Ο Ισπανός «βασιλιάς» των ράλλυ Carlos Sainz Sr

Ο Ισπανός Carlos Sainz (ο πρεσβύτερος) έχει διαγράψει μία πολύ επιτυχημένη καριέρα στα ράλλυ. Έχει κατακτήσει τον τίτλο στο WRC δύο φορές (1990 και 1992) και τη νίκη στον πιο δύσκολο αγώνα του κόσμου, το Ράλλυ Ντακάρ, τέσσερις φορές, με τέσσερις διαφορετικούς κατασκευαστές.
Γεννημένος στη Μαδρίτη το 1962, «Matador» αγαπούσε το ποδόσφαιρο και το σκουός όταν ήταν μικρός. Έφτασε μάλιστα σε επίπεδο να τον δοκιμάσει η Ρεάλ Μαδρίτης για τις ακαδημίες της, ενώ ήταν Πρωταθλητής Ισπανίας στο σκουός στα 16 του.
Οδήγησε για πρώτη φορά αυτοκίνητο σε ηλικία 11 ετών (ένα Seat 600 της αδερφής του) και επέδειξε σε ένα road trip στις Άλπεις τις ικανότητές του στον πάγο σε ηλικία μόλις 16 ετών, σε ένα Seat 131 του φίλου του, Juanjo Lacalle, o οποίος εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ, που τον έκανε συνοδηγό του στην πρώτη του συμμετοχή σε ράλλυ.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παράτησε τις σπουδές του στη νομική για να επικεντρωθεί αποκλειστικά στους αγώνες και ξεκίνησε τα ράλλυ το 1980. Την επόμενη χρονιά κέρδισε την πρώτη σεζόν του Copa Panda, ενός ενιαίου θεσμού της Seat για την ανάδειξη νέων ταλέντων. Το 1982 έγινε επίσημος οδηγός Seat οδηγώντας ένα Panda του Group 2. To 1987 και το 1988 κατέκτησε το Ισπανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ με ένα Ford Sierra Cosowrth.
H Ford του έδωσε την ευκαιρία να κάνει το ντεμπούτο του στο WRC και το 1988 θα ξεκινούσε η 15ετής συνεργασία του με τον συνοδηγό Louis Moya. Αλλά με το πισωκίνητο Sierra να μην είναι ανταγωνιστικό έναντι των τετρακίνητων αντιπάλων του, η ομάδα δυσκολεύτηκε να διατηρήσει τους ταλαντούχους οδηγούς της και ο Sainz μετέβη στην Toyota το 1989.
Ο Ισπανός θα κατακτούσε την πρώτη του νίκη στο WRC στα ελληνικά χώματα του Ράλλυ Ακρόπολις το 1990 με την Toyota Celica GT-Four, η οποία τον οδήγησε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου άλλες τρεις φορές εκείνη τη χρονιά, για να γίνει ο πρώτος μη Σκανδιναβός οδηγός που νίκησε το Ράλλυ Χιλίων Λιμνών της Φινλανδίας.
Με τη Lancia να αποχωρεί πλήρως από τους αγώνες, ο Sainz βρήκε καταφύγιο στην ομάδα της Subaru (που διαχειριζόταν μέσω της Prodrive o David Richards, νυν πρόεδρος της Motorsport UK), συμβάλλοντας σημαντικά στην εξέλιξη του Impreza. Αντικατέστησε τον Ari Vatanen και ολοκλήρωσε τις δύο σεζόν που αγωνίστηκε για τη Subaru στη 2η θέση της βαθμολογίας, το 1995 πίσω από τον team-mate του, Colin McRae, τον οποίο θα ακολουθούσε αργότερα στη Ford στη Citroen.
O Sainz ήταν να επιστρέψει στην Toyota το 1996, αλλά η ιαπωνική ομάδα αποκλείστηκε από τη συμμετοχή στο WRC, λόγω του σκανδάλου που ξέσπασε με τις τεχνικές παρατυπίες των Ιαπώνων την προηγούμενη χρονιά. Συνεπώς, ο Sainz επέστρεψε στη Ford το 1996, με την οποία θα κατακτούσε το 1997 την 3η νίκη του στο Ράλλυ Ακρόπολις με ένα Escort.
Το 1998 έκανε την επιστροφή του στην Toyota, κατακτώντας τη νίκη στον πρώτο του αγώνα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Θα είχε κατακτήσει τον τίτλο, αν δεν είχε εγκαταλείψει μόλις 300 μ. πριν από τον τερματισμό του φινάλε της σεζόν, το Ράλλυ Μ. Βρετανίας. Αντ’ αυτού, ήταν για τέταρτη φορά 2ος σε μία σεζόν του WRC.
Το 2000 ξεκίνησε μία τριετία και πάλι στη Ford, με νίκη στο πρώτο Ράλλυ Κύπρου του WRC με το Focus. To 2003 μετέβη στη Citroen, χαρίζοντας στην Xsara την πρώτη της νίκη σε χώμα στο WRC στο Ράλλυ Τουρκίας. Κατέκτησε την τελευταία του νίκη στο WRC στην Αργεντινή το 2004 με τη Citroen, και ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στο τέλος εκείνης της σεζόν, αν και επέστρεψε για δύο αγώνες το 2005, αντικαθιστώντας τον Francois Duval, και ανεβαίνοντας και στο βάθρο στον έναν εξ αυτών.
Έκτοτε, αγωνίζεται σχεδόν ανελλιπώς στο Ράλλυ Ντακάρ, όπου έχει κατακτήσει τη νίκη με τη Volkswagen (το 2010, με συνοδηγό τον Lucas Cruz, με τον οποίο συνεργάζεται ακόμα), με την Peugeot (το 2018), με την X-Raid Mini (το 2020) και με την Audi πέρυσι, για να γίνει ο γηραιότερος νικητής στην ιστορία του αγώνα, σε ηλικία 61 ετών. Κατέκτησε επίσης το Παγκόσμιο Κύπελλο Cross-Country Rally το 2007 με τη Volkwagen, ενώ φέτος αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally Raid (W2RC) με την ομάδα της M-Sport Ford.
Ο συνωνόματος γιος του Carlos Sainz κάνει και αυτός μία πολύ επιτυχημένη καριέρα στους αγώνες, καθώς έχει κατακτήσει 4 νίκες σε Grand Prix της Formula 1.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.