Νέο Nissan Leaf: Όλα τα στοιχεία που «κρύβει» ο σχεδιασμός του – motorone.gr

Η Nissan έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες να παρουσιάζει νέα μοντέλα, με στόχο να επανατοποθετηθεί στο εξηλεκτρισμένο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως ένας ανταγωνιστικός «παίκτης».
To Micra και το Leaf είναι τα δύο πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας, η οποία ελπίζει πως θα καταφέρουν να την βοηθήσουν να αντιμετωπίσει τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Το Leaf ήταν ένα από τα πρώτα οικονομικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής, όταν έκανε το ντεμπούτο του, το 2010. Έχοντας περάσει και επίσημα στην τρίτη του γενιά, το μοντέλο γίνεται SUV και ανταγωνίζεται πλέον το Kia EV3 αλλά και το Volkswagen ID.3.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Στον σχεδιασμό του μοντέλου ενσωματώνονται στοιχεία omotenashi (ιαπωνική λέξη για τη φιλοξενία). Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός πλησιάζει, καλωσορίζεται με ένα “χαμόγελο” στη μάσκα του αυτοκινήτου (με μια μαύρη λεπτομέρεια που εκτείνεται από το έμβλημα μέχρι τα φώτα).
Το αεροδυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα προσεγμένο. Ακόμα και η γραμμή που διατρέχει το μπροστινό μέρος πίσω από το φωτιζόμενο έμβλημα Nissan σχεδιάστηκε ώστε να κατευθύνει τη ροή του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα. Αν βρισκόταν λίγο ψηλότερα, η αυτονομία θα μειωνόταν έως και κατά 16 χιλιόμετρα.
Οι αριθμοί 2 και 3 προφέρονται στα ιαπωνικά «ni» και «san», σχηματίζοντας το όνομα «Nissan». Αυτό το μοτίβο ενσωματώνεται διακριτικά σε διάφορα σημεία σε όλο το αυτοκίνητο, όπως στη θύρα φόρτισης, στις ζάντες, στους πίσω προβολείς και σε διάφορα άλλα διακοσμητικά στοιχεία του εσωτερικού.
Η πρώτη πανοραμική ηλεκτροχρωματική οροφή της Nissan αξιοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε τα ιόντα ανάμεσα στα στρώματα γυαλιού να μεταβάλλουν την όψη της από διάφανη σε σκουρόχρωμη. Έτσι μειώνεται η θερμότητα τις ζεστές μέρες, καθώς και η χρήση του κλιματισμού. Η απουσία παραδοσιακού σκιαδίου προσφέρει επιπλέον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών, ενώ ο ήλιος δημιουργεί ένα διακριτικό λογότυπο LEAF στη θέση των πίσω καθισμάτων.
Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το παραδοσιακό ιαπωνικό μοτίβο kasumi monyo, που απεικονίζει σύννεφα από στρογγυλεμένα ορθογώνια που συνδέονται μεταξύ τους. Στο νέο LEAF, το μοτίβο εφαρμόζεται διακριτικά σε εσωτερικές επιφάνειες όπως η κεντρική κονσόλα. Η ίδια φιλοσοφία ενέπνευσε και τη μετάβαση της Πανοραμικής Σκιάζουσας Οροφής από διάφανη σε σκουρόχρωμη, η οποία γίνεται σταδιακά, θυμίζοντας σύννεφα που κινούνται στον ουρανό.
Οι τρισδιάστατοι πίσω προβολείς δημιουργούν ένα εφέ βάθους. Η σχεδίασή τους ενσωματώνει το μοτίβο “ni-san”, ενώ το έντονο κόκκινο χρώμα δημιουργεί ένα τρισδιάστατο εφέ που αλλάζει ανάλογα με τη γωνία θέασης.
Οι οδηγοί μπορούν να προσαρμόσουν τον εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, ανάλογα με τη διάθεσή τους. Μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 64 διαφορετικές αποχρώσεις, με πέντε προεπιλογές, συμπεριλαμβανομένου μιας που μεταβάλλει τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και τις οθόνες ανάλογα με την ώρα της ημέρας — από φωτεινές αποχρώσεις το πρωί και το μεσημέρι, μέχρι ισορροπημένα επίπεδα φωτεινότητας το βράδυ.
Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων γύρων της 11ης Σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula E, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα Nissan Formula E #23 και #17 εμφανίστηκαν στην πίστα του Λονδίνου με το χαρακτηριστικό χρώμα «Luminous Teal» του νέου Nissan LEAF. Η 11η Σεζόν ολοκληρώθηκε με τον οδηγό Oliver Rowland να κατακτά τη νίκη στο Driver’s Championship.
Υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις του Nissan Leaf κατά το λανσάρισμα: η Standard και η Extended. H Standard αποκτά μπαταρία 52 kWh η οποία προσφέρει αυτονομία έως 436 χιλιόμετρα. Φορτίζει σε ταχυφορτιστή με ταχύτητα έως 105 kW, με την Nissan να ισχυρίζεται ότι χρειάζεται 30 λεπτά για μια φόρτιση από το 20 ως το 80%. O ηλεκτροκινητήρας στην συγκεκριμένη έκδοση παράγει 176 ίππους και επιταχύνει το Leaf από στάση στα 8,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα.
Η Extended βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας και διαθέτει μπαταρία 75 kWh. Η αυτονομία φτάνει πλέον τα 604 χιλιόμετρα – νούμερο παρεμφερές με αυτό του EV3. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 217 ίππους, ενώ το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα και σε αυτή την έκδοση είναι τα 160 χλμ./ώρα. Η Nissan αναφέρει ταχύτητες φόρτισης έως και 150 kW, γεμίζοντας την μπαταρία από το 20 στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Nissan Leaf
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.