Η Volvo υποστηρίζει το κοινό πρωτόκολλο ασφάλειας Ευρώπης, Βόρειας Αμερικής

Η Volvo υποστηρίζει το κοινό πρωτόκολλο ασφάλειας Ευρώπης, Βόρειας Αμερικής


Οι άνθρωποι της Volvo επαναφέρουν στο προσκήνιο το ζήτημα της ενοποίησης των προτύπων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των καινούργιων οχημάτων μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Βόρειας Αμερικής.

Σε συνέντευξη που έδωσε η Όσα Χάγκλουντ, Αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Κέντρου Ασφάλειας της Volvo Cars στη Σουηδία, στην Automotive News Canada πρότεινε την υιοθέτηση ενιαίου κανονιστικού πλαισίου για την Ε.Ε. και τη Βόρεια Αμερική.

Όπως είπε, αυτό θα αξιοποιεί τα αυστηρότερα στοιχεία των υφιστάμενων προτύπων στις δύο αγορές και θα επιφέρει την ουσιαστική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η κυρία Χάγκλουντ επισήμανε ότι οι αντίστοιχοι οργανισμοί σε Ευρώπη και ΗΠΑ (κυρίως) έχουν διαφορετικές απαιτήσεις στα εφαρμοζόμενα πρότυπα και πρωτόκολλα της διαδικασίας διεξαγωγής των δοκιμών πρόσκρουσης (crash tests). ‘Όπως είπε, είναι εφικτή και αναγκαία η ενοποίηση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας στα νέα μοντέλα.

Συγκεκριμένα δήλωσε: «Υπάρχουν τομείς όπου τα πρότυπα των ΗΠΑ είναι αυστηρότερα από τα ευρωπαϊκά. Και υπάρχουν άλλοι όπου τα ευρωπαϊκά είναι αυστηρότερα.

»Ας τα συγκρίνουμε και ας εφαρμόσουμε το πιο αυστηρό αυτών σε όλες τις αγορές. Γιατί να έχουμε διαφορετικά πρότυπα όταν οι επιπτώσεις μιας σύγκρουσης είναι οι ίδιες παντού;».

Η συγκυρία κατά την οποία η κυρία  Χάγκλουντ έκανε αυτή τη δήλωσε δεν είναι τυχαία. Οι πρόσφατες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η αναφορά σε «αμοιβαία αναγνώριση» προτύπων στο πλαίσιο συνεργασίας των δύο πλευρών, έχουν θέσει το ζήτημα στο επίκεντρο πολιτικών και βιομηχανικών φορέων.

Για παράδειγμα, στον Καναδά, όπου τα ισχύοντα πρότυπα παρεχόμενης ασφάλειας των αυτοκινήτων ευθυγραμμίζονται με τα αμερικανικά, ο εγχώριος Σύνδεσμος Εμπόρων Αυτοκινήτων (Canadian Automobile Dealers Association) αλλά και άλλοι οργανισμοί που υποστηρίζουν την ηλεκτροκίνηση, πιέζουν για ευρύτερη σύγκλιση στον τομέα της ασφάλειας, ώστε οι αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής να καλύπτονται από ένα κοινό πλαίσιο.

Βεβαίως, η κυρία Χάγκλουντ μιλά εκ του ασφαλούς καθώς μια ενδεχόμενη ενοποίηση των προτύπων ασφάλειας μεταξύ Ε.Ε. και Βόρειας Αμερικής δεν θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές στη Volvo.

Αυτό επειδή η σουηδική εταιρεία διαθέτει ενιαία εσωτερικά πρότυπα ασφάλειας που εφαρμόζονται σε όλα τα μοντέλα της παγκοσμίως, με μικρές μόνο προσαρμογές ανάλογα με τη νομική απαίτηση κάθε αγοράς.

Όπως υπογράμμισε, ένα ενιαίο κανονιστικό πλαίσιο θα μπορούσε να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη Volvo, επισημαίνοντας ότι ο πραγματικός στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας για όλους.

Η κυρία Χάγκλουντ αναφέρθηκε και στην πρόσφατη καινοτομία τής εταιρείας που αφορά στην εξέλιξη και δημιουργία τής πολλαπλώς προσαρμοζόμενης ζώνης ασφαλείας.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία στηρίζεται σε έναν από τους «θεμέλιους λίθους» τής Volvo, τη ζώνη τριών σημείων η οποία παρουσιάστηκε το 1959.

Αυτή ήταν αποτέλεσμα των προσπαθειών του Νιλς Μπολίν (φωτογραφία), του μηχανικού που εργαζόταν σε αυτή και ήταν ο άνθρωπος που με την εφεύρεσή του έχει σώσει εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες από τότε.

Η νέα ζώνη ασφαλείας διαθέτει αισθητήρες οι οποίοι ελέγχουν διαρκώς την κατάσταση εντός και εκτός του οχήματος. Όταν διαπιστωθεί ότι η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το σύστημα υπολογίζει τον διαθέσιμο χώρο και εφαρμόζει τη δύναμη που απαιτείται για τη συγκράτηση των επιβατών, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο τραυματισμού των επιβατών.

Η κυρία Χάγκλουντ τόνισε τη σημασία των αισθητήρων για την αποφυγή ατυχημάτων. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Το επόμενο επίπεδο δεν είναι να προστατεύεις (τους επιβάτες) μετά τη σύγκρουση, αλλά να την αποφεύγεις.

»Όμως, η τεχνολογία πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του οδηγού. Οι άνθρωποι δεν θα εμπιστευθούν ένα σύστημα που είναι σωστό περιστασιακά. Πρέπει να είμαστε σωστοί τουλάχιστον οκτώ στις δέκα φορές».

Τέλος, σε ερώτηση για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης, ξεκαθάρισε ότι η Volvo δεν πρόκειται να επιτρέψει την πλήρη αυτονομία, αν δεν υπάρχει απόλυτη βεβαιότητα για την ασφάλεια του συστήματος: «Δεν θα κάνουμε πειράματα με τους οδηγούς», είπε χαρακτηριστικά.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα Mercedes GLB

Νέος ΚΟΚ: Βαριές καμπάνες για όσους πετούν σκουπίδια από το αυτοκίνητο

Mercedes F1: Αποτιμάται άνω των 5 δις ευρώ!

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων