Οδηγούμε τη Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology στην Αγγλία – motorone.gr

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 4


Η Mercedes-Benz G-Class είναι ένα πραγματικό σύμβολο κύρους. Η αδιαμφισβήτητη εμφάνιση και η ασταμάτητη ικανότητα εκτός δρόμου την έχουν βοηθήσει να εξασφαλίσει μισό εκατομμύριο πωλήσεις σε μια ιστορία 45 ετών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η G-Class έχει μετατραπεί από στρατιωτικό όχημα σε… αξεσουάρ μόδας για τους πλούσιους και τους διάσημους. Τώρα, καλωσορίζουμε τη μεγαλύτερη αλλαγή στο μοντέλο μέχρι σήμερα: την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Αρχικά φαινόταν ότι η ηλεκτρική Mercedes G-Class θα ονομαζόταν «EQG», ακολουθώντας τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Mercedes με την επωνυμία EQ, αλλά μια αλλαγή στη στρατηγική ονομασίας την οδήγησε να αλλάξει σε «G 580 με τεχνολογία EQ», ένα όνομα κάπως αδέξιο. Έχοντας οδηγήσει εκτενώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο, διαπιστώσαμε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι το αναφέρουν ως «ηλεκτρική G-Class», και αυτό θα κάνουμε και εμείς εδώ.

Η ηλεκτρική G-Class μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικό σύστημα κίνησης από τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά έχει αντίστοιχα αστρονομική τιμή. Υπάρχει μόνο μία επιλογή κινητήρα για την ηλεκτρική G-Class. Μια τεράστια μπαταρία 116 kWh τροφοδοτεί και τους τέσσερις τροχούς μέσω ενός εντυπωσιακού συστήματος τετραπλού μοτέρ.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες είναι ενσωματωμένοι στο πλαίσιο και αποδίδουν συνολικά 587 ίππους, με ροπή 1.164 Nm. Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα, η ηλεκτρική G-Class μπορεί να εκτελέσει ένα «G-Turn», ουσιαστικά στρέφοντας τους τροχούς της προς αντίθετες κατευθύνσεις, για να περιστραφεί όπως ένα άρμα μάχης.

Παρά το γεγονός ότι διαθέτει την ίδια μπαταρία με την πρόσφατα ανανεωμένη Mercedes EQS, το G 580 δεν μπορεί να πλησιάσει την αυτονομία 822 χλμ. της πολυτελούς και κομψής λιμουζίνας, εν μέρει λόγω του τετραγωνισμένου αμαξώματός του. Το SUV έχει μέγιστη αυτονομία 472 χλμ. στις επίσημες δοκιμές WLTP, χάρη σε λεπτές αεροδυναμικές αλλαγές σε σύγκριση με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αν και υπάρχουν πολλές επιλογές, η ηλεκτρική G-Class είναι εξαιρετικά καλά εξοπλισμένη ως στάνταρ. Διαθέτει στερεοφωνικό σύστημα ήχου Burmester, ηλιοροφή, ζάντες 20 ιντσών, φιμέ τζάμια με θερμομόνωση, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, εσωτερική επένδυση από ξύλο ανοιχτών πόρων και δύο οθόνες 12,3 ιντσών, μεταξύ πολλών άλλων χαρακτηριστικών.

Η βασική ελκυστικότητα της κανονικής G-Class παραμένει ανέπαφη σε αυτό το ηλεκτρικό μοντέλο, χάρη στην ταχύτητα, τις ικανότητες εκτός δρόμου και την επιβλητική θέση οδήγησης.

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 2

Η ηλεκτρική G 580 έχει σίγουρα την αίσθηση των κανονικών εκδόσεων της G-Class. Η Mercedes έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να προσφέρει στο ηλεκτρικό της μοντέλο μια οδηγική εμπειρία παρόμοια με αυτή των αδελφών του, παρά την ηλεκτρική πηγή ισχύος. Το βάρος του είναι ακόμη μεγαλύτερο από αυτό του V8 μοντέλου, καθώς η G 580 είναι 445 κιλά βαρύτερη, και σταματά τη ζυγαριά στα 3.085 κιλά, αν και δεν φαίνεται πιο ογκώδης και βαριά στην οδήγηση από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι γρήγορες κινήσεις με το ασαφές τιμόνι διαταράσσουν την ισορροπία της G-Class, αλλά η κλίση του αμαξώματος διατηρείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα και δεν κουνιέται πολύ κατά την απότομη πέδηση και επιτάχυνση. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, χάρη στα ειδικά σχεδιασμένα ελατήρια και την προσαρμοστική απόσβεση που έχει ρυθμιστεί ειδικά για τον έλεγχο του επιπλέον βάρους. Ωστόσο, ένα Range Rover ή ακόμα και ένα BMW iX θα αντιμετωπίσουν πιο επιτυχώς τις ανομοιομορφίες στο οδόστρωμα και τους ανώμαλους δρόμους.

Στην πόλη, η ηλεκτρική G-Class κάνει αισθητό το μέγεθος και το βάρος της, με περιστασιακούς κραδασμούς σε λακκούβες. Χωρίς σύστημα στρέψης των πίσω τροχών, πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ο αρκετά μεγάλος κύκλος στροφής 13,6 μέτρων. Ευτυχώς, η ορατότητα είναι εξαιρετική, χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης, ενώ τα ρετρό φώτα στο καπό αποτελούν ένα καλό σημείο αναφοράς που σας βοηθά να τοποθετήσετε εύκολα αυτή τη μεγάλη Mercedes στο δρόμο.

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 10

Η Mercedes έλαβε μέτρα για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την ηλεκτρική G-Class με πλαστικά καλύμματα γύρω από τις πρώτες κολώνες και πάνω από το παρμπρίζ για να αντιμετωπίσει τον θόρυβο του ανέμου. Ωστόσο, αυτό δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς ο αθόρυβος κινητήρας αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τον θόρυβο των ελαστικών και του ανέμου, λόγω του κάθετου παρμπρίζ. Υπάρχει τεχνητός ήχος κινητήρα με το -λίγο κιτς- σύστημα «G-Roar» της Mercedes, που στοχεύει να αναπαράγει το βαθύ βρυχηθμό του βενζινοκίνητου V8 μοντέλου. Φανταζόμαστε ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες θα κουραστούν γρήγορα ή θα νιώσουν αμηχανία από αυτό το χαρακτηριστικό.

Ως G-Class, η G 580 with EQ Technology θα πρέπει επίσης να έχει καλές επιδόσεις εκτός δρόμου. Ειδικά για την ηλεκτρική έκδοση έχει σχεδιαστεί το «off-road cockpit», το οποίο μπορεί να εμφανίζει δεδομένα όπως τεχνητό ορίζοντα, πυξίδα, υψόμετρο, γωνία στροφής, πίεση ελαστικών και ροπή. Υπάρχει επίσης ένα εφέ «διαφανούς καπό» στην οθόνη, όπως στο Land Rover Defender. Σε συνδυασμό με τις άλλες εξωτερικές κάμερες του αυτοκινήτου, παρέχει μια εικονική εικόνα κάτω από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε πιθανά εμπόδια.

Υπάρχει πολύ μικρός κίνδυνος να γρατσουνιστεί η μεγάλη και ακριβή μπαταρία, καθώς μια προστατευτική πλάκα κάτω από την G 580 μπορεί να αντέξει σε κρούση ίση με πέντε φορές το βάρος του αυτοκινήτου. Στις δοκιμές μας εκτός δρόμου διαπιστώσαμε ότι είναι πολύ δύσκολο να χτυπηθεί το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, λόγω της τεράστιας απόστασης από το έδαφος που ανέρχεται σε 250 χλστ. (9 χλστ. περισσότερο από το μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης).

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 7

Παρά το σημαντικό βάρος της ηλεκτρικής G-Class, η ισχύς των 587 ίππων και η ροπή των 1.164 Nm της επιτρέπουν να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, δηλαδή μόλις 0,3 δλ. πιο αργά από τη Mercedes-AMG G 63 με ισχύ 585 ίππων. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, τιμή που θα πρέπει να είναι αρκετά γρήγορη για ένα όχημα όπως η ηλεκτρική G-Class.

Ακόμη και με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις, που έχουν μειώσει το συντελεστή οπισθέλκουσας σε 0,44 Cd, η ηλεκτρική G-Class απέχει πολύ από το να είναι αποδοτική, άλλο άλλο χαρακτηριστικό που μοιράζεται με τα μοντέλα που καίνε ορυκτά καύσιμα. Η μπαταρία 116 kWh είναι η ίδια με αυτή που συναντάται στην ανανεωμένη EQS, αν και το περίβλημα έχει τροποποιηθεί για να ταιριάζει στο πλαίσιο της G-Class.

Παρά την τεράστια μπαταρία, η μέγιστη αυτονομία είναι 450 χλμ. (μόλις 23 χλμ. περισσότερα από ένα Opel Corsa Electric). Αν χρησιμοποιείτε τακτικά τους 587 ίππους που παράγονται από τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, θα δυσκολευτείτε να διανύσετε περισσότερα από 320 χλμ. μεταξύ των φορτίσεων. Στις δοκιμές μας, καταφέραμε να διανύσουμε περίπου 370 χλμ. με πλήρη μπαταρία σε μεικτές συνθήκες.

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 5

Οποιαδήποτε εξοικονόμηση μπορεί να έχετε από τη φόρτιση της ηλεκτρικής G-Class στο σπίτι, θα ήταν καλύτερο να τη χρησιμοποιήσετε για να αγοράσετε ελαστικά. Αν χρησιμοποιήσετε την τεράστια ροπή και τη λειτουργία «G-Turn» συγκεκριμένα, είναι πιθανό να επιταχυνθεί η φθορά. Τα ελαστικά της G 580 είναι ακόμη μεγαλύτερα από αυτά των βενζινοκίνητων μοντέλων.

Οι ταχύτητες φόρτισης είναι ικανοποιητικές, με μέγιστη ισχύ 200 kW, ικανή να πληρώσει την μπαταρία από 10-80% σε 32 λεπτά. Η Mercedes έχει εξοπλίσει την G 580 με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, ο οποίος μπορεί να φορτίσει από 0-100% την μπαταρία σε 12 ώρες.

Με ύψος 1,969 μ., πλάτος 1,984 μ. (2.187 μ. συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών καθρεπτών) και μήκος 4,873 μ., η G-Class είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα, είναι λίγο μικρότερη από μια Range Rover πλήρους μεγέθους και σχεδόν εξίσου φαρδιά.

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 9

Εκτός αν είστε αρκετά ψηλοί, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα πλαϊνά σκαλοπάτια για να εισέλθετε στην υπερυψωμένη καμπίνα και, μόλις φτάσετε εκεί, θα συναντήσετε ένα πραγματικά εξαιρετικό εσωτερικό.

Παρά το σημαντικό μέγεθος της ηλεκτρικής G-Class, όπως και στις εκδόσεις βενζίνης και diesel, ο ρετρό σχεδιασμός εμποδίζει την πρακτικότητα. Το εσωτερικό είναι πιο άνετο από ό,τι θα περίμενε κανείς στο εμπρός μέρος, ενώ ο χώρος για τα πόδια είναι μάλλον περιορισμένος πίσω, δεδομένου του μεγέθους του αυτοκινήτου. Ο χώρος για το κεφάλι είναι εξαιρετικός όπου κι αν καθίσετε, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου του ψηλού προφίλ του G-Class.

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 3

Αν και η ηλεκτρική G-Class μπορεί να βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας μοντέλων της Mercedes, εξακολουθεί να χρησιμοποιεί μια διάταξη με δύο οθόνες 12,3 ιντσών στο ταμπλό, αντί για τις πολύ μεγαλύτερες οθόνες Hyperscreen ή των νέων διαμορφώσεων Superscreen. Δεδομένης της τετραγωνισμένης, πιο στιβαρής σχεδιαστικής γλώσσας της G-Class, πιστεύουμε ότι αυτή είναι η σωστή απόφαση και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης MBUX παραμένει ευχάριστο στη χρήση.

Ο χώρος αποσκευών είναι 620 λίτρα, 20 λιγότερα από τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, λόγω του ελαφρώς υψηλότερου δαπέδου. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι ένας τεράστιος χώρος φόρτωσης με ευρύχωρο άνοιγμα χάρη στην 5η θύρα με πλευρική άρθρωση. Στο πίσω μέρος μπορείτε να έχετε έως και 1.976 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 6

Η προσπάθεια της Mercedes να δημιουργήσει μια πλήρως ηλεκτρική G-Class ήταν σε μεγάλο βαθμό επιτυχής. Το G 580 έχει την παρουσία, την ποιότητα και την απόδοση –εντός ή εκτός δρόμου– που δικαιολογούν τη θέση του στη θρυλική σειρά μοντέλων G Wagen. Ωστόσο, με χαμηλή απόδοση, μέτρια άνεση στο δρόμο και υψηλή τιμή, είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα μπορεί να προταθεί.

Αν και δεν υστερεί σε ισχύ, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον χαρακτήρα του V8 που διαθέτει η βενζινοκίνητη G-Class, αλλά αν ψάχνετε ένα πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να κάνετε εντύπωση, το G 580 παραμένει ένα από τα πιο χαρισματικά μοντέλα στην αγορά.

Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology
Σύστημα κίνησης: Ηλεκτρικό
Διάταξη: 4 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 116 kWh
Ισχύς: 587 ίπποι
Ροπή: 1.164 Nm
0-100 χλμ./ώρα: 4,7 δλ.
Μέγιστη ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Αυτονομία: 450 χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4,873 μ. / 2,187 μ. / 1,969 μ.
Χώρος αποσκευών: 620 λίτρα

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Mercedes G 580 with EQ Technology UK drive 12


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων