Η Γερμανία δίνει παράταση στα EV! Απαλλαγή από τον φόρο έως το 2035

Η Γερμανία κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει να παρατείνει την απαλλαγή από τον φόρο οχημάτων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2035, δίνοντας νέα ώθηση στην αγορά και στη βιομηχανία.
Ο ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομικών, Λαρς Κλίνγκμπαϊλ, ανακοίνωσε επίσημα την κατάθεση σχετικού νομοσχεδίου, το οποίο ήταν σε εκκρεμότητα τους τελευταίους μήνες.
«Αν θέλουμε να γεμίσουν οι δρόμοι με περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δώσουμε τώρα τα σωστά κίνητρα», δήλωσε ο Κλίνγκμπαϊλ στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων DPA. «Γι’ αυτό θα συνεχίσουμε να εξαιρούμε τα ηλεκτρικά οχήματα από τον φόρο οχημάτων».
Παράταση έως το 2035 και απώλειες εσόδων
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, η νέα διάταξη θα παρατείνει τη φοροαπαλλαγή έως το τέλος του 2035, προκειμένου να ενθαρρύνει την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η κυβέρνηση αναμένει απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε φορολογικά έσοδα, αλλά θεωρεί πως η επένδυση αξίζει, καθώς ενισχύει την ενεργειακή μετάβαση και τη βιώσιμη κινητικότητα.
Μέχρι σήμερα, ο ισχύων νόμος προβλέπει ότι η απαλλαγή ισχύει μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται έως την 1η Ιανουαρίου 2026. Με τη νέα ρύθμιση, το όριο αυτό μετατίθεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2030, εξασφαλίζοντας έτσι ένα σταθερό πλαίσιο για τα επόμενα χρόνια.
Στρατηγικό μέτρο για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Η επέκταση του μέτρου δεν αποτελεί έκπληξη. Είχε ήδη συμφωνηθεί στο πλαίσιο της συμφωνίας συνασπισμού μεταξύ CDU, CSU και SPD, ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ενίσχυση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το σχέδιο εντάσσεται σε ένα «πακέτο επενδύσεων» που περιλαμβάνει:
-
αύξηση του ορίου ακαθάριστης τιμής για φορολογικά κίνητρα στα 100.000 ευρώ,
-
και ειδική έκπτωση απόσβεσης για ηλεκτρικά οχήματα,
ώστε να καταστούν πιο ελκυστικά για εταιρείες και ιδιώτες.
Ωστόσο, το καλοκαίρι είχαν κυκλοφορήσει πληροφορίες ότι το μέτρο κινδύνευε να «παγώσει» λόγω της δύσκολης δημοσιονομικής κατάστασης. Το Υπουργείο Οικονομικών είχε τότε δηλώσει, ότι όλα τα μέτρα του συνασπισμού εξαρτώνται από τη διαθεσιμότητα χρηματοδότησης.
Ηλεκτρικό μέλλον με επίκεντρο τη Γερμανία
Η ανακοίνωση της επέκτασης συμπίπτει με τη νέα σύνοδο κορυφής για την αυτοκινητοβιομηχανία, που πραγματοποιείται στην Καγκελαρία. Εκεί, σύμφωνα με τον Κλίνγκμπαϊλ, θα συζητηθούν και άλλα μέτρα στήριξης του κλάδου στο πλαίσιο του «Διαλόγου για την Αυτοκινητοβιομηχανία».
Στη συνάντηση συμμετέχουν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, των κρατιδίων, της βιομηχανίας και των εργατικών συνδικάτων. Στην ατζέντα περιλαμβάνονται παγκόσμια ζητήματα όπως οι εξελίξεις στην κινεζική αγορά και οι εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ, αλλά και εθνικές πρωτοβουλίες για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας.
«Πρέπει να διαμορφώσουμε ένα ισχυρό πακέτο που θα οδηγήσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο μέλλον και θα προστατεύσει τις θέσεις εργασίας. Θέλουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα να συνεχίσουν να κατασκευάζονται στη Γερμανία», υπογράμμισε ο Κλίνγκμπαϊλ, προσθέτοντας: «Όλοι γνωρίζουν ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό».
Κοινωνική διάσταση της ηλεκτροκίνησης
Πέρα από τα φορολογικά κίνητρα, το CDU/CSU και το SPD εξετάζουν και ένα «πρόγραμμα για νοικοκυριά χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος», εμπνευσμένο από το γαλλικό μοντέλο κοινωνικής μίσθωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αν και δεν υπάρχουν ακόμη πολλές λεπτομέρειες, το πρόγραμμα στοχεύει να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, κάτι που θα μπορούσε να επιταχύνει ακόμα περισσότερο τη μετάβαση.
Συμπέρασμα
Η απόφαση για παράταση της φοροαπαλλαγής έως το 2035 στέλνει ένα σαφές μήνυμα: η Γερμανία δεσμεύεται στην ηλεκτροκίνηση και θέλει να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Με ταυτόχρονη στήριξη των κατασκευαστών, των εργαζομένων και των πολιτών, η χώρα επιχειρεί να διαμορφώσει ένα βιώσιμο, ανταγωνιστικό και ηλεκτρικό μέλλον για όλους.
Πηγή: handelsblatt.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.