Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Forester 2.0i e-BOXER

Subaru Forester 2.0i e-BOXER: Έκανε το ντεμπούτο του σαν μοντέλο της Subaru το 1997 και φρόντισε με το καλημέρα να εντυπωσιάσει την SUV πιάτσα με την προσφορά του και την προσαρμοστικότητά του. Το Forester έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα ισχυρό πυρήνα πιστών που αναγνωρίζουν την διαχρονικότητα του, την αποτελεσματική του τετρακίνηση και την ιαπωνική του φιλοσοφία που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Έχει κερδίσει με το σπαθί του τη θεμελιώδη αξία ενός οχήματος που μπορεί να πάει οπουδήποτε και να χρησιμοποιηθεί για οτιδήποτε και οποιονδήποτε. Έχει χτίσει ένα βιογραφικό ιδιαίτερα βαρύ και σε συνδυασμό με το ευρύ φάσμα πελατών που το προτιμούν, έχει εξελιχθεί στο βασικότερο και ιδιαιτέρως δημοφιλές μοντέλο της γκάμας της Subaru.
Μια ματιά στην ιστορία του αριθμεί πέντε γενιές μέχρι σήμερα (1η: 1997-2002, 2η:2002-2007, 3η: 2007-2012, 4η: 2012-2018, 5η: 2018-2024), όλες άμεσα συνδεδεμένες με την παράδοση της Subaru στον επίπεδο κινητήρα και στην δημιουργική του τετρακίνηση (Symmetrical All Wheel Drive), ενώ στα 28 χρόνια του στην αγορά έχει σημειώσει πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.
Το νέο Forester όπως και κάθε Forester στην εποχή του, έχει εξελιχθεί σε ένα μοντέλο που παραμένει πιστό στο στόχο του ως SUV με την τολμηρή προσέγγιση στον ρόλο του εκδρομέα, αλλά που πορεύεται αγκαζέ με μια αίσθηση φιλικότητας, πρακτικότητας, υψηλής αυτοπεποίθησης και ασφάλειας.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Είναι το αυτοκίνητο που σε ωθεί στην εκδρομική φαντασίωση και επιτρέπει την υλοποίηση ώστε να γίνει ρουτίνα. Είναι επίσης αυτό που δεν κάνει συμβιβασμό σε χωροταξικές ανέσεις, τεχνολογίες και σύγχρονες παροχές. Συμμετέχει εν ολίγοις σαν μέλος της οικογένειας σε διάφορες περιστάσεις, από την καθημερινή οδήγηση έως την ακραία περιπέτεια. Η έκτη γενιά παραμένει το made in Japan SUV με τις αξίες της Subaru να ακολουθούν την πορεία του μοντέλου εδώ και χρόνια.
Subaru Forester εις την 6η
Η έκτη γενιά παραμένει πιστή στις Japan και Subaru αξίες, αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν εξελίσσεται και στην πρώτη οπτική επαφή μαζί του αντιλαμβάνεσαι τις πληθωρικές του διαστάσεις με μικρές αυξήσεις μήκους (+30 χιλ.) και πλάτους (+15 χιλ.), αλλά κυρίως το φρέσκο, επιβλητικό και μοντέρνο στιλ στην εικόνα του. Με μήκος 4,67μ. τοποθετείται στα D-SUV, με ανταγωνιστές του τα Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq Toyota RAV4 και οφείλει να έχει ισχυρά επιχειρήματα απέναντι τους.
Tο νέο Forester βέβαια ανανεώνεται όχι μόνο εμφανισιακά αλλά και στην καμπίνα, ενώ η πλατφόρμα του έχει δεχθεί αλλαγές που βελτιώνουν την ποιότητα και τη δυναμική οδήγησης. Η Παγκόσμια Πλατφόρμα Subaru (SGP) έχει βελτιστοποιηθεί καθώς υπάρχει πλέον ένα πλήρως ενιαίο εσωτερικό πλαίσιο, ενώ τα σημεία στήριξης της ανάρτησης είναι ενισχυμένα με αποτέλεσμα ένα πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο αμάξωμα. Η Subaru αναφέρει πως προσφέρει βελτιωμένη δυναμική οδήγησης και η αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, μπορεί να υποστηρίξει τη θεωρεία.
Το εσωτερικό του Forester έχει ανανεωθεί συνολικά χάρη στις νέες σχεδιαστικές γραμμές που το διατρέχουν. Το σαλόνι είναι ευάερο και ευήλιο με σωστή θέση για κάθε επιβάτη και με ένα συνδυασμό αναλογικής και ψηφιακής ενημέρωσης στα όργανά του. Η μεγάλη κάθετη οθόνη φιλοξενεί σχεδόν τα πάντα και με μεγάλα ευανάγνωστα μενού. Διακρίνεται για την οργάνωση τόσο του πίνακα οργάνων όσο και την κεντρικής οθόνης, διαμέτρου 11,6 ιντσών, φυσικά διαθέσιμη είναι η ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και ασύρματη φόρτιση smartphone.
Στην πράξη δεν επιδιώκει να σε εντυπωσιάσει με καταιγιστικές επιδόσεις, αλλά με ουσιαστικές. Τα 188 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας δεν δίνουν αφορμή για παράπονα, άλλωστε ταξιδεύει αρχοντικά και με εξασφαλισμένη ποιότητα κύλισης. Τα 12,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, σίγουρα δεν διεκδικούν δάφνες επιβράβευσης όμως στην πράξη, μόνο αν ξυπνήσει μέσα σου η καταδίωξη θα νιώσεις μειονεκτικά.
Η ουσία είναι ότι αν και +1.700 κιλά, ωφελείται από το CVT «αυτόματο» κιβώτιο και στην καθημερινότητα δεν θα νιώσεις το δίλιτρο Forester e-Boxer, νωχελικό. Η κατανάλωση παραμένει σε μονοψήφιο νούμερο, αν δεν πέφτει το πόδι σαν αμόνι στο δεξί πεντάλ ή δεν βρίσκεται σε χρήση off road.
Στο δρόμο επικρατεί αποτελεσματικότητα, ποιοτική κύλιση και ασφαλής πρόθεση να σε πείσει για την αξία της κατασκευής. Στην άσφαλτο αν το παρακάνεις θα διαπιστώσεις ότι το ψηλό κέντρο βάρους θα υπερνικήσει τις προθέσεις τις τετρακίνησης για πλευρική πρόσφυση και σταδιακά, αλλά προοδευτικά, θα νιώσεις το άνοιγμα της τροχιάς που χτυπάει το καμπανάκι για οδηγική σύνεση. Άλλωστε θα προλάβουν να σου τραβήξουν το αυτί τα ηλεκτρονικά, που νωρίτερα θα έχουν επέμβει. H συμπεριφορά της ανάρτησης προσφέρει μια ισορροπία άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος, ώστε ο οδηγός να νιώθει ότι το ταπεραμέντο που χαρακτήριζε παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της Subaru είναι και εδώ.
Το Forester με το «αυτόματο» CVT Lineartronic κιβώτιο, επιδίδεται εύκολα σε ασκήσεις τραϊαλ, κάτι που αποτελεί προνόμιο off road δυνατοτήτων, κάτι σπάνιο σήμερα στην κατηγορία. Ακόμα και με την απουσία κοντών διαφορικών επιβεβαιώνει τις υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες των SUV της Subaru.
Χάρη στον σχεδιασμό του Symmetrical AWD, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζουν οι επίπεδοι κινητήρες, η παρεχόμενη ισχύς καταλήγει πάντα στο τερέν μέσω των κινητήριων τροχών που ανακαλύπτουν πρόσφυση.
Η έξυπνη τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά και η ευκολία του αυτόματου, αρκεί για να ξεπεράσει τα πιο δύσκολα εμπόδια, όσο το επιτρέπουν τα ελαστικά του. Ταυτόχρονα οι επαρκείς γωνίες απομάκρυνσης από τα εμπόδια (προσέγγισης: 20,4 μοίρες, ράμπας: 20,9 μοίρες ,διαφυγής: 25,7 μοίρες), η ομολογουμένως ικανή απόσταση του πατώματος από το έδαφος (220 χιλ.) και η βοήθεια των ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι ευεργετική σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ή κρεμασμένου τροχού.
Subaru Forester: Η περιπέτεια ζεί
Σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού (Free, Style, Adventure, Premium) και με τιμές που ξεκινούν από τα €45.920 το νέο Forester είναι πλασμένο έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η Subaru για τις κατασκευές της και την υστεροφημία του μοντέλου. Ικανό για όλα, σαφώς χωρίς προτεραιότητα στις απόλυτες επιδόσεις, αλλά στην επικαιροποίηση των στοιχείων του στην σύγχρονη πραγματικότητα με γνώμονα την υβριδική του παρουσία και απόδοση. Η συνέπεια στην ποιότητα, στην τεχνολογία και στην συνολική ευκολία του χρήστη είναι δεδομένη, όπως και η δογματική σχέση με την τετρακίνηση και τον επίπεδο κινητήρα που τελικά συντελούν στην φήμη περιπέτειας, που σε ωθεί να ζήσεις μαζί του.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.