Η νέα BMW iX3 διένυσε 1.007 χιλιόμετρα με μία φόρτιση!
Η BMW ετοιμάζεται να κάνει ένα από τα σημαντικότερα άλματα της ιστορίας της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας τη νέα iX3 του 2026. Το ηλεκτρικό SUV της νέας γενιάς «Neue Klasse», δεν αποτελεί απλώς ένα νέο μοντέλο. Αντιθέτως, είναι η πλατφόρμα, πάνω στην οποία θα στηριχτεί το μέλλον της εταιρείας, με τη BMW να υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και μια συνολικά πιο αποδοτική εμπειρία οδήγησης. Και για να αποδείξει ότι δεν πρόκειται για θεωρητικές υποσχέσεις, η γερμανική εταιρεία πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό ταξίδι, που άφησε άφωνη την αυτοκινητοβιομηχανία: μια διαδρομή 1.007,7 χιλιομέτρων χωρίς ούτε μία στάση για φόρτιση.
Το ταξίδι ξεκίνησε από το νέο εργοστάσιο της BMW στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, εκεί όπου κατασκευάζεται το iX3. Η ομάδα που οδήγησε το αυτοκίνητο είχε στόχο να εξερευνήσει τα πραγματικά όρια της τεχνολογίας Gen6. Χωρίς να βασιστούν σε ευθείες, φαρδιές διαδρομές αυτοκινητοδρόμων – οι οποίες συνήθως βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης – επέλεξαν ένα μονοπάτι, μέσα από πόλεις και επαρχιακούς δρόμους, όπου η αποδοτικότητα, κρίνεται πιο απαιτητική. Παρ’ όλα αυτά, η μπαταρία του οχήματος έδειξε αξιοσημείωτη σταθερότητα.
Φτάνοντας στη Βιέννη, το SUV είχε ακόμη το 53% της μπαταρίας διαθέσιμο. Σε μια προσπάθεια να δουν πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν, η ομάδα απενεργοποίησε κάθε περιττή λειτουργία, που θα μπορούσε να καταναλώσει ενέργεια — από τον κλιματισμό και τη θέρμανση μέχρι το ραδιόφωνο. Παρά τις αντίξοες συνθήκες για τον οδηγό, το αυτοκίνητο συνέχισε να κινείται με εντυπωσιακή οικονομία ενέργειας. Η άφιξη στο BMW Welt στο Μόναχο, αποτέλεσε το αποκορύφωμα της προσπάθειας: το iX3 είχε διανύσει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα, ενώ στο σύστημα παρέμεναν περίπου 20 χιλιόμετρα διαθέσιμης αυτονομίας.
Δείτε ακόμα: Η νέα i4 M60 της BMW είναι μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορη από μια M3
Το επίτευγμα αυτό αποδεικνύει, πως η νέα αρχιτεκτονική δεν προσφέρει απλώς θεωρητική αύξηση της αυτονομίας, αποδίδει τα μέγιστα σε πραγματικές, καθημερινές συνθήκες. Η BMW είχε ήδη ανακοινώσει ότι η νέα iX3, μπορεί να προσφέρει έως 800 χιλιόμετρα αυτονομίας WLTP, όμως η επίδειξη των 1.007,7 χιλιομέτρων, ξεπέρασε κάθε προσδοκία και τόνισε ότι η τεχνολογία Gen6, επαναπροσδιορίζει τα όρια των ηλεκτρικών οχημάτων. Στην αμερικανική κλίμακα EPA, η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει τιμή περίπου 640 χιλιομέτρων, ένα νούμερο υψηλό, αν αναλογιστεί κανείς τη σκληρή αξιολόγηση της EPA.
Η συμβολή της αρχιτεκτονικής 800V, είναι καθοριστική. Αυτή επιτρέπει στο iX3 να φορτίζει με ταχύτητες που αγγίζουν τα 400 kW, ενώ στη συγκεκριμένη δοκιμή καταγράφηκε μέγιστη τιμή 404 kW. Έτσι, ακόμα και μεγάλες μπαταρίες όπως αυτές της Neue Klasse, μπορούν να αναπληρωθούν σε εξαιρετικά μικρό χρόνο.
Το εσωτερικό του οχήματος αποτυπώνει την ίδια φιλοσοφία καινοτομίας. Ο σχεδιασμός παραμένει πιστός στις αρχές της BMW, για premium υλικά και μινιμαλιστική αισθητική, αλλά ενσωματώνει και νέες τεχνολογίες, που σηματοδοτούν τη μετάβαση στη Neue Klasse. Μεγάλες οθόνες, νέα διάταξη του ταμπλό και προσεγμένος φωτισμός, δημιουργούν μια εμπειρία εξίσου μοντέρνα και υψηλής ποιότητας, με την τεχνολογία κίνησης.

Η παραγωγή του μοντέλου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στο Ντέμπρετσεν, με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να ξεκινούν στις αρχές του 2026 και να ακολουθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς. Η τιμή στη Γερμανία έχει οριστεί στα 68.900 ευρώ για την έκδοση iX3 50 xDrive, ενώ στις ΗΠΑ η αντίστοιχη τιμή εκτιμάται πως θα αντιστοιχεί σε περίπου 55.000–60.000 ευρώ. Για την κινεζική αγορά θα υπάρξει ειδική έκδοση, που θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της BMW στο Σενγιάνγκ.
Δείτε ακόμα: BMW: Το i3 ανοίγει τον δρόμο της Neue Klasse
Όσον αφορά την απόδοση, η BMW δεν έχει δώσει ακόμη πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά για όλους τους κινητήρες της σειράς. Ωστόσο, η έκδοση iX3 50 xDrive, αναμένεται να αποδίδει μεταξύ 470 και 490 PS, αριθμός που αντανακλά τις δυνατότητες της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας. Με την απόσταση των 1.007,7 χιλιομέτρων, το νέο BMW iX3 δεν έκανε απλώς μια επίδειξη τεχνολογίας — έστειλε ένα σαφές μήνυμα προς όλους: η εποχή όπου τα ηλεκτρικά οχήματα περιορίζονταν από την αυτονομία τους, τελειώνει. Και η Neue Klasse είναι η αρχή αυτής της νέας πραγματικότητας.
Πηγή: electrek.co
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




