Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Peugeot E-5008 GT των 214 ίππων – motorone.gr

Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο - motorone.gr


Η ηλεκτρική εποχή φέρνει μεγάλες αλλαγές σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων, αλλά η Peugeot δείχνει να έχει βρει τον τρόπο να συνδυάσει τεχνολογία, πρακτικότητα και χαρακτήρα. Μετά το E-3008, σειρά παίρνει το Peugeot E-5008, ένα μοντέλο που έρχεται να καλύψει τις οικογενειακές ανάγκες, με στάνταρ επτά θέσεις και χώρους που ξεπερνούν κάθε προηγούμενο για το γαλλικό SUV.

Αν το Peugeot 3008 έδειξε το νέο πρόσωπο της Peugeot, το E-5008 έρχεται να το μεγαλώσει και να το κάνει πιο φιλόξενο. Κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Σχεδιαστικά, το E-5008 ακολουθεί πιστά τα βήματα του μικρότερου αδερφού του, E-3008. Από το εμπρός μέρος μέχρι τις μπροστινές πόρτες, τα δύο μοντέλα είναι σχεδόν πανομοιότυπα.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται από εκεί και πίσω: με μήκος 4,79 μέτρα και μεταξόνιο 2,90 μέτρα, το E-5008 είναι κατά 25 εκ. μακρύτερο από το E-3008, κερδίζοντας έτσι σημαντικό χώρο στο εσωτερικό.

Peugeot E 5008 GT test 22

Η γραμμή της οροφής είναι πιο τετραγωνισμένη, με μια κάθετη πίσω πόρτα που μπορεί να μην έχει την κλίση ενός fastback, αλλά κάνει το αυτοκίνητο πιο ισορροπημένο στο μάτι. Στην κορυφαία έκδοση GT, οι 20άρες ζάντες, οι Matrix LED προβολείς και η μαύρη οροφή προσθέτουν δυναμισμό, χωρίς να «φωνάζουν». Είναι ένα μεγάλο SUV με ισχυρή παρουσία, αλλά όχι υπερβολικό.

Το ταμπλό είναι γνώριμο από το E-3008, με τη νέα φιλοσοφία i-Cockpit να κυριαρχεί. Η μεγάλη κυρτή οθόνη 21 ιντσών δεσπόζει στο πάνω μέρος, ενώ μπροστά από τον οδηγό το μικρό τιμόνι πέφτει σωστά στα χέρια. Η αίσθηση είναι premium, με καλά υλικά και προσεγμένες λεπτομέρειες, αν και σε χαμηλότερα σημεία βρίσκεις κάποια σκληρά πλαστικά.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

Το E-5008 είναι στάνταρ 7θέσιο. Η δεύτερη σειρά έχει συρόμενο κάθισμα με ρύθμιση 15 εκ. και ανεξάρτητες πλάτες, ενώ το σύστημα «Easy Access» διευκολύνει την είσοδο στην τρίτη σειρά. Εκεί, ο χώρος είναι αρκετός για παιδιά ή εφήβους, ενώ και ενήλικες μπορούν να βολευτούν για μια μικρή διαδρομή. Δεν κάνει θαύματα – κανένα 7θέσιο αυτής της κατηγορίας δεν κάνει – αλλά είναι σαφώς πιο φιλόξενο από ό,τι περιμέναμε.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

Η πρακτικότητα συνεχίζεται και στον χώρο αποσκευών: 259 λίτρα στη 7θέσια διάταξη, 748 λίτρα στην 5θέσια και μέχρι 1.815 λίτρα με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Μοναδικό μειονέκτημα, το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Παρόλα αυτά, η συνολική εικόνα είναι θετική, με επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους και λεπτομέρειες που δείχνουν ότι το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με επίκεντρο την οικογένεια.

Η τεχνολογική φιλοσοφία είναι σχεδόν ίδια με του E-3008. Η κεντρική οθόνη συγκεντρώνει σχεδόν όλες τις λειτουργίες, με το σύστημα i-Toggles να προσφέρει δέκα ψηφιακές συντομεύσεις για γρήγορη πρόσβαση. Η εμπειρία είναι καλή, η απόκριση δεν είναι πάντα ακαριαία και σε ορισμένα μενού χρειάζονται περισσότερα βήματα απ’ όσα θα θέλαμε.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

Η συνδεσιμότητα καλύπτεται πλήρως, με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ οι ασύρματες ενημερώσεις διατηρούν το σύστημα up-to-date. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο ενσωματωμένος route planner, που υπολογίζει τις στάσεις φόρτισης και τον χρόνο άφιξης στον προορισμό – απαραίτητο σε κάθε ηλεκτρικό που προορίζεται για ταξίδια.

Peugeot E 5008 GT test 26

Στο δρόμο, η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το E-5008 δεν φτιάχτηκε για σπορ επιδόσεις. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα, τιμή που δεν εντυπωσιάζει, αλλά επαρκεί για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ροπή είναι διαθέσιμη άμεσα, κάνοντας τις προσπεράσεις εύκολες και σίγουρες, αλλά δεν υπάρχει καμία διάθεση για… σπριντ.

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC είναι 160 kW. Σε ιδανικές συνθήκες, η φόρτιση από 10% στο 80% διαρκεί περίπου 36 λεπτά. Με φορτιστή AC των 11 kW, χρειάζονται γύρω στις 8 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Peugeot E 5008 GT test 19

Στην πράξη, στις μετρήσεις μας η αυτονομία κυμάνθηκε από 490 χιλιόμετρα στην πόλη, μέχρι περίπου 310 χιλιόμετρα στην εθνική με ταχύτητες 120 – 130 χλμ./ώρα. Ένα εύρος που αποτυπώνει την πραγματικότητα της ηλεκτροκίνησης σήμερα.

Η πρώτη αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι η ησυχία. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ελάχιστοι και η ανάρτηση λειτουργεί προοδευτικά, απορροφώντας με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες. Στον ανοιχτό δρόμο, το E-5008 είναι απολαυστικό.

Peugeot E 5008 GT test 28

Στις πιο απαιτητικές διαδρομές, το μεγάλο βάρος (σχεδόν 2,3 τόνοι) κάνει αισθητή την παρουσία του. Η ανάρτηση κρατάει το αμάξωμα υπό έλεγχο, αλλά αν πιέσεις, ο εμπρός άξονας ανοίγει την τροχιά του, ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Tο αναγεννητικό φρενάρισμα ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα μέσω paddles. Δεν συνοδεύεται από λειτουργία one-pedal driving, αλλά διευκολύνει την καθημερινή χρήση, ανακτώντας -παράλληλα- ενέργεια.

Η ουσία είναι ότι το E-5008 φτιάχτηκε για να ταξιδεύει με την οικογένεια, με άνεση και ασφάλεια, όχι για να κυνηγά χρόνους.

Peugeot E 5008 GT test 17

Το νέο Peugeot E-5008 έρχεται να καλύψει ένα κενό: αυτό ενός μεγάλου, ηλεκτρικού, προσιτού 7θέσιου SUV. Δεν είναι το πιο γρήγορο της αγοράς, όμως καταφέρνει να παντρέψει την ηλεκτροκίνηση με την οικογενειακή πρακτικότητα, προσφέροντας άνεση, χώρους και λογική αυτονομία.

Με προχωρημένο σχεδιασμό, όπως αυτό του 3008, όμως με περισσότερους χώρους και πλουσιότερη πρακτικότητα. Και όσο η ηλεκτροκίνηση ωριμάζει, το E-5008 έχει όλα τα φόντα να κερδίσει οικογένειες που θέλουν ένα SUV με premium αίσθηση, χωρίς να ξεφεύγουν οικονομικά.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων