Η BMW φέρνει το πρώτο ηλεκτρικό M που υπόσχεται καθαρή αδρεναλίνη! – Cars Electric

Οι παραδοσιακοί φίλοι των κινητήρων εσωτερικής καύσης, επιμένουν ότι ένα «διασκεδαστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο» είναι αντίφαση. Ωστόσο, αν υπάρχει μία εταιρεία που μπορεί να τους διαψεύσει, αυτή είναι η BMW. Οι Βαυαροί δεν βιάζονται να παρουσιάσουν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό M μοντέλο, με την ηλεκτρική M3 να αναμένεται μετά το 2028. Όταν συμβεί, θα φέρει μαζί της τη νέα τεχνολογία, που η εταιρεία ονομάζει «Καρδιά της Χαράς».
Η ονομασία αυτή δεν είναι απλώς ένα διαφημιστικό τρικ. Πρόκειται για έναν από τους τέσσερις «υπερεγκεφάλους», που θα εξοπλίζουν τα μελλοντικά μοντέλα της πλατφόρμας Neue Klasse, ξεκινώντας με το νέο ηλεκτρικό crossover iX3. Συνδυάζει hardware και λογισμικό τελευταίας γενιάς, με στόχο να ανεβάσει τις επιδόσεις και τη δυναμική συμπεριφορά των ηλεκτρικών BMW, σε εντελώς νέο επίπεδο.
Σε ενημέρωση που παραχώρησε σε Αυστραλούς δημοσιογράφους, ο Frank Weber και η ομάδα του, άφησαν να εννοηθεί ότι είναι τεχνικά εφικτό, να δούμε ένα γνήσιο σπορ μοντέλο Neue Klasse, ανεξάρτητο από τις εκδόσεις M, που βασίζονται σε mainstream αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, η BMW δεν έχει πάρει ακόμη επίσημη απόφαση, αν και η ευέλικτη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας, αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.
Η ιστορία δείχνει ότι η BMW, ήταν πάντα διστακτική απέναντι σε καθαρόαιμα σπορ μοντέλα. Ακόμη και η θρυλική M1, αντιμετώπισε προβλήματα, αφού η Lamborghini – που είχε αναλάβει την παραγωγή – αποχώρησε λόγω οικονομικών δυσκολιών. Έκτοτε, οι προσπάθειες επανήλθαν αρκετές φορές, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το M Vision Next, ένα PHEV supercar, που έφτασε πολύ κοντά στη γραμμή παραγωγής, στις αρχές της δεκαετίας. Τελικά ακυρώθηκε, λόγω υψηλού κόστους και της πανδημίας COVID-19.
Η BMW σκοπεύει να λανσάρει πάνω από 40 νέα μοντέλα μέχρι το 2027, αλλά το M Vision Next δεν είναι μέσα σε αυτά. Η στρατηγική δίνει προτεραιότητα σε SUV και sedan μαζικής παραγωγής, ώστε να αποσβεστεί η επένδυση-μαμούθ των 10 δισ. ευρώ στο Neue Klasse. Τα σπορ μοντέλα, όσο συναρπαστικά κι αν ακούγονται, δεν αποτελούν άμεση προτεραιότητα. Άλλωστε, το Z4, είχε χαμηλές πωλήσεις και αποσύρεται χωρίς αντικαταστάτη, ενώ το i8, κατάφερε μόλις 20.000 πωλήσεις σε έξι χρόνια.
Παρά τις δυσκολίες, η φλόγα δεν έχει σβήσει. Πρόσφατα, τα Skytop και Speedtop –ουσιαστικά ειδικές εκδόσεις της M8 – πωλήθηκαν σε συλλέκτες για περίπου 500.000 ευρώ το καθένα. Το γεγονός αυτό, αποδεικνύει ότι υπάρχει πελατεία πρόθυμη να πληρώσει μισό εκατομμύριο ευρώ για μια ξεχωριστή BMW. Αν αυτή η ζήτηση διατηρηθεί, ίσως η εταιρεία αποκτήσει το θάρρος, να ανάψει το πράσινο φως και για ένα πλήρως ηλεκτρικό supercar Neue Klasse.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν οι αγοραστές που λατρεύουν τον ήχο ενός V8, θα δείξουν τον ίδιο ενθουσιασμό, για ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο. Αν η BMW καταφέρει να παντρέψει τεχνολογία, συναίσθημα και οδηγική απόλαυση, τότε το όνειρο ενός πραγματικά «διασκεδαστικού ηλεκτρικού M» μπορεί να γίνει πραγματικότητα.
Πηγή: motor1.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.