Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας – Cars Electric

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας


Το E5, το μεσαίο plug-in υβριδικό SUV της DFSK φέρνει επταθέσια πρακτικότητα, 250 ίππους συνδυαστικής ισχύος και μια απρόσμενα ήρεμη, ηλεκτροκεντρική καθημερινότητα, κρατώντας χαμηλά κόστος κτήσης και χρήσης.

Στην εποχή που το κοστολόγιο των νέων αυτοκινήτων είναι ψηλά, το DFSK E5 DE-i έρχεται να ανακατέψει την τράπουλα εκεί που μετρά περισσότερο για μια οικογένεια. Στην άνεση, τους πραγματικούς χώρους για 7 άτομα, στο χαμηλό κόστος χρήση και στην ομαλή, σχεδόν ηλεκτρική ροή ενέργειας. Δεν υπόσχεται να ανεβάσει την αδρεναλίνη του οδηγού. Υπόσχεται όμως να απαλείψει κάποιες ανησυχίες του. Κι αυτό, σε καθημερινό ρυθμό πόλης-αυτοκινητοδρόμου-εκδρομής, είναι συχνά πιο πολύτιμο από μια εντυπωσιακή επίδοση στο 0-100. Η συνταγή είναι ανάποδη από ότι ξέραμε ως σήμερα, γιατί το Ε5 έχει δώσει βάρος στον ηλεκτροκινητήρα και χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα υποστηρικτικά.

Το οικονομικότερο 7θέσιο PHEV της Ελληνικής αγοράς φέρει το σήμα μιας μάρκας που δεν μας είναι πολύ γνωστή ακόμα. Ωστόσο η DFSK ανήκει στον όμιλο Seres και αμφότεροι εκπροσωπούνται από το Spanos Group.

 

Σχεδιασμός με ευρωπαϊκή αύρα

Το E5 DE-i κρύβει επιδέξια τις γενναιόδωρες διαστάσεις του σε ένα καθαρό, εξευρωπαϊσμένο σχήμα. Το εμπρός μέρος με τα LED φωτιστικά και το τρισδιάστατο μοτίβο της μάσκας (το χαρακτηριστικό «dot matrix») δίνει την πρώτη εντύπωση τάξης και διακριτικής τεχνολογίας.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Το προφίλ είναι «καθαρό», με σωστές αναλογίες και καταλήγει πίσω σε ενιαία φωτεινή λωρίδα που προσθέτει οπτικά πλάτος στο αμάξωμα. Δεν επιδιώκει το θεαματικό επιδιώκει να δείχνει «σωστό» από κάθε γωνία, κάτι που σε οικογενειακό D-SUV βγάζει νόημα.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Οι ζάντες με διάμετρο 18 ή 19 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) γεμίζουν τα φτερά, ενώ οι ράγες οροφής ολοκληρώνουν έναν premium-light τόνο που δεν προδίδει την τιμή.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Καμπίνα που ξαφνιάζει θετικά

Εδώ είναι το «κλειδί». Η καμπίνα του E5 κερδίζει με υφές και συναρμογή που ξεπερνούν την τιμή του, χωρίς να φτάνουν σε πομπώδη πολυτέλεια. Μαλακά υλικά ψηλά στο ταμπλό, διακριτικές διακοσμητικές επιφάνειες, καθαρές γραμμές και μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών που αναλαμβάνει ρόλο βασικής διεπαφής, με ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Ο ψηφιακός πίνακας 7 ιντσών είναι ευανάγνωστος και τα μενού προβλέψιμα στην πλοήγηση. Στην πλουσιότερη έκδοση το ηχοσύστημα με 12 ηχεία και ο ανεξάρτητος ενισχυτής στήνουν σκηνικό απόλαυσης στα ταξίδια και η 360° κάμερα «λύνει τα χέρια» του οδηγού στην αστική καθημερινότητα του μήκους 4,76 μέτρων SUV.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Πρακτικά, το επταθέσιο πακέτο έχει δουλευτεί. Η μεσαία σειρά είναι συρόμενη και με ρυθμιζόμενη πλάτη ώστε να επιτρέπει να μοιραστεί ο χώρος με την τρίτη σειρά. Αλλά και η πρόσβαση στην τελευταία σειρά είναι ευκολότερη απ’ όσο περιμένει κάποιος. Με τις δύο τελευταίες θέσεις αναδιπλωμένες, ο χώρος αποσκευών είναι στα 686 λίτρα, όμως τα 187 λίτρα της 7θέσιας διάταξης είναι λίγα.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

 

Αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων

Η αρχιτεκτονική του συστήματος είναι η ουσία της εμπειρίας. Πρωταγωνιστής είναι ο ηλεκτροκινητήρας 177 ίππων, ενώ ο 1.5 λίτρων βενζινοκινητήρας (102 ίππων) λειτουργεί κυρίως υποστηρικτικά, ως γεννήτρια ή για επιπλέον ώθηση όταν ζητηθεί. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 250 ίππους και η ροπή στα 300 Nm, με τη μετάδοση να γίνεται από το αυτόματο κιβώτιο e-CVT και κίνηση εμπρός.

 

Η μπαταρία 17,52 kWh δίνει έως 70 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP) κάτι που σημαίνει ότι στην πράξη οι αστικές μετακινήσεις είναι εφικτό να πραγματοποιούνται χωρίς τη χρήση βενζίνης. Ο on-board φορτιστής 6,6 kW επιτρέπει εύκολη νυχτερινή φόρτιση στο σπίτι ή γρήγορο «συμπλήρωμα» σε wallbox.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Ήσυχο, άνετο, προβλέψιμο στον δρόμο

Στο δρόμο, αυτό που ξεχωρίζει πριν από οτιδήποτε άλλο είναι η ησυχία. Μέσα στην πόλη κινείται σχεδόν σαν BEV, κάτι που μεταφράζεται σε ομαλά ξεκινήματα, μηδενικούς κραδασμούς και τη γνωστή βελούδινη αίσθηση των ηλεκτροκίνητων. Η ανάρτηση υποστηρίζει πλήρως την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το E5 «βυθίζεται» στις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης. Ασφαλώς το βάρος των 1.820 κιλών είναι αισθητό, όμως το πλαίσιο παραμένει προβλέψιμο και φιλικό, με τιμόνι ελαφρύ στην πόλη και επαρκώς βαρύτερο και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν κουράζει.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Το πεντάλ φρένου απαιτεί λίγη εξοικείωση, όπως σε πολλά PHEV με έντονη ανάκτηση, επειδή το «όριο» μεταξύ αναγεννητικής πέδησης και υδραυλικών φρένων δεν είναι πάντα απολύτως σταθερό. Με λίγα χιλιόμετρα, ο οδηγός προσαρμόζεται, κι έπειτα η απόδοση θεωρείται ικανοποιητική για τα κιλά και τον προσανατολισμό του μοντέλου. Στον αυτοκινητόδρομο ο συνδυασμός αθόρυβης ροής και σταθερότητας στον πλάγιο άνεμο ενισχύει την αίσθηση σιγουριάς, ενώ τα βοηθήματα οδήγησης (όπως η παρακολούθηση τυφλού σημείου και η 360° θέα) κάνουν πιο ξεκούραστο το ταξίδι και το παρκάρισμα.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Εκεί που λάμπει το κινητήριο σύνολο είναι στον «ηλεκτρικό ρυθμό» της καθημερινότητας. Με έξυπνη διαχείριση (διατήρηση ελάχιστης στάθμης φόρτισης για την πόλη και ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας) το E5 μετατρέπει τις μικτές διαδρομές σε παιχνίδι μειωμένης κατανάλωσης. Αρκεί να φορτίζεται τακτικά για να δίνει BEV-like αίσθηση.

Στην πίεση ο ρυθμός που νιώθει ο οδηγός εξαρτάται αισθητά από την κατάσταση φόρτισης και το επιλεγμένο προφίλ (Eco/Normal/Sport). Με γεμάτη μπαταρία το E5 δείχνει το πιο πρόθυμο πρόσωπό του, αξιοποιώντας την ακαριαία ροπή του ηλεκτροκινητήρα για σβέλτες εκκινήσεις και εύκολα προσπεράσματα.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

Η ουσία στο χαμηλότερο δυνατό κόστος

Στον τιμοκατάλογο Ελλάδας, η έκδοση Comfort κοστίζει 32.500 € με την προωθητική έκπτωση 2.000 ευρώ και αντίστοιχα η Premium έχει τιμή από 37.990 ευρώ. Η λογική τιμολογιακή τοποθέτηση του Ε5 σε σχέση με το μέγεθος και τον εξοπλισμό του είναι σημαντική για την ανταγωνιστική κατηγορία του.

Μιλάμε πρακτικά για το πιο προσιτό 7θέσιο PHEV της αγοράς αυτή τη στιγμή στη χώρα. Με στάνταρ ηλιοροφή, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας και τεχνολογία V2L για την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών. Όλα αυτά με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών η 150.000 χιλιομέτρων.

Διαμορφώστε το δικό σας DFSK E5 DE-i εδώ.

Δοκιμή DFSK E5 DE-i PHEV: Ένα plug-in που… «καίει» το άγχος αυτονομίας

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης 1.498 cc

ΑΠΟΔΟΣΗ: 250 PS

KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.760 x 1.865 x 1.710 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 686 lt (σε 5θέσια διάταξη)

ΒΑΡΟΣ: 1.820 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 7,4″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:  165 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,2 lt/100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 28 g/km

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 70 km

ΦΟΡΤΙΣΗ

AC 7,4 kW, 0-100% : 4 ώρες

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων