίας

Εύκολα διαπιστώνεις ότι η κεντρική ιδέα που προκύπτει από τη στιγμή που πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι και κάνεις τα πρώτα σου χιλιόμετρα, είναι σερβιρισμένη με έναν πολυχρηστικό χαρακτήρα. Η ευκολία στην οδήγηση, προκύπτει και από την ευστοχία του κιβωτίου που δεν σπαταλά το χρόνο του μεταξύ των αλλαγών, αλλά και από την ροπάτη αίσθηση που σηκώνει μια και δυο σχέσεις επάνω χωρίς να το νοιώθεις άδειο από επιτάχυνση. Μπορείς να απολαμβάνεις μια φιλική αποτελεσματικότητα όταν αποφασίσεις να το οδηγείς σβέλτα, κάτι που δεν στο αρνείται.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (16)

Στην υπόθεση επιδόσεις ικανοποιεί, με το χαμηλό βάρος (1.250 – 1.315 κιλά ) για τετρακίνητο να προσφέρει στο ιαπωνικό SUV ζωηρές επιταχύνσεις και ρεπρίζ. Εν συντομία επιταχύνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 12,2 δλ., ενώ η επιτάχυνση παραμένει ζωηρή με την τελική ταχύτητα να οροθετείται στα 180 χλμ./ώρα..

Αν είσαι συνεπής σε φυσιολογικό ρυθμό οδήγησης θα βλέπεις το trip computer να απεικονίζει νούμερα κατανάλωσης που ξεκινούν από τον αριθμό 6 και σπανίως από το 8. Για να συμβεί αυτό θα έχεις ανοίξει το ρυθμό σου, ενώ το διψήφιο νούμερο μόνο στην φουλ επίθεση το καβαλάς για ώρα.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (14)

Οδηγικά είναι λίγο μαλακό ως είθισται για Vitara, αλλά παραμένει σταθερό, άνετο και ευέλικτο στις εντολές που του δίνεις. To καλό κράτημα συνοδεύεται με ευχάριστη φιλικότητα και σωστή πληροφόρηση προς τον οδηγό. Ταξιδεύει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και ρέει ευχάριστα στον επαρχιακό, προσφέροντας καλό έλεγχο. Σαφώς δεν θα σου χαλάσει χατίρι ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση σε δρόμο με συνεχείς στροφές, αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα.

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (1)

Η γκάμα Vitara παραμένει πλούσια σε επιλογές, πλούσια σε εξοπλισμό, φυσικά εξηλεκτρισμένη και σαφώς πλήρης για να ικανοποιήσει ρεπερτόριο γούστων. Τόσο ως Mild Hybrid όσο και ως Strong Hybrid το Vitara παραμένει Vitara.. Δεν συμβιβάζει την αρχική φιλοσοφία του που το θέλει δραστήριο σε επίπεδο περιπέτειας, αλλά απλώνεται και σε άλλα πεδία με τα υβριδικά του δεδομένα, όντας οικονομικό και πρόθυμο για καθημερινή αστική περιήγηση. Η Suzuki αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι έχει τον τρόπο της με τα εκδρομικά αυτοκίνητα για την ελληνική πραγματικότητα, με το επίκαιρο Vitara να έρχεται για ακόμα μια φορά εύστοχο στο σκοπό του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Suzuki Vitara 1.4T 110PS AWD 6MT TEST 2025 (17)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων