Δοκιμή: Ford Puma Gen-E – Ηλεκτρικό με σπορ DNA

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή


Το νέο Ford Puma Gen-E αποκαλύπτει τον δυναμικό χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού crossover που δεν χάνει την οδηγική του ταυτότητα, με επιδόσεις, ωραία αίσθηση και καθημερινή πρακτικότητα.

Η ηλεκτροκίνηση έφερε μεγάλες αλλαγές, αλλά η Ford δεν είναι διατεθειμένη να αφήσει πίσω της το DNA που την καθιέρωσε στις καρδιές των οδηγών. Το Puma Gen-E είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στο αμιγώς ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο της μάρκας και το πρώτο μικρό crossover της Ford στην Ευρώπη. Έρχεται με τη φιλοδοξία να σταθεί αντάξιο της παράδοσης που θέλει τα μοντέλα της μάρκας να ξεχωρίζουν για την οδηγική τους αίσθηση. Βασισμένο στην πλατφόρμα του γνωστού Puma, το Gen-E γεφυρώνει τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με αυτόν της σπορ απόλαυσης, προσφέροντας αυτονομία έως 376 χλμ., ισχύ 168 ίππων και μια συνολική εμπειρία που στοχεύει κατευθείαν στο συναίσθημα.

Κλασικές αναλογίες με ηλεκτρική υπογραφή

Η σχεδίαση του Puma Gen-E δείχνει με την πρώτη ματιά πως πρόκειται για κάτι γνώριμο, αλλά και καινούργιο ταυτόχρονα. Οι αναλογίες του αμαξώματος παραμένουν πιστές στο σχήμα του Puma, με μυώδεις γραμμές, φουσκωμένα φτερά και συμπαγείς διαστάσεις που ταιριάζουν στην κατηγορία B-SUV. Ωστόσο, είναι οι λεπτομέρειες που προδίδουν την ηλεκτρική του ταυτότητα.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει με τη νέα κλειστή μάσκα, που φιλοξενεί το οβάλ μπλε σήμα της Ford και προβολείς LED. Το καπό με τις έντονες νευρώσεις τονίζει τον δυναμισμό, ενώ η σιλουέτα προδίδει αεροδυναμική μελέτη που συνέβαλε στη βελτίωση της αυτονομίας. Στο πίσω μέρος, τα λεπτά φανάρια LED συνδυάζονται με αεροτομή οροφής και δίνουν μια σπορ και ταυτόχρονα high-tech εμφάνιση. Η λευκή γραμματοσειρά της ονομασίας προδίδει την ηλεκτρική καρδία του μοντέλου.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Οι ζάντες αλουμινίου 18 ή 19 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση, συμπληρώνουν το προφίλ, ενώ οι χρωματικές επιλογές (μεταξύ αυτών το εντυπωσιακό Blue MyMind και το κλασικό Frozen White) αναδεικνύουν τις γραμμές του αμαξώματος. Το Puma Gen-E ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του μοντέλου.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Kuga 2.5 PHEV -Ένα ευφυές SUV

Ψηφιακό και με χώρους το εσωτερικό του Gen-E

Μπαίνοντας στην καμπίνα, η αίσθηση είναι high-tech και σύγχρονη, χωρίς υπερβολές. Το μάτι πέφτει κατευθείαν στη μεγάλη οθόνη αφής των 12 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, ενσωματώνοντας το σύστημα πολυμέσων SYNC Move με υποστήριξη over-the-air αναβαθμίσεων. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8 ιντσών με καθαρές ενδείξεις, ειδικά προσαρμοσμένες για ηλεκτρική οδήγηση.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Η εργονομία ακολουθεί τη λογική «μινιμαλισμός με ουσία». Τα φυσικά πλήκτρα έχουν περιοριστεί, χωρίς να λείπουν βασικοί διακόπτες για τις πιο συχνές λειτουργίες, ώστε να αποφεύγεται η υπερβολική εξάρτηση από την οθόνη. Η ποιότητα υλικών είναι υψηλή, με μαλακές επενδύσεις στο ταμπλό και μοντέρνα υφάσματα.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Στο κομμάτι της πρακτικότητας, το Puma Gen-E διατηρεί την ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 523 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία, αλλά με το τίμημα της μη ύπαρξης τροχού ασφαλείας. Επιπλέον κάτω από καπό υπάρχουν 42 λίτρα extra αποθηκευτικού χώρου, που είναι πολύ πρακτικός για αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Οι θήκες για μικροαντικείμενα μέσα στην καμπίνα είναι άφθονες, ομοίως και οι θύρες φόρτισης συσκευών, ενώ η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί αισθητά, προσφέροντας ήσυχο περιβάλλον στις αστικές μετακινήσεις.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Πολύ βολική η θήκη ασύρματης φόρτισης κινητού για να μην ψάχνουμε καλώδια και απολαυστικός ο κρυστάλλινος ήχος που βγαίνει από τα ηχεία του B&O συστήματος.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Με ηλεκτρικό παλμό

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για το Puma Gen-E βρίσκεται ένα ηλεκτρικό σύνολο που δίνει νέα διάσταση στην κατηγορία. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους και μέγιστη ροπή 290 Nm, προσφέροντας άμεση επιτάχυνση. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh καθαρής ενέργειας, χαρίζοντας αυτονομία έως 376 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Σε ρεαλιστικές συνθήκες, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στις 15-16 kWh/100 χλμ., ενώ η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC φτάνει έως τα 100 kW, επιτρέποντας γέμισμα 10%-80% σε 23 λεπτά. Στο σπίτι ή στο γραφείο, με wallbox 11 kW AC, απαιτούνται περίπου 8 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Η απόδοση του κινητήρα συνδυάζεται με αθόρυβη και ομαλή λειτουργία στην πόλη, αλλά η πραγματική μαγεία έρχεται όταν ο οδηγός αναζητήσει περισσότερη ένταση. Η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα δίνει σπορ αίσθηση που παραπέμπει ευθέως σε hot-hatch, με πρώτο άγγιγμα του πεντάλ.

Ένα ηλεκτρικό που αγαπά τις στροφές

Εδώ είναι το σημείο όπου το Puma Gen-E αποκαλύπτει τον πραγματικό του χαρακτήρα. Αν και ηλεκτρικό, παραμένει πιστό στη φιλοσοφία Ford για «fun to drive» εμπειρία. Το τιμόνι είναι γρήγορο, με ακρίβεια που θυμίζει μεγαλύτερες κατηγορίες. Η ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα πίσω αλλά ειδική ρύθμιση, συνδυάζει απόσβεση με σταθερότητα, δίνοντας απόλυτο έλεγχο στον οδηγό, ακόμη και σε γρήγορη οδήγηση.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Αξίζει να δώσουμε προσοχή στο βάρος, που για ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι χαμηλό, στα 1.563 κιλά, δηλαδή 200 περισσότερα από το θερμικό αδερφάκι του.

Στις στροφές, το Puma Gen-E δείχνει έτοιμο να ακολουθήσει τον ρυθμό του οδηγού, με περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος και εξαιρετική πρόσφυση. Το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στη μπαταρία τοποθετημένη στο πάτωμα, συμβάλλει σε ισορροπία και σε προβλέψιμες αντιδράσεις. Ακόμη και σε δρόμους με συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, το αυτοκίνητο μένει σταθερό, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Η αίσθηση είναι διαφορετική από τα περισσότερα ηλεκτρικά που επιλέγουν τον δρόμο της άνεσης και της ουδετερότητας. Εδώ υπάρχει διάθεση για παιχνίδι, για αναζήτηση της ιδανικής γραμμής σε μια επαρχιακή διαδρομή, χωρίς βέβαια να θυσιάζεται η καθημερινή χρηστικότητα. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (όπως adaptive cruise control, lane centering και αυτόματο φρενάρισμα) κάνουν πιο ασφαλή και απροβλημάτιστη την οδήγηση του αυτοκινήτου.

Η δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει την εμπειρία. Στο Sport, η απόκριση του κινητήρα γίνεται πιο έντονη, το τιμόνι βαραίνει λίγο και η συνολική αίσθηση γίνεται πιο «ζωντανή». Στην πόλη, το Eco βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το Normal προσφέρει ισορροπία. Εμείς πάντως χρησιμοποιήσαμε πολύ τη λειτουργία one-pedal driving για ανάκτηση ενέργειας και πιο ξεκούραστη οδήγηση.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Με υπογραφή Ford

Το Ford Puma Gen-E τοποθετείται εμπορικά σε ένα σημείο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, με τιμή από τις 26.906 με τo «Όφελος Ford» αξίας 6.500 ευρώ και την επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» των 3.000 ευρώ. Η εγγύηση καλύπτει το αυτοκίνητο για 5 έτη ή 100.000 χλμ. και τη μπαταρία για 8 έτη ή 160.000 χλμ., προσφέροντας ασφάλεια και σιγουριά στον αγοραστή.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως το Puma Gen-E δεν είναι «ένα ακόμη ηλεκτρικό crossover». Διατηρεί την ψυχή που έκανε το Puma αγαπητό: την αίσθηση ότι κάθε διαδρομή μπορεί να γίνει απολαυστική. Ναι, είναι άνετο, πρακτικό και αθόρυβο, αλλά πάνω από όλα είναι «fun to drive». Κι αυτό, σε έναν κόσμο όπου πολλά ηλεκτρικά τείνουν να έχουν μια μαλθακή και αποστειρωμένη αίσθηση. Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Puma Gen-E.

Δοκιμή: Ford Puma Gen-E –Ηλεκτρική ενέργεια με σπορ ψυχή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

ΑΠΟΔΟΣΗ: 168 PS, 290 Nm

KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μονή σχέσης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4214 × 1805 × 1567 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 523 -1.283 lt (+42lt Frunk)

ΒΑΡΟΣ: 1.563 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 8,0″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 13,1 kWh /100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km

AYTONOMIA: 376 km

ΦΟΡΤΙΣΗ

DC 100 kW, 10-80%:  23′

AC 11 kW, 0-100% : 8 ώρες

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων