Η διαδικασία αποκατάστασης μίας εμβληματικής Aston Martin DB5

Mr Willliams with his restored DB5 Vantage (01)


Μία Aston Martin DB5 που αγοράστηκε για μόλις 900 λίρες Αγγλίας στις αρχές της δεκαετίας του 1970 μόλις ολοκλήρωσε μια πλήρη αποκατάσταση στην Aston Martin Works, πραγματοποιώντας το όνειρο του μακροχρόνιου ιδιοκτήτη του και αντιπροσωπεύοντας ένα από τα πιο αξιοσημείωτα -και σπάνια- κομμάτια κλασικών αυτοκινήτων.

Ο Ουαλός John Williams -συγκολλητής μετάλλων και ιδιοκτήτης συνεργείου- ήταν μόλις 18 ετών όταν, το 1972, έθεσε ως στόχο να αγοράσει το αυτοκίνητο των ονείρων του: μία Aston Martin DB5. Αποταμιεύοντας σκληρά για πάνω από ένα χρόνο και δουλεύοντας υπερωρίες όποτε μπορούσε, ο John συγκέντρωσε τις 900 λίρες σε μετρητά -το ισοδύναμο με περίπου 15.000 λίρες σε σημερινή τιμή- και τον Σεπτέμβριο του 1973, σε ηλικία μόλις 19 ετών, έκανε το ταξίδι με το τρένο από το σπίτι του στη Βόρεια Ουαλία στο Λονδίνο για να δει την DB5 του 1965.

Το μοντέλο με κινητήρα Vantage, εξοπλισμένο με καρμπυρατέρ Weber, ζάντες με πολυάριθμες λεπτές ακτίνες, ηλεκτρικά παράθυρα Sundym και, σύμφωνα με τη διαφήμιση στο περιοδικό Motorsport, «πολλά λογαριασμούς», ήταν το αυτοκίνητο που ήθελε ο John. Επιστρέφοντας με αυτό στην Ουαλία και χρησιμοποιώντας με υπερηφάνεια το DB5 ως καθημερινό του αυτοκίνητο για πάνω από τέσσερα χρόνια, ο John το άφησε στην αυλή του όταν βρήκε δουλειά στη Μέση Ανατολή το 1977.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ο John εξήγησε: «Τότε… η “ζωή” συνέβη. Είχα δεχθεί προσφορές για να το πουλήσω και στιγμές που τα χρήματα θα ήταν χρήσιμα, αλλά αντιστάθηκα και, όπως είπε η Sue (η σύζυγος του John), “δεν θα βρεις ποτέ άλλο τέτοιο”». Η Sue Williams πρόσθεσε: «Τα παιδιά των γειτόνων έρχονταν να παίξουν και έπαιζαν πάνω του. Πηδούσαν στο καπό. Ένα από αυτά ισορρόπησε στην εξάτμιση και την έσπασε».

Mr and Mrs Williams' 1965 DB5 Vantage pre restoration in 2022 (02)

Ο John είπε: «Με την πάροδο του χρόνου, στόχος μου έγινε να την αποκαταστήσω, για να μπορέσω να το οδηγήσω ξανά. Ως μηχανικός, ντρεπόμουν λίγο που την άφησα να φτάσει σε αυτή την κατάσταση. Δούλεψα σκληρά για να την αγοράσω και δουλέψαμε σκληρά για να την επισκευάσουμε».

Mr and Mrs Williams' 1965 DB5 Vantage pre restoration in 2022 (07)

Το ζεύγος Williams επέλεξε να απευθυνθεί στην Aston Martin Works στο Newport Pagnell, την ιστορική έδρα της μάρκας και το μέρος όπου κατασκευάστηκαν περισσότερα από 13.000 από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα της Aston Martin σε διάστημα 50 ετών, για να πραγματοποιήσουν την αποκατάσταση που ξεκίνησε στα τέλη του 2022.

Mr and Mrs Williams' 1965 DB5 Vantage pre restoration in 2022 (01)

Τώρα, περίπου τρία χρόνια μετά την άφιξη του αυτοκινήτου στις εγκαταστάσεις της Aston Martin Works, το ζεύγος επέστρεψε στο Buckinghamshire για να δει ολοκληρωμένη την DB5, έχοντας επισκεφθεί τακτικά τις εγκαταστάσεις της Works για να παρακολουθήσει την πρόοδο της αποκατάστασης του αυτοκινήτου.

Mr and Mrs Williams with Paul Spires, President of Aston Martin Works, at the unveiling of their restored DB5 Vantage

Αναγνωρισμένη από όλους ως η πιο επιθυμητή προδιαγραφή όλων των DB5, η συγκεκριμένη είναι δεξιοτίμονο sedan του 1965 με τον περιζήτητο κινητήρα Vantage και το αμάξωμα Superleggera. Αρχικά, είχε τις προδιαγραφές που παραμένουν μέχρι σήμερα το πιο επιθυμητό χρώμα εξωτερικού –Silver Birch– και έχει μια ενδιαφέρουσα προέλευση που περιλαμβάνει έναν αρχικό ιδιοκτήτη από την περιοχή St George’s Hill του Surrey, μια κλειστή κοινότητα που, εκείνη την εποχή, ήταν το σπίτι πολλών διασημοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των John Lennon και Ringo Starr των Beatles.

Mr Willliams with his restored DB5 Vantage (02)2

Από τα 1.022 αυτοκίνητα DB5 που κατασκευάστηκαν από την Aston Martin μεταξύ 1963 και 1965, μόλις 887 κατασκευάστηκαν με πλαίσιο τύπου sedan και, από αυτά, μόνο 39 δεξιοτίμονα είχαν αρχικά το χρώμα Silver Birch, τον κινητήρα Vantage υψηλότερης απόδοσης, γεγονός που καθιστά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ένα ιδιαίτερα σπάνιο και επιθυμητό κομμάτι.

Mr and Mrs Williams at the unveiling of their restored DB5 Vantage

Αν και το αυτοκίνητο ήταν σε πολύ κακή κατάσταση όταν έφτασε, μετά από περισσότερες από 2.500 ώρες αφοσιωμένης εργασίας το αυτοκίνητο είναι πλέον… καλύτερο από ό,τι όταν ήταν καινούργιο. Ο Paul Spires, πρόεδρος της Aston Martin Works, δήλωσε: «Στα μάτια μου, φαίνεται απολύτως εκπληκτικό. Αν και μπορεί να είναι αγενές να κάνουμε εικασίες για την αξία του αυτοκινήτου, νομίζω ότι είναι λογικό να υποθέσουμε ότι αν ποτέ ξαναβγεί στην αγορά, λαμβάνοντας υπόψη τις προδιαγραφές και την προέλευσή του, θα μπορούσε να φτάσει το 1 εκατομμύριο λίρες».


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων