Νέα γενιά BMW iX3: Το πρώτο μοντέλο παραγωγής με τη σχεδιαστική γλώσσα Neue Klasse

Leapmotor: Ρεκόρ πωλήσεων για την νέα μάρκα τον Ιούλιο


Αυτή είναι η νέα BMW iX3 και είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την βαυαρική μάρκα, καθώς αντιπροσωπεύει την νέα εποχή της BMW.

Το ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου, όπου και θα βρίσκεται κιόλας, από τις 9 έως και τις 14 Σεπτεμβρίου.

Η iX3 υιοθετεί την νέα σχεδιαστική γλώσσα «Neue Klasse», η οποία παρουσιάστηκε σε SUV μορφή στο πρωτότυπο Vision Neue Klasse X.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Το μοντέλο παραγωγής υιοθετεί πολλά από τα στοιχεία που είδαμε από κοντά στο πρωτότυπο. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, τα χαρακτηριστικά «νεφρά» έχουν μικρύνει σε διαστάσεις και έχουν γίνει αρκετά πιο κομψά. Η μάσκα είναι φωτιζόμενη και τα LED φωτιστικά βρίσκονται πίσω από ένα ενισχυμένο τζάμι. Oι αιχμηρές γωνίες της μάσκας και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τους μεγάλους αεραγωγούς, δίνουν μια πιο μυώδη όψη.

BMW iX3 2025 (1)

Το προφίλ του μοντέλου ενσωματώνει καθαρές αλλά δυναμικές γραμμές, τονίζοντας το σπορ στοιχείο. Το αμάξωμα έχει συνολικό μήκος 4,8 μέτρα και ύψος λίγο πάνω από τα 1,6 μέτρα. Ο όγκος του όμως καμουφλάρεται οπτικά από τους μεγάλους τροχούς (με ζάντες 20 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό) και τις γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες.

BMW iX3 2025 (10)

Τα πίσω φώτα φτάνουν σχεδόν ως το κέντρο του πίσω μέρους και αποτελούν μια οριζόντια ερμηνεία των γνωστών, σχήματος L, φωτιστικών σωμάτων της BMW.

BMW iX3 2025 (11)

Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής το νέο BMW Panoramic iDrive, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο CES 2025. Σχεδιάστηκε για να εμφανίζει όλες τις σχετικές πληροφορίες οδήγησης στην ιδανική οπτική γραμμή του οδηγού, μεγιστοποιώντας την εργονομική απόδοση και την ασφάλεια. Το BMW Panoramic Vision είναι μια μαύρη επιφάνεια στη βάση του παρμπρίζ, το οποίο εκτείνεται από κολώνα σε κολώνα και δείχνει όλες τις σημαντικές πληροφορίες σε όλους τους επιβάτες του αυτοκινήτου. Το τετραγωνισμένο τιμόνι έχει 4 ακτίνες, μία εκ των οποίων βρίσκεται στο πάνω μέρος του.

BMW iX3 2025 (5)

Το προαιρετικό BMW 3D Head-Up Display προβάλλει πληροφορίες για πλοήγηση και αυτοματοποιημένη οδήγηση στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού πάνω από το BMW Panoramic Vision Display. Η κεντρική οθόνη αξιοποιεί τεχνολογία οπίσθιου φωτισμού matrix και βρίσκεται σε εργονομικά ιδανική θέση κοντά στο τιμόνι, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι Shy-tech διαθέτει απτικά κουμπιά που αλλάζουν λειτουργίες ανάλογα με τα μενού. Όλα τα παραπάνω λειτουργούν με βάση το λογισμικό BMW Operating System X.

BMW iX3 2025 (4)

Mεγάλη βαρύτητα δόθηκε και στη βιωσιμότητα, μειώνοντας το αποτύπωμα CO2 αισθητά. Για τις επιφάνειες του εσωτερικού αναπτύχθηκε ένα υλικό καθαρά φυτικής προέλευσης, με βάση ορυκτά και χωρίς πετρέλαιο. Τα πλαστικά που συλλέγονται από τις θάλασσες αξιοποιούνται επίσης για πρώτη φορά για εξαρτήματα που χυτεύονται με έγχυση. Σε επιλεγμένα εξαρτήματα, αυτή η δευτερογενής πρώτη ύλη, η οποία λαμβάνεται, για παράδειγμα, από εγκαταλελειμμένα δίχτυα αλιείας, αντιπροσωπεύει ήδη το 30%.

BMW iX3 2025 (13)

Στα της… πρακτικότητας, η νέα BMW iX3 μπορεί να μεταφέρει έως και 5 επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ μπορεί να αυξηθεί από τα 520 στα 1.750 λίτρα, αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα. Υπάρχει επίσης 58 λίτρα πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου κάτω από το καπό, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ηλεκτρικά αναδιπλούμενος/πτυσσόμενος κοτσαδόρος για ρυμουλκούμενο. Η BMW iX3 50 xDrive μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 2.000 κιλά.

BMW iX3 2025 (6)

Στα μοντέλα με τετρακίνηση «xDrive», υπάρχουν ένας ή δύο ασύγχρονοι κινητήρες στο εμπρός μέρος, οι οποίοι χρησιμοποιούν σταθερούς μαγνήτες. Οι πίσω κινητήρες χρησιμοποιούν ένα εκτενώς αναβαθμισμένο σύγχρονο σύστημα με «ηλεκτρική διέγερση» (EESM) που προσφέρει υψηλά επίπεδα απόδοσης. Με απλά λόγια, το σύστημα eDrive 6ης γενιάς μειώνει τις απώλειες ενέργειας κατά 40%, το βάρος κατά 10% και το κόστος κατασκευής κατά 20%, σε σύγκριση με την τεχνολογία 5ης γενιάς.

BMW iX3 2025 (8)

Η γκάμα προς το παρόν αποτελείται από την iX3 50 xDrive, η οποία κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστικά παράγουν 469 ίππους και 645 Nm ροπής. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 210 χλμ./ώρα. Αυτή είναι και η έκδοση με την μεγαλύτερη αυτονομία (ακριβές νούμερο: 805 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, κατά WLTP).

H νέα μονάδα ελέγχου «Heart of Joy» κάνει και αυτή το ντεμπούτο της σε μοντέλο παραγωγής – την είδαμε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο «Vision Driving Experience», στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης. Η υπολογιστική ισχύς του συστήματος, σε συνδυασμό με το νέο λογισμικό BMW Dynamic Performance Control θα «ανεβάσει σε νέα επίπεδα τις δυναμικές δυνατότητες των ηλεκτροκινητήρων». 

Κάθε κίνηση του γκαζιού, του πεντάλ φρένου και του τιμονιού εκτελείται άμεσα. Υπάρχει επίσης η νέα λειτουργία Soft Stop, η οποία υπόσχεται ομαλά φρεναρίσματα, σε κάθε συνθήκη. Η αποδοτικότητα της BMW iX3 βελτιστοποιείται από την ολοκληρωμένη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης κίνησης, του συστήματος πέδησης και της ανάκτησης ενέργειας. Η βαυαρική εταιρεία αναφέρει πως χάρη σε αυτή τη διαχείριση, έως και το 98% των ελιγμών επιβράδυνσης – πέδησης θα πραγματοποιείται μόνο με την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς δηλαδή την παρέμβαση των παραδοσιακών φρένων!

BMW iX3 2025 (7)

Το νέο Symbiotic Drive αξιοποιεί τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να κατανοήσει τις ενέργειες του οδηγού και να διαμορφώσει, αντίστοιχα, την εμπειρία οδήγησης. Για παράδειγμα, το σύστημα αυτόματου cruise control δεν απενεργοποιείται μόνο με ένα ελαφρύ πάτημα του πεντάλ του φρένου, όπως σε άλλα αυτοκίνητα, παρά μόνο όταν ο οδηγός φρενάρει πιο δυνατά. Με τον ίδιο τρόπο, η υποβοήθηση ελέγχου λωρίδας κυκλοφορίας παραμένει ενεργή ακόμη και μετά από μια μικρή κίνηση του τιμονιού από τον οδηγό.

Όλες οι παραπάνω αλλαγές στον σχεδιασμό, το εσωτερικό, τα συστήματα κίνησης, την τεχνολογία, θα ενσωματωθούν σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της BMW, καθώς μέχρι το 2027 η μάρκα σκοπεύει να παρουσιάσει συνολικά 40 νέα μοντέλα.

BMW iX3 2025 (9)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων