Ηλεκτρική περιπέτεια με το νέο Subaru Uncharted – Cars Electric

Παρά το όνομα Uncharted (αχαρτογράφητο), το νέο ηλεκτρικό SUV της Subaru ακολουθεί μια πιο ξεκάθαρη και ώριμη πορεία. Πρόκειται για ένα μοντέλο, που δείχνει πιο ολοκληρωμένο και ώριμο από τον προκάτοχό του, το Solterra, υιοθετώντας πιο γνώριμες γραμμές, χωρίς όμως να χάνει το ιαπωνικό πνεύμα της μάρκας. Η Subaru, άλλωστε, ξέρει καλά το κοινό της — ανθρώπους που αγαπούν την περιπέτεια, τη φύση και την τετρακίνηση.
Με το Uncharted, η εταιρεία αποδεικνύει ότι το ηλεκτρικό δεν σημαίνει απαραίτητα αποστειρωμένο. Το νέο της SUV δείχνει στιβαρό, έχει «σωστή» απόσταση από το έδαφος και μια διακριτική ικανότητα εκτός δρόμου, που του χαρίζει έναν πιο γνήσιο χαρακτήρα Subaru.
Η συμμαχία Subaru–Toyota ξαναχτυπά
Η συνεργασία των δύο ιαπωνικών κολοσσών, έχει δώσει στο παρελθόν εξαιρετικά αποτελέσματα — από τα σπορ BRZ και GT86, μέχρι το ηλεκτρικό Solterra. Τώρα, το νέο Uncharted, βασίζεται στην ίδια τεχνολογική πλατφόρμα με το Toyota C-HR+, όμως οι δύο εταιρείες, ακολούθησαν διαφορετικές σχεδιαστικές κατευθύνσεις.
Το Uncharted είναι ουσιαστικά ο διάδοχος του Crosstrek, μόνο που τώρα μπαίνει για τα καλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Παρότι μοιράζεται μπαταρίες και κινητήρες με το Toyota, η Subaru φρόντισε να δώσει τη δική της ταυτότητα — πιο περιπετειώδη, πιο «ανθεκτική», πιο κοντά στο DNA της.
Εξωτερικός σχεδιασμός: Ένα ηλεκτρικό με ψυχή
Το Uncharted έχει σπορ και δυναμική εμφάνιση. Η coupe γραμμή της οροφής του, το κοντύτερο πίσω μέρος και το μειωμένο μεταξόνιο, το κάνουν να δείχνει πιο ευκίνητο. Παρότι μοιράζεται τη βασική δομή με το C-HR+, οι σχεδιαστές της Subaru, κατάφεραν να δημιουργήσουν κάτι πιο αυθεντικό.
Η μάσκα, με τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή έξι σημείων, αποτελεί σαφή αναφορά στα έξι αστέρια του λογότυπου της μάρκας. Οι λεπτομέρειες δεν σταματούν εκεί: στο μπροστινό προφυλακτήρα, υπάρχει μια μικροσκοπική πυξίδα, ενώ στο άλλο άκρο ένα ανάγλυφο μοτίβο βουνού — μικρές πινελιές που ενισχύουν το περιπετειώδες προφίλ του.
Στο πίσω μέρος, τα φώτα συνεχίζουν το μοτίβο των έξι αστέρων, με τη μάρκα να επιλέγει καθαρές, οριζόντιες γραμμές. Η απουσία υαλοκαθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ, ίσως ξενίσει κάποιους λάτρεις της πρακτικότητας, ωστόσο ο συνολικός σχεδιασμός, είναι καλαίσθητος και δυναμικός. Με απόσταση 210 χιλιοστών από το έδαφος —μια από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας— το Uncharted δηλώνει ξεκάθαρα, ότι δεν προορίζεται μόνο για την άσφαλτο.
Εσωτερικό: Πρακτικότητα, τεχνολογία και premium πινελιές
Μπαίνοντας στην καμπίνα, η εικόνα είναι γνώριμη αλλά και πιο «Subaru». Η διάταξη παραμένει κοντά σε εκείνη του Solterra, αλλά με βελτιώσεις σε υλικά, ηχομόνωση και εργονομία. Το τιμόνι είναι πιο τετράγωνο και στιβαρό, τα υλικά καλύτερης ποιότητας και το παρμπρίζ διαθέτει παχύτερο γυαλί, για περιορισμό του θορύβου.
Μπροστά από τον οδηγό δεσπόζει μια ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών, τοποθετημένη ψηλά, ώστε να διαβάζεται εύκολα πάνω από το τιμόνι. Το κεντρικό infotainment έχει διαγώνιο 14 ιντσών, με δυνατότητες συνδεσιμότητας, καθαρό μενού και φυσικούς διακόπτες, για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας — κάτι που πολλοί οδηγοί εκτιμούν.
Η Subaru πρόσθεσε δύο ασύρματους φορτιστές για smartphone και άφθονους αποθηκευτικούς χώρους σε κάθε σημείο της καμπίνας, από ποτηροθήκες μέχρι ντουλαπάκια και πλαϊνές θήκες.
Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 404 λίτρα, με πρακτικό άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα. Δεν υπάρχει ωστόσο «frunk» (αποθηκευτικός χώρος κάτω από το καπό), όπως σε κάποια άλλα ηλεκτρικά SUV.
Απόδοση και τετρακίνηση: Subaru με όλη τη σημασία
Το Uncharted διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητη, όσο και σε τετρακίνητη έκδοση. Η δεύτερη, με δύο ηλεκτροκινητήρες, είναι εκείνη που πραγματικά εκφράζει το πνεύμα της Subaru. Σε αντίθεση με το C-HR+, η τετρακίνηση του Uncharted είναι μόνιμη, κάτι που χαρίζει περισσότερη ασφάλεια και σταθερότητα σε κάθε επιφάνεια.
Η μάρκα προσφέρει επίσης τη λειτουργία X-Mode, σχεδιασμένη για εκτός δρόμου διαδρομές. Με το πάτημα ενός κουμπιού, το σύστημα ενεργοποιεί ειδικές ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης, ενώ μια κάμερα μπροστά από τον προφυλακτήρα, επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το έδαφος κάτω από το καπό — ιδανικό για ανηφορικά ή δύσβατα περάσματα.
Η φόρτιση υποστηρίζει ταχύτητα έως 150 kW σε DC ταχυφορτιστές, επιτρέποντας αναπλήρωση από 10% έως 80% σε περίπου μισή ώρα, ενώ η στάνταρ φόρτιση AC 22 kW κάνει εύκολη τη χρήση δημόσιων φορτιστών ή wallbox στο σπίτι.
Πίσω από το τιμόνι: ηλεκτρική ροπή με ψυχή Subaru
Η δοκιμή του Uncharted σε απαιτητικές ισπανικές διαδρομές, έδειξε ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα. Τα στάνταρ ελαστικά παντός καιρού, συνεργάζονται ιδανικά με την τετρακίνηση, επιτρέποντας άψογο έλεγχο, ακόμα και σε ανώμαλες ή σκονισμένες επιφάνειες.
Η αίσθηση ροπής είναι άμεση, κάτι που κάνει το Uncharted να σκαρφαλώνει σε ανηφόρες ή να βγαίνει από στροφές με χαρακτηριστική ευκολία. Η μετάδοση της ισχύος είναι γραμμική και ομαλή, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Παράλληλα, η ανάρτηση έχει βελτιωθεί, ώστε να προσφέρει άνεση, χωρίς να χάνει τον έλεγχο στις στροφές.
Στις καθημερινές διαδρομές, το τιμόνι είναι ελαφρύ και άμεσο, με μικρό κύκλο στροφής που διευκολύνει τους ελιγμούς στην πόλη. Στον ανοιχτό δρόμο, το Uncharted δείχνει σταθερό και ήσυχο, απορροφώντας τις ανωμαλίες με σιγουριά.
Εμπειρία οδήγησης: άνεση, έλεγχος και ανάκτηση ενέργειας
Η Subaru δούλεψε στη λεπτομέρεια της οδηγικής εμπειρίας, προσφέροντας ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας μέσω paddles πίσω από το τιμόνι. Αν και δεν υπάρχει ξεχωριστό κουμπί «B mode», η λειτουργία παραμένει ενεργή και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα σχεδόν για οδήγηση με ένα πεντάλ, ειδικά μέσα στην πόλη.
Η δοκιμή του Uncharted σε μια απαιτητική διαδρομή σε ανώμαλο έδαφος και σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με τα στάνταρ ελαστικά παντός καιρού Bridgestone Alena, απέδειξε πόσο ικανό μπορεί να είναι μακριά από την πεπατημένη. Η άμεση αξιοποίηση της ροπής των 438 Nm είναι ένα από τα συχνά παραβλεπόμενα πλεονεκτήματα της οδήγησης ηλεκτρικού οχήματος εκτός δρόμου, και σε λειτουργία X, το Subaru μπορεί να αντέξει σε μια απότομη σκονισμένη ανηφόρα και να προχωρήσει ομαλά σαν να ήταν σε άσφαλτο.
Ο χρόνος μας πίσω από το τιμόνι ήταν περιορισμένος και οι δρόμοι πρόσβασης στην πίστα της Χερέθ στην Ισπανία – αντί για την ίδια την πίστα – προσέφεραν περιορισμένες δυνατότητες για να εξερευνήσουμε την πλήρη ισχύ των 338 ίππων του Uncharted, αλλά δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο ευέλικτο από το ελαφρώς μεγαλύτερο Solterra.
Το τιμόνι του είναι ελαφρύ με αμεσότητα που είναι καλή για εργασία στην πόλη και επωφελείται από έναν στενό κύκλο στροφής 11,0 μέτρων. Η απόδοση της ισχύος είναι αναμενόμενα ομαλή, ωστόσο με το σπριντ 0-100 χλμ/ώρα να χρειάζεται πέντε δευτερόλεπτα, είναι σχεδόν τόσο γρήγορο από τη γραμμή εκκίνησης όσο ένα Subaru Impreza WRX STI του παρελθόντος.
Στην πράξη, το Uncharted προσφέρει μια ήρεμη και ευχάριστη αίσθηση, με άψογη μόνωση θορύβων και καλή ορατότητα. Το «πάτημά» του εμπνέει εμπιστοσύνη, ενώ η αεροδυναμική του σχεδίαση βοηθά στην αποδοτικότητα.
Η ουσία: ηλεκτρικό SUV για αυτούς που δεν θέλουν να συμβιβαστούν
Το Subaru Uncharted δεν έρχεται να εντυπωσιάσει με τεχνολογικά «κόλπα» ή φουτουρισμό. Έρχεται για να αποδείξει ότι μπορείς να έχεις ένα ηλεκτρικό SUV χωρίς να θυσιάζεις την περιπετειώδη φύση ενός Subaru.
Με στιβαρό πλαίσιο, πραγματική τετρακίνηση, υψηλή απόσταση από το έδαφος και προσεγμένο εσωτερικό, το Uncharted απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα EV που να μπορεί να σταθεί στο βουνό όσο και στην πόλη. Δεν είναι απλώς μια ηλεκτρική εκδοχή ενός crossover· είναι μια νέα πρόταση για εκείνους που πιστεύουν ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί —και πρέπει— να έχει χαρακτήρα.
Ετυμηγορία
Το Subaru Uncharted είναι το πιο «αυθεντικά Subaru» ηλεκτρικό μέχρι σήμερα. Δεν κυνηγά την υπερβολή, δεν επιδεικνύει τεχνολογία για χάρη της εντύπωσης. Προσφέρει, όμως, αυτό που ζητούν οι φίλοι της μάρκας: εμπιστοσύνη, αξιοπιστία, περιπετειώδες πνεύμα και την αίσθηση ότι μπορείς να το οδηγήσεις οπουδήποτε.
Αν λοιπόν ψάχνεις ένα ηλεκτρικό SUV με πραγματικό χαρακτήρα και τη στιβαρότητα που συνοδεύει το όνομα Subaru, το Uncharted είναι σίγουρα ένα μοντέλο που αξίζει να έχεις «χαρτογραφήσει» στο μυαλό σου.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.