Η αλήθεια πίσω από τον πιθανό διάδοχο του Mazda RX-7

Η αλήθεια πίσω από τον πιθανό διάδοχο του Mazda RX-7


Από τότε που το πρωτότυπο Iconic SP παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας το 2023, οι φίλοι της Mazda περίμεναν τη στιγμή που αυτό το εντυπωσιακό κουπέ, θα περνούσε από το στάδιο της ιδέας στην πραγματική παραγωγή. Η εμφάνισή του προκάλεσε αμέσως συζητήσεις, για έναν πιθανό πνευματικό διάδοχο του θρυλικού RX-7, με κορυφαία στελέχη της εταιρείας να ενθαρρύνουν αυτή την προσδοκία. Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες δείχνουν, ότι η μετάβαση από πρωτότυπο σε μοντέλο παραγωγής, ίσως αποδειχθεί πιο περίπλοκη απ’ όσο ήλπιζαν οι θαυμαστές.

«Θέλουμε να το κάνουμε πραγματικότητα» – αλλά πότε;

Στα τέλη του 2024, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda, Masashi Nakayama, ξεκαθάρισε ότι το Iconic SP, σχεδιάστηκε εξαρχής με στόχο να εξελιχθεί σε κανονικό μοντέλο. Ο διευθύνων σύμβουλος Masahiro Moro, ενίσχυσε αυτή τη δήλωση, τονίζοντας ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στο όραμα. Παράλληλα, ο τεχνικός διευθυντής Ryuichi Umeshita, το χαρακτήρισε ως έναν «άξιο διάδοχο του RX-7», επισημαίνοντας όμως ότι χρειάζεται μια ισχυρή επιχειρηματική βάση για να προχωρήσει.


Το πραγματικό εμπόδιο: οικονομικοί πόροι

Σε πρόσφατη συζήτηση με τo Autocar, ο Umeshita ήταν ιδιαίτερα ειλικρινής. Όπως είπε, το Iconic SP αποτελεί «το αυτοκίνητο των ονείρων του» και εκείνος θα ήθελε όσο τίποτα να το δει να παράγεται. Τεχνολογικά θεωρεί ότι είναι απολύτως εφικτό. Το μοναδικό ζήτημα παραμένει ο οικονομικός παράγοντας. Η Mazda έχει περιορίσει σημαντικά τον προϋπολογισμό της για ηλεκτροκίνηση, επιλέγοντας μια στρατηγική που βασίζεται σε πολλαπλές λύσεις —ηλεκτρικά, υβριδικά και θερμικοί κινητήρε, αντί να επικεντρωθεί αποκλειστικά στα BEV. Με νέες πλατφόρμες, υβριδικά συστήματα και την ανάπτυξη του κινητήρα SkyActiv-Z, οι πόροι της εταιρείας είναι ήδη πιεσμένοι, αφήνοντας τα καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα, χαμηλότερα στη λίστα προτεραιοτήτων.

Η αλήθεια πίσω από τον πιθανό διάδοχο του Mazda RX-7
Η μεγάλη επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα

Παρόλα αυτά, η Mazda δεν έχει εγκαταλείψει την ιδέα ενός νέου σπορ μοντέλου με περιστροφικό κινητήρα. Το Vision X Coupe, που παρουσιάστηκε το 2025, αποτελεί ξεκάθαρη ένδειξη ότι το ενδιαφέρον παραμένει ζωντανό. Το πρωτότυπο διαθέτει υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο περιστροφικό κινητήρα με ηλεκτροκίνηση, αποδεικνύοντας ότι η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε αυτή τη μοναδική τεχνολογία. Ο Umeshita τόνισε ότι η Mazda, έχει επαναφέρει επίσημα την ομάδα ανάπτυξης περιστροφικών κινητήρων, επισημαίνοντας ότι η σπορ ταυτότητα βρίσκεται στο «DNA» της εταιρείας. Κανείς λοιπόν δεν μιλά για εγκατάλειψη της ιδέας.

Η αλήθεια πίσω από τον πιθανό διάδοχο του Mazda RX-7
Προς ακόμη καθαρότερο περιστροφικό κινητήρα

Η plug-in υβριδική διάταξη του Vision X Coupe, είναι πιο ισχυρή από εκείνη του Iconic SP και περιλαμβάνει τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα. Η Mazda στοχεύει πλέον στη μείωση των εκπομπών του περιστροφικού κινητήρα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορεί να οδηγήσει απευθείας τον πίσω άξονα και όχι να λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια. Αυτή η εξέλιξη υπολογίζεται, ότι απαιτεί ακόμη δύο με τρία χρόνια ανάπτυξης.

Και το νέο MX-5 στον ορίζοντα

Παράλληλα με το όραμα για έναν διάδοχο του RX-7, η Mazda έχει ήδη δώσει το πράσινο φως για τη νέα γενιά του MX-5, η οποία αναμένεται προς το τέλος της δεκαετίας. Το νέο Miata, θα παραμείνει πιστό στη φιλοσοφία της ελαφριάς κατασκευής και της σπορ οδικής συμπεριφοράς, ενσωματώνοντας έναν μεγαλύτερου κυβισμού SkyActiv-Z κινητήρα και διατηρώντας το αγαπημένο χειροκίνητο κιβώτιο.

Πηγές: carscoops.com – autocar

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων