Κακοκαιρία: Πώς να ελέγξετε τα ελαστικά σας για φθορές
Τα σύγχρονα ελαστικά είναι σχεδιασμένα να διαρκούν τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα προτού χρειαστούν αντικατάσταση, οπότε είναι λογικό να μην τα σκεφτόσασταν καθόλου. Θα μπορούσατε απλώς να περιμένετε μέχρι να σας πει το συνεργείο ότι είναι καιρός να τα αλλάξετε ή όταν αυτά αναγράφονται ως συμβουλευτική ένδειξη στο πιστοποιητικό του ΚΤΕΟ.
Αυτό όμως είναι ένα ιδιαιτέρως επικίνδυνο λάθος, ειδικά καθώς πλησιάζουμε προς τον χειμώνα και οι βροχοπτώσεις είναι αναμενόμενα περισσότερες.
Μία από τις πιο συνήθεις καταστάσεις ζημιές που μπορούν να υποστούν τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι να έχουν ορατές ρωγμές στην επιφάνεια ή στις αυλακώσεις του πέλματος, στα πλευρικά τοιχώματα, είτε στο σημείο όπου το ελαστικό συναντά τη ζάντα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορεί να προληφθεί η δημιουργία ρωγμών σε ένα ελαστικό. Η ηλικία είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς η τα ελαστικά φθείρονται φυσικά με την πάροδο του χρόνου, ιδίως όταν εκτίθενται στο ηλιακό φως και σε διακυμάνσεις θερμοκρασιών. Δυστυχώς, δεν μπορείτε να αποτρέψετε τα σημάδια της γήρανσης.
Ένα ελαστικό θα γεράσει ανεξάρτητα από τη συχνότητα χρήσης του. Από τη μία πλευρά, ένα ελαστικό θα φθαρεί όταν χρησιμοποιείται, αλλά η έλλειψη χρήσης είναι ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα. Η χημική ουσία που εμποδίζει την ξήρανση ενός ελαστικού ενεργοποιείται όταν βρίσκεται σε κίνηση, οπότε το να αφήνετε ένα αυτοκίνητο παρκαρισμένο για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη εμφάνιση ρωγμών στα ελαστικά.
Για αυτό θα πρέπει να ελέγχετε την ηλικία των ελαστικών όταν αγοράζετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Υπάρχει ένας κωδικός τυπωμένος στο πλευρικό τοίχωμα, με τα δύο πρώτα ψηφία να αντιπροσωπεύουν την εβδομάδα παραγωγής και τα δύο δεύτερα ψηφία το έτος.
Για παράδειγμα, ο κωδικός 3021 θα σήμαινε ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε την 30ή εβδομάδα του 2021. Ένα αυτοκίνητο που έχει διανύσει μόλις μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα το χρόνο την τελευταία δεκαετία θα χρειαστεί σχεδόν σίγουρα νέα ελαστικά, ακόμη και αν το βάθος των αυλακώσεων στο πέλμα είναι σαν καινούργιο.
Οι καιρικές συνθήκες παίζουν επίσης ρόλο. Η έκθεση σε έντονη υπεριώδη ακτινοβολία μπορεί να καταπονήσει το ελαστικό, οδηγώντας σε ρωγμές, οι οποίες μπορούν να αποφευχθούν με τη στάθμευση του αυτοκινήτου σε γκαράζ ή μακριά από άμεση έκθεση στο φως του ηλίου. Ο κρύος καιρός μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα, με το πρόβλημα να γίνεται πιο σοβαρό αν τα ελαστικά υπόκεινται σε συνεχείς αλλαγές θερμοκρασίας.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι το νερό. Παρότι τα ελαστικά είναι αδιάβροχα, η υπερβολική έκθεση σε δυνατή βροχή ή πλημμύρες, μπορεί να προκαλέσουν την εμφάνιση ρωγμών. Ακόμη και μια μικρή ρωγμή είναι αρκετή για να αφήσει νερό να εισέλθει στο εσωτερικό του ελαστικού, οδηγώντας σε προβλήματα με την ευθυγράμμιση των τροχών και το φρενάρισμα.
Τέλος, η πίεση των ελαστικών μπορεί να διαδραματίσει τεράστιο ρόλο στις ρωγμές, αλλά και στην φθορά του πέλματος. Ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση θα δημιουργεί αυξημένη τριβή με το δρόμο, ενώ ένα ελαστικό με υπερβολική πίεση είναι πιο επιρρεπές σε διόγκωση, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε διάτρηση. Μην αγνοείτε το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου (TPMS), το οποίο απαιτείται σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει από το 2014 και έπειτα, και συνηθίστε να ελέγχετε τις πιέσεις τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Οι αυλακώσεις στο πέλμα των ελαστικών των αυτοκινήτων έχουν σχεδιαστεί για να απομακρύνουν το νερό που βρίσκεται στο δρόμο. Ωστόσο, εάν υπάρχει περισσότερο νερό από ό,τι μπορεί να διαχειριστεί το πέλμα των ελαστικών, θα υπάρξει πλεόνασμα νερού που δεν μπορεί να εκτοπιστεί και το αυτοκίνητο ενδέχεται να αρχίσει να υδρολισθαίνει.
Τα υπερβολικά φθαρμένα ή κατεστραμμένα ελαστικά είναι λιγότερο αποτελεσματικά στην απομάκρυνση του νερού, με αυξανόμενη πτώση της απόδοσης ενός ελαστικού καθώς το βάθος του πέλματος πλησιάζει το ελάχιστο νόμιμο όριο. Η εξασφάλιση επαρκούς πέλματος και η σωστή ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών σας συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση της ασφάλειας. Παρότι που το ελάχιστο βάθος των αυλακώσεων πέλματος που απαιτείται από το νόμο είναι 1,6 χιλιοστά, κορυφαίοι ειδικοί συνιστούν τουλάχιστον 2,5 χιλιοστά για χειμερινή οδήγηση.
Ένας εύκολος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να ελέγξετε το πέλμα των ελαστικών είναι με… ένα κέρμα των 2 ευρώ! Τοποθετώντας το κέρμα στο πέλμα του ελαστικού, παρατηρούμε το ασημί περίγραμμα και, εάν αυτό κρύβεται από το ύψος του πέλματος, τότε το ελαστικό είναι σε καλή κατάσταση για την βροχή. Αν όμως το ασημί περίγραμμα προεξέχει, τότε το πέλμα είναι φθαρμένο και τα ελαστικά χρειάζονται αντικατάσταση.
@motorone.gr Ακόμα μια χρήση του κέρματος! ✌️ @Continental #continental #motoone ♬ πρωτότυπος ήχος – MotorOne.gr
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.