Η Γερμανία επαναφέρει τις επιδοτήσεις για BEV – Και για μεταχειρισμένα! – Cars Electric

Η Γερμανία επαναφέρει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εως και €4.000 - Επιδοτήσεις και για μεταχειρισμένα EV


Η γερμανική κυβέρνηση, ετοιμάζεται να επαναφέρει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από την 1η Ιανουαρίου 2026, αυτή τη φορά όμως με πολύ πιο αυστηρούς όρους. Μετά από διαβουλεύσεις μεταξύ των CDU/CSU και SPD, αποφασίστηκε ένα νέο πλαίσιο κινήτρων, που στοχεύει ξεκάθαρα σε νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα και μικρές επιχειρήσεις, αφήνοντας πίσω τα «χρυσά» χρόνια των επιδοτήσεων για premium μοντέλα.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η νέα επιδότηση θα φτάνει έως και τα 4.000 ευρώ για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με καθαρή τιμή έως 45.000 ευρώ. Αυτοκίνητα άνω αυτού του ορίου θα εξαιρούνται, ώστε το πρόγραμμα να ενισχύει αποκλειστικά τη μαζική αγορά και όχι τους αγοραστές πολυτελών EV.

Μόνο όσα μοντέλα εκπέμπουν λιγότερα από 50 g CO₂/χλμ. θα είναι επιλέξιμα, ενώ τα PHEV βγαίνουν εκτός. Με αυτόν τον τρόπο, το Βερολίνο στέλνει σαφές μήνυμα, ότι πλέον στηρίζει αποκλειστικά την καθαρή ηλεκτροκίνηση, χωρίς συμβιβασμούς.

Επιδοτήσεις και για μεταχειρισμένα EV – Για πρώτη φορά στη Γερμανία

Μια σημαντική καινοτομία είναι ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιδοτεί και την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο στόχος είναι να γίνει η ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή, σε όσους δεν μπορούν να αποκτήσουν καινούριο όχημα.

Όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του SPD, Τιμ Κλούσεντορφ, η πρωτοβουλία στοχεύει να φέρει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «στις γειτονιές όπου μέχρι τώρα πολλοί δεν μπορούσαν να τα αντέξουν οικονομικά». Η επιδότηση θα καταβάλλεται μετά την πώληση του οχήματος μέσω της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Οικονομικών Υποθέσεων και Ελέγχου Εξαγωγών (BAFA).

Η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο για το Κλίμα και τον Μετασχηματισμό (CTF) και το Κοινωνικό Ταμείο της ΕΕ, με προϋπολογισμό περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2029. Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν αδιάθετα κονδύλια, για την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης και βιώσιμης κινητικότητας.

Κοινωνική μίσθωση: Ηλεκτρικά για όλους με υποστήριξη του κράτους

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του προγράμματος, είναι η εισαγωγή ενός μοντέλου κοινωνικής μίσθωσης, εμπνευσμένου από τη Γαλλία και την Ιταλία.

Η Γερμανία επαναφέρει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εως και €4.000 - Επιδοτήσεις και για μεταχειρισμένα EV

Η επιδότηση θα απευθύνεται σε νοικοκυριά με ακαθάριστο μηνιαίο εισόδημα έως περίπου 3.800 ευρώ, καθώς και σε μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να ηλεκτροδοτήσουν τους στόλους τους. Οι δικαιούχοι, θα μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μέσω leasing με κρατική ενίσχυση, χωρίς να επιβαρύνονται με το υψηλό αρχικό κόστος αγοράς. Στόχος της κυβέρνησης είναι να επεκτείνει την πρόσβαση στην ηλεκτροκίνηση σε νέο κοινό και να διασφαλίσει ότι η πράσινη μετάβαση, δεν θα αποτελεί «προνόμιο των λίγων».

Νέα στρατηγική με κοινωνικό και οικολογικό πρόσημο

Η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει τα λάθη του παρελθόντος, όπου οι επιδοτήσεις κατευθύνονταν κυρίως σε αγοραστές υψηλών εισοδημάτων. Ο νέος μηχανισμός, στοχεύει πλέον σε μια πιο δίκαιη και βιώσιμη κατανομή πόρων, προωθώντας ταυτόχρονα την εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Γερμανία επαναφέρει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εως και €4.000 - Επιδοτήσεις και για μεταχειρισμένα EV

Όπως σημειώνουν αναλυτές, η επιτυχία του νέου προγράμματος θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα και απλότητα των διαδικασιών της BAFA, αλλά και από το πόσο γρήγορα θα διατεθούν τα κονδύλια. Αν όλα κυλήσουν βάσει σχεδίου, η Γερμανία θα μπορούσε να σημειώσει νέο ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, μέσα στα πρώτα χρόνια εφαρμογής του προγράμματος.

Συμπέρασμα

Η Γερμανία επαναφέρει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εως και €4.000 - Επιδοτήσεις και για μεταχειρισμένα EV

Η επιστροφή των επιδοτήσεων από το 2026, σηματοδοτεί μια δεύτερη ευκαιρία για τη Γερμανία, να ενισχύσει την ηλεκτροκίνηση με κοινωνικά δίκαιο και περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο. Με επίκεντρο τα χαμηλά εισοδήματα και τα προσιτά μοντέλα, η νέα στρατηγική, φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τον χάρτη της αυτοκίνησης στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης.

Πηγή: Bild.de

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων