Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Skoda Elroq 85 με την αυτονομία των 560 χλμ. – motorone.gr

Η Skoda είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση κατασκευαστή και το Elroq αποτελεί την πιο πρόσφατη απόδειξη για τον ισχυρισμό μας. Μπορεί να είναι από τις πλέον μακροβιότερες εταιρείες, με ιστορία που πάει έναν αιώνα πίσω ως αυτοκινητοβιομηχανία και 130 χρόνια από τότε που οι Václav Laurin και Václav Klement ξεκίνησαν να κατασκευάζουν ποδήλατα, παρόλα αυτά έχει μια πολύ φρέσκια εικόνα και μας ξαφνιάζει ευχάριστα με την εφευρετικότητα και την ξεχωριστή προσωπικότητα που διακρίνουν κάθε νέο της μοντέλο.
Το Elroq συνδυάζει cool χαρακτήρα, τσεχική ευφυία και γερμανική τεχνολογία του γκρουπ VW με στόχο να πετύχει στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV.
Βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στο μεγαλύτερο Enyaq. Η γκάμα του απαρτίζεται από τέσσερις εκδόσεις συστήματος κίνησης, με το Elroq 50 (55 kWh – 170 ίπποι) στη βάση, το Elroq 60 (63 kWh – 204 PS) ως δεύτερη επιλογή και το Elroq 85 που δοκιμάζουμε να είναι το τελευταίο σκαλί πριν το κορυφαίο Elroq RS των 340 ίππων.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Βραβευμένος σχεδιασμός Modern Solid
Το Elroq μας συστήνει με την φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid της Skoda – το πρώτο μοντέλο που την υιοθετεί. Την αναδεικνύει μάλιστα με τον πιο ιδανικό τρόπο και έχει μάλιστα τιμηθεί γι’ αυτό με το βραβείο “Red Dot Award”.
Το τσέχικο C-SUV συνδυάζει αρμονικά την κομψότητα με τον δυναμικό χαρακτήρα, χωρίς φανφάρες και αμφιλεγόμενους εντυπωσιασμούς. Στο τετραγωνισμένο σχήμα του κυριαρχούν οι επίπεδες επιφάνειες και οι έντονες ακμές.
Κυρίαρχο στοιχείο είναι αναμφίβολα το “Tech-Deck Face” εμπρός. Ο λόγος για την πιο πρόσφατη και ιδιαίτερα μοντέρνα “ερμηνεία” της μάσκας που έχουμε συνηθίσει στις τελευταίες γενιές μοντέλων της μάρκας, που εδώ βέβαια είναι κλειστή, χωρίς γρίλιες, δηλώνοντας την ηλεκτρική φύση του Elroq και αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με τους όμορφους, λεπτούς προβολείς LED Matrix.
Η σχεδίαση του προφίλ και του πίσω μέρους με την ήπια κλίση της οροφής δίνουν μια νότα από κουπέ σιλουέτα, συμβάλλοντας παράλληλα στην εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος: Cd 0,26.
Τα άβαφα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες, σε συνδυασμό με τα 18,6 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, προσθέτουν αύρα περιπέτειας.
Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό της αισθητικής που θα βλέπουμε από εδώ και μπρος σε όλα τα αυτοκίνητα της εταιρείας, είναι το λογότυπο “Skoda” που αναγράφεται ολογράφως στο καπό και το πορτμπαγκάζ και αντικαθιστά το γνωστό στρογγυλό σήμα – το οποίο πάντως διατηρεί τη θέση του στα κέντρα των τροχών. Τα νέα λογότυπα ξεχωρίζουν στην περίπτωσή μας από το φινίρισμα Dark Chrome, που αντικαθιστά το παραδοσιακό χρώμιο.
Ποιοτικό εσωτερικό με μοντέρνα σχεδίαση και premium αύρα
Το εσωτερικό του Elroq είναι η τρανή απόδειξη της έμπνευσης και της εφευρετικότητας που διακατέχει τους ανθρώπους της Skoda. Αποπνέει αέρα φρεσκάδας με μια δόση premium αύρας, χωρίς μάλιστα να προσπαθεί γι’ αυτό!
Είναι ο ευφυής σχεδιασμός και η έξυπνη επιλογή ποιοτικών υλικών που συμβάλλουν σε αυτή την πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα.
Ο ανοιχτόχρωμος διάκοσμος και η πορτοκαλί απόχρωση στις ραφές και τις ζώνες ασφαλείας παίζουν επίσης το ρόλο τους. Για τους πλέον απαιτητικούς σε ότι αφορά στο στυλ, η Skoda προσφέρει την επιλογή ανάμεσα από 4 Design Selections (Suite, Loft, Lodge και Studio) για να μπορούν να διαμορφώσουν την καμπίνα του Elroq όπως εκείνοι επιθυμούν.
Ο οδηγός κάθεται σωστά και έχει εμπρός του ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων που είναι μικρός αλλά προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την λειτουργία και την κίνηση του αυτοκινήτου.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής του infotainment με διάμετρο 13 ιντσών. Εκεί φιλοξενείται η ψηφιακή βοηθός Laura που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να απαντήσει σε ερωτήσεις και επιθυμίες οδηγού και επιβατών.
Η κεντρική οθόνη είναι γενικά γρήγορη σε απόκριση και εύκολη στη χρήση και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Συνοδεύεται μάλιστα από φυσικούς διακόπτες ακριβώς από κάτω που οδηγούν στα αντίστοιχα μενού των προγραμμάτων οδήγησης, των τεχνολογιών υποβοήθησης, του αυτόματου παρκαρίσματος και του κλιματισμού.
Το Elroq μπορεί επίσης να αποκτήσει εξοπλισμό που δεν είναι καθόλου κοινός στην κατηγορία, όπως το head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα, η απομακρυσμένη στάθμευση μέσω κινητού ή η λειτουργία αυτόματων ελιγμών στάθμευσης.
Το εσωτερικό είναι επίσης πολύ ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες, τόσο που ανταγωνίζεται ευθέως το μεγαλύτερο Enyaq! Σε αυτό συμβάλλουν το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, ο πλούσιος αέρας για το κεφάλι και τα γόνατα και το εντελώς επίπεδο δάπεδο.
Την ίδια στιγμή, το πορτμπαγκάζ μπορεί να χωρέσει 470 λίτρα αποσκευών, νούμερο που αυξάνει στα 1.580 λτ. όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν ακόμη 48 λίτρα των αποθηκευτικών χώρων που διαθέτει συνολικά η καμπίνα. Ξεχωρίζουν οι θήκες στην κονσόλα – γέφυρα, οι τσέπες για smartphone στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, το δίχτυ για την αποθήκευση αντικειμένων -όπως το φαρμακείο ή το καλώδιο φόρτισης- στο κάτω μέρος της εταζέρας και η αποσπώμενη θήκη που μπαίνει στο πάτωμα, στο χώρο των πίσω επιβατών.
Απλές αλλά ευφυείς λύσεις (Simply Clever) που αναβαθμίζουν την πρακτικότητα και αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό στο DNA της Skoda. Άξια αναφοράς είναι και η ομπρέλα που βρίσκεται σε ειδική κρύπτη στην πόρτα του οδηγού,
Σημειώστε τέλος ότι στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται αρκετά τμήματα που είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά και μπορούν επίσης να ανακυκλωθούν εύκολα, προσθέτοντας πόντους στο βιογραφικό βιωσιμότητας του Elroq
286 ίπποι και 560 χιλιόμετρα αυτονομίας
Το Elroq 85 που δοκιμάζουμε εξοπλίζεται με μπαταρία 82 kWh (net: 77) και ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων. Το Τσεχικό C-SUV κινείται σβέλτα και αθόρυβα στην πόλη, με την καλορυθμισμένη ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά ανωμαλίες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Στο σανίδωμα του γκαζιού πετάγεται με ορμή προς τα εμπρός (0-100 χλμ./ώρα σε 6,6’’), ενώ στο ταξίδι προσφέρει ποιοτική κύλιση και προσπερνά γρήγορα και με ασφάλεια. Αν χρειαστεί μάλιστα, μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα, που είναι ασυνήθιστα υψηλή για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σε δρόμο με συνεχείς στροφές ο οδηγός εμπιστεύεται το στιβαρό πλαίσιο, το πολύ καλό επίπεδο πρόσφυσης και τον τρόπο που το Elroq στρίβει: με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα. Είναι και αυτή η ιδιαίτερη αίσθηση που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση, με το πίσω μέρος να βοηθά στη λίγο καλύτερη τοποθέτηση του αυτοκινήτου στη στροφή αλλά και με το μπροστινό σύστημα απαλλαγμένο από την υποχρέωση να βάζει τη δύναμη στο δρόμο, βελτιώνοντας έτσι την αίσθηση και την ακρίβεια του τιμονιού.
Στα θετικά και τα φρένα που είναι δυνατά και δείχνουν ανθεκτικά στη σκληρή χρήση. Σε κάθε περίπτωση, η πλούσια παλέτα με τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού φροντίζουν για πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή οδήγηση σε κάθε είδους διαδρομή. Στάνταρ μεταξύ άλλων είναι το FRONT ASSIST με εντοπισμό αυτοκινήτων, πεζών και δικυκλιστών, το Lane Assist +, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η κάμερα οπισθοπορείας, η υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής εμποδίου και το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού.
Η μεγάλη μπαταρία υπόσχεται αντίστοιχη αυτονομία που φτάνει έως και τα 560 χιλιόμετρα (μέση κατανάλωση ενέργειας: 15,2 kWh/100 χλμ.). Στην πράξη είδαμε πως τα 500 χλμ. είναι μια σχετικά εύκολη επιτεύξιμη τιμή, αν οδηγείς με νορμάλ ρυθμό. Η μπαταρία είναι παράλληλα γρήγορη στη φόρτισης: αρκούν 28 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή DC 135 kW για να φτάσει από το 10% στο 80% της συνολικής της χωρητικότητας.
Τελικά;
Το Skoda Elroq αξίζει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV. Μοντέρνο, πρακτικό, αποδοτικό και καλά εξοπλισμένο, συγκεντρώνει όλα τα επιχειρήματα για να πείσει τον υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας. Είναι ωστόσο ο συνδυασμός των πλεονεκτημάτων του που δημιουργεί στην πράξη ένα πολύ ευχάριστο και αρμονικά δεμένο σύνολο. Αυτό τελικά αποτελεί το δυνατό χαρτί του.
Σε όλα αυτά, έρχονται να προστεθούν το Skoda eBonus των 3.000 € που ισχύει αυτή την περίοδο και που προστίθεται στην κρατική επιδότηση των 3.000 € μέσω του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” για να μειώσει σημαντικά την τιμή – στην περίπτωσή μας (Elroq 85) στα 38.950 ευρώ. Και όχι μόνο αυτό, αφού κάθε νέα παραγγελία για το Elroq συνοδεύεται χωρίς χρέωση από τον έξυπνο φορτιστή Elli Charger Connect, αξίας 840 €. Επιπλέον, σε συνεργασία με πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, η Kosmocar προσφέρει δωρεάν το πακέτο μελέτης και τοποθέτησης του wallbox.
ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ, SKODA
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.