Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen E TEST 2025 (21)


Το Puma έχει αναλάβει ένα πολύ δύσκολο και ταυτόχρονα διττό ρόλο για λογαριασμό της Ford. Εκτός από το να συνεχίσει την πετυχημένη εκπροσώπηση της μάρκας στην πιο δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής αγοράς, τα B-SUV, ταυτόχρονα καλείται να καλύψει το κενό που άφησε το Fiesta στη γκάμα της Ford, προσελκύοντας με τον δυναμικό του χαρακτήρα υποψήφιους αγοραστές από τα σουπερμίνι, τη δεύτερη πιο σημαντική κατηγορία από πλευράς ταξινομήσεων.

Στα πλεονεκτήματα της προηγμένης τεχνολογίας, της πρακτικότητας, της οδηγικής ευχαρίστησης και των αποδοτικών υβριδικών κινητήρων, τώρα η Ford προσθέτει ένα ακόμη, πολύ σημαντικό όπλο στη φαρέτρα του κόμπακτ SUV της: την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Puma Gen-E.

Generation Electric

Ηλεκτροκινητήρας λοιπόν πίσω από τη νέα, κλειστή μάσκα, μπαταρία στο δάπεδο του οχήματος και απουσία πολλών κλασικών μηχανικών μερών που ωφελεί περεταίρω την πρακτικότητα. Αυτά είναι τα νέα στοιχεία στην ταυτότητα του Puma Gen-E.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Εμβαθύνοντας, θα δούμε ότι η γκάμα του ηλεκτρικού Puma αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης και δύο επίπεδα εξοπλισμού: Style και Premium. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm, ενώ η μπαταρία των 54 kWh έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh. Τιμές που υπερεπαρκούν για χρήση στην πόλη χωρίς όμως να περιορίζουν το ηλεκτρικό Puma σε αποκλειστικά αστικό ρόλο.

Και αυτό επειδή το σύστημα κίνησης διακρίνεται τόσο σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8’’, τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), όσο κυρίως σε κατανάλωση ενέργειας. Η εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή των 13,1 kWh/100 χλμ. (13,7 στην έκδοση Premium) αντιστοιχεί σε θεωρητική αυτονομία 376 χλμ. κατά μέσο όρο (Premium: 364 χλμ.).

Ford Puma Gen E TEST 2025 (41)

Η μπαταρία έχει τη δυνατότητα φόρτισης DC με ισχύ έως 100 kW, κερδίζοντας αυτονομία 121-135 χιλιομέτρων σε μόλις 10’! Για τη φόρτιση 10%-80%, αρκούν 23’.

Στην πράξη

Το πρώτο που κάνει εντύπωση, είναι το πόσο αρμονικά συνεργάζονται τα επιμέρους τμήματα του συστήματος κίνησης, για να προσφέρουν όση ισχύ και ταχύτητα επιθυμείς, αλλά και όση εμβέλεια και ευκολία φόρτισης και χρήσης χρειάζεσαι.

default

Το Puma Gen-E είναι ζωηρό σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, ξεκινώντας δυνατά και προσπερνώντας ταχύτατα. Έχει μάλιστα στη διάθεσή σου 4 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης για να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά του B-SUV στο στυλ που θέλεις.

Σε κάθε περίπτωση το στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σωστά μελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης συντελούν στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά που προσφέρει το ηλεκτρικό Puma – όπως θα περίμενες άλλωστε από ένα αυτοκίνητο με σήμα το μπλε οβάλ.

Ford Puma Gen E TEST 2025 (40)

Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με ένα άνετο, ασφαλέστατο και ευχάριστο κόμπακτ SUV. Η ανάρτηση δείχνει ένα κλικ πιο μαλακή συγκριτικά με το υβριδικό αδερφάκι του αλλά οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές παραμένουν λογικές. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και καλή πληροφόρηση και τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά – παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα.

Ford Puma Gen E TEST 2025 (39)

Ένα ακόμη πλεονέκτημα αποτελεί η λειτουργία one pedal drive. Ενεργοποιώντας την μπορείς να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο πατώντας ή αφήνοντας αντίστοιχα το γκάζι, μέχρι σε σημείο ακινητοποίησης! Χαρακτηριστικό που μας αρέσει και θεωρούμε πολύ βολικό, τόσο στην πόλη όσο και σε γρήγορη οδήγηση σε συνεχείς στροφές.

Για όσους θέλουν, την ευχάριστη οδηγική εμπειρία μπορεί να ενισχύσει η ενεργοποίηση του τεχνητού ήχου που παραπέμπει σε συμβατικό σπορ βενζινοκινητήρα.

default

Hi Tech σε όλα τα επίπεδα

Στην αποτελεσματικότητα της οδικής συμπεριφοράς και στην ξεγνοιασιά του οδηγού συμβάλλουν οι στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης, όπως η υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης (Pre-Collision Assist) και το αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση (Post Impact Braking), η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid), το Cruise control, η αναγνώριση οδικών σημάτων, η αναγνώριση κόπωσης οδηγού και η κάμερα οπισθοπορείας.

Ford Puma Gen E TEST 2025 (13)

Η προηγμένη τεχνολογία είναι διάχυτη και στο εσωτερικό, κάνοντας τις κοντινές μετακινήσεις και τα μακρινά ταξίδια πιο άνετα αλλά και πιο ευχάριστα. Στο ταμπλό υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8’’ είναι ευανάγνωστος και προσφέρει πληθώρα ενδείξεων για την οδήγηση και το όχημα.

Η οθόνη αφής 12’’ στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενεί το infotainment SYNC 4 της Ford. Διαθέτει φωνητικό έλεγχο, ασύρματη σύνδεση κινητού μέσω Android Auto και Apple CarPlay, πλοήγηση (δωρεάν συνδρομή για 1 χρόνο), ψηφιακό ραδιόφωνο και δυνατότητα ενημερώσεων ΟΤΑ (over-the-air).

Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης Style, εκτός των παραπάνω περιλαμβάνει ακόμη ατμοσφαιρικό φωτισμό πολλαπλών χρωμάτων, ασύρματη φόρτιση smartphone και αυτόματο κλιματισμό.

Η πλουσιότερη έκδοση Premium προσθέτει σε αυτά ημιδερμάτινη επένδυση στα καθίσματα, ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και ισχύ 575 W, ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, keyless entry και εμπρός προβολείς Matrix LED. Προαιρετικά διατίθεται μεταξύ άλλων και πανοραμική ηλιοροφή.

Ακόμη πιο πρακτικό με Gigabox

Έχετε καταλάβει ήδη από τις φωτογραφίες ότι εμφανισιακά το Gen-E μοιάζει πολύ με το υβριδικό Puma. Οι πιο ευδιάκριτες διαφορές εξωτερικά αφορούν την κλειστή μάσκα και τους διαφορετικούς προβολείς εμπρός, και το λευκό λογότυπο πίσω. Οι πιο παρατηρητικοί θα εστιάσουν ακόμη στη μεγαλύτερη αεροτομή και τις ανασχεδιασμένες ζάντες (17’’ ή 18’’) που συμβάλλουν σε καλύτερη αεροδυναμική – συνεπώς και αυτονομία.

Συνολικά, το αμάξωμα ξεχωρίζει για τον δυναμισμό που εκπέμπει χάρη στη μυώδη, γεμάτη τολμηρές καμπύλες σιλουέτα του.

Λίγες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό. Τα υλικά είναι προσεγμένα για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τη διχρωμία στο ταμπλό και τις πόρτες (στάνταρ εξοπλισμός) να αναβαθμίζει τον διάκοσμο. Ιδιαίτερο – αλλά όχι απόλυτα βολικό – είναι το τιμόνι με τη μεγάλη, σχεδόν παραλληλόγραμμου σχήματος στεφάνη του.

Ford Puma Gen E TEST 2025 (12)

Ο επιλογέας κίνησης έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο για βολικές θήκες στην κονσόλα.

Περνώντας στο πίσω κάθισμα, τα πράγματα δεν είναι το ίδιο εξαιρετικά. Αν κάθονται παιδιά, όλα είναι μια χαρά. Οι ενήλικες από την άλλη, αναγκάζονται να λυγίσουν παραπάνω από το κανονικό τα πόδια τους, καθώς το έδρανο βρίσκεται πολύ χαμηλά στο δάπεδο, ενώ το κεφάλι έρχεται πολύ κοντά στο πλάι της οροφής. Ο χώρος πάντως για τα γόνατα είναι αρκετός, ενώ στα θετικά για έναν τρίτο επιβάτη πίσω συγκαταλέγεται και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα.

Ford Puma Gen E TEST 2025 (9)

Στον αντίποδα βρίσκεται το πορτμπαγκάζ. Εδώ οι σχεδιαστές της Ford ξεπέρασαν τους εαυτούς τους, μεγαλώνοντας σημαντικά το ήδη μεγάλο MegaBox του υβριδικού Puma. Το αποτέλεσμα είναι το… GigaBox – όνομα και πράγμα!

Η απουσία εξάτμισης έχει αυξήσει τον όγκο του τετράγωνου, στεγανοποιημένου χώρου (με τάπα αποστράγγισης) που κρύβεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ στα 145 λίτρα (από 68)! Εκεί, για όσους δεν το γνωρίζουν, μπορείς π.χ. να βάλεις λερωμένα αντικείμενα, να πλύνεις το σκυλάκι σου μετά τη βόλτα στην παραλία ή να το γεμίσεις με πάγο για να δημιουργήσεις ένα ψυγείο στην εξοχή.

Συνολικά, μαζί με το GigaBox, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 523 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Αν χρειαστεί μάλιστα, μπορεί να μεγαλώσει στα 1.283 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Την εξαιρετική εικόνα πρακτικότητας ολοκληρώνουν η έξυπνη εταζέρα που ανοίγει μαζί με το πορτμπαγκάζ και ο χώρος των επιπλέον 43 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (frunk).

Ford Puma Gen E TEST 2025 (22)

Εδώ τη λύση δίνει η Ford – τουλάχιστον για την περίοδο λανσαρίσματος του αυτοκινήτου – προσφέροντας όφελος 6.500 €. Αυτό σημαίνει πως η τιμή της βασικής έκδοσης Puma Gen-E Style (από την οποία δεν λείπει τίποτε ουσιαστικό) ξεκινά από 29.906 ευρώ. Και αν συνυπολογίσουμε και την επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», διαμορφώνεται σε μόλις 26.906 €!

Στην εύκολη απόκτηση του Gen-E συμβάλλουν και τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford Finance, με χαμηλό επιτόκιο 3,99% (πλέον εισφοράς 0,6%), ελάχιστη προκαταβολή από 5.982 €, αποπληρωμή σε έως 84 μήνες και μηνιαία δόση που μπορεί να διαμορφωθεί στα 250 €.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Ford Puma Gen E TEST 2025 (33)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων