Η Toyota ετοιμάζει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία στερεάς κατάστασης – Cars Electric

Η Toyota ετοιμάζει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία στερεάς κατάστασης


Η Toyota είναι έτοιμη να κάνει ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς ενδεχομένως θα γίνει η πρώτη, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά ένα όχημα εξοπλισμένο με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Αυτή η τεχνολογία, που αναμένεται το 2027 ή πιο πιθανά το 2028, θα μπορούσε αρχικά να χρησιμοποιηθεί σε ένα σπορ μοντέλο υψηλής τεχνολογίας, πιθανώς με την επωνυμία Lexus.

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, υπόσχονται επαναστατική απόδοση, όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα, την ταχύτητα φόρτισης και την ασφάλεια. Η Toyota βασίζεται σε αυτήν την τεχνολογία για να λύσει μία από τις κύριες προκλήσεις των σημερινών ηλεκτρικών σπορ οχημάτων: το υπερβολικό βάρος, που εμποδίζει την ευελιξία και την οδηγική απόλαυση. 

Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει επίσημα ποιο μοντέλο θα είναι το πρώτο που θα λάβει αυτές τις επαναστατικές μπαταρίες, αλλά αρκετές ενδείξεις υποδεικνύουν, ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο από τη Lexus. Η πρόσφατα αποκαλυφθείσα πρωτότυπη Lexus Electrified Sport, θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως βάση για αυτό το όχημα παραγωγής. Αυτή η προσέγγιση, εξηγείται από τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, σε ένα πλαίσιο σπορ αυτοκινήτου. 

Ο Keiji Kaita, πρόεδρος του Κέντρου Ανάπτυξης Μηχανικής Ουδέτερου Άνθρακα της Toyota, επιβεβαίωσε στην έκθεση Japan Mobility 2025, ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούν αυτές τις μπαταρίες, θα αξιοποιήσουν πλήρως τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά. Η ελαφριά κατασκευή, γίνεται έτσι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται να ανταγωνιστεί τα πρότυπα της κατηγορίας.

Τα τεχνικά πλεονεκτήματα των μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Toyota περιγράφει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης ως μπαταρίες που προσφέρουν υψηλή ισχύ, αξιοσημείωτο συμπαγές μέγεθος και εκτεταμένη αυτονομία. Αυτά τα χαρακτηριστικά, καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες ενός διθέσιου ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου, όπου κάθε κιλό μετράει. Η ανώτερη ενεργειακή πυκνότητα, επιτρέπει σημαντική μείωση του μεγέθους και του βάρους των μπαταριών.

Τα οφέλη δεν σταματούν εκεί. Αυτές οι μπαταρίες προσφέρουν επίσης:

Αυξημένη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με τις τρέχουσες τεχνολογίες

Σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης

Βελτιωμένη ασφάλεια με σχεδόν μηδενικό κίνδυνο θερμικής διαρροής

Βελτιωμένη θερμική σταθερότητα σε ακραίες συνθήκες 

Όλα τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων, υποφέρουν από το ίδιο πρόβλημα: το υπερβολικό βάρος, που γενικά υπερβαίνει τα 2.000 κιλά. Αυτή η σημαντική μάζα, εμποδίζει σημαντικά την ευελιξία σε δρόμους με στροφές. Η μείωση του μεγέθους της μπαταρίας, θα επέτρεπε στους μηχανικούς να κατανείμουν καλύτερα το βάρος προς το κέντρο του οχήματος. 

Δείτε ακόμα: Toyota Corolla EV: Όλα όσα γνωρίζουμε 

Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα παραμένει το BYD YangWang U9, κάτοχος του ρεκόρ ηλεκτρικού γύρου στο Nürburgring Nordschleife. Παρά τους εκπληκτικούς 3.000 ίππους του, αυτό το κινεζικό «τέρας», με βάρος σχεδόν 2.500 κιλά, είναι ακόμα πιο αργό από μια Porsche 911 GT3 RS 1.450 κιλών, η οποία αναπτύσσει «μόνο» 500 ίππους. Αυτή η σύγκριση, καταδεικνύει τέλεια τη σημασία της αναλογίας ισχύος προς βάρος, στην καθαρή απόδοση.

Μια στρατηγική σταδιακής ανάπτυξης

Η Toyota θα μπορούσε ακόμη και να ενσωματώσει αυτήν την τεχνολογία σε ένα υβριδικό όχημα, πριν την εφαρμόσει σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο. Αυτή η προσεκτική προσέγγιση, ευθυγραμμίζεται με τη φιλοσοφία του κατασκευαστή, η οποία δίνει προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία, έναντι της επιδίωξης της καινοτομίας με κάθε κόστος. Η κυκλοφορία θα μπορούσε να περιλαμβάνει υπάρχοντα μοντέλα, ή μελλοντικά οχήματα, όπως το πρόσφατα αποκαλυφθέν νέο Corolla.

Μόλις η τεχνολογία τελειοποιηθεί σε μοντέλα υψηλής τεχνολογίας, η Toyota σχεδιάζει να την εφαρμόσει σταδιακά σε πιο προσιτές κατηγορίες. Αυτή η στρατηγική κλιμάκωσης θα της επιτρέψει να αποσβέσει το κόστος ανάπτυξης, βελτιώνοντας παράλληλα τις διαδικασίες παραγωγής. Η διαδοχική κάλυψη, θα επιτρέψει την απόσβεση του κόστους ανάπτυξης, ενώ παράλληλα θα βελτιώνονται οι διαδικασίες παραγωγής.

Βιομηχανικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν

Η μεγάλης κλίμακας παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης, αποτελεί μια σημαντική βιομηχανική πρόκληση. Η Toyota μόλις έκανε ένα σημαντικό βήμα μπροστά υπογράφοντας συμφωνία με μια τοπική μεταλλουργική εταιρεία, για την προμήθεια υλικού καθόδου, ένα κρίσιμο συστατικό, στην κατασκευή αυτών των επαναστατικών μπαταριών. Αυτή η στρατηγική συνεργασία, καταδεικνύει τη δέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας, να ελέγχει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. 

Ο αγώνας για αυτήν την τεχνολογία, φέρνει αντιμέτωπους αρκετούς μεγάλους κατασκευαστές, αλλά δεν έχει ακόμη αναδειχθεί σαφής ηγέτης. Η Toyota, ωστόσο, απολαμβάνει ένα σαφές πλεονέκτημα, χάρη στα χρόνια έρευνας σε αυτόν τον τομέα και τους σημαντικούς οικονομικούς της πόρους. Όταν τα πρώτα οχήματα εξοπλισμένα με αυτές τις μπαταρίες φτάσουν στην αγορά, πιθανότατα θα σηματοδοτήσουν μια καμπή στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα για τους λάτρεις της οδήγησης.

Πηγή: rouleur-electrique.fr

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων