Οδηγούμε το νέο Lynk & Co 08 στην πίστα των Μεγάρων – motorone.gr

Αν αναρωτιέστε (ακόμη) ποια είναι η Lynk & Co, πρόκειται για έναν από τους νέους «παίκτες» στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων. Ιδρύθηκε μόλις το 2016 στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, ενώ ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα στη χώρα μας στις αρχές του καλοκαιριού του 2024.
Κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα “υπό τη σκέπη” της Geely, η οποία έχει μεταξύ άλλων στο πορτοφόλιό της και τις Volvo και Lotus. Για να διαθέσει τα αυτοκίνητά της στην ελληνική αγορά, η Lynk & Co όρισε τη εταιρία SEEAG ως εισαγωγέα και διανομέα για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η πορεία της μάρκας στην χώρα μας ξεκίνησε με το 01, ένα κόμπακτ σε διαστάσεις plug-in υβριδικό SUV, το οποίο μάλιστα πρόσφατα ανανεώθηκε, ενώ συνεχίστηκε με το αμιγώς ηλεκτρικό 02. Το 08 επομένως γίνεται το τρίτο μοντέλο της μάρκας – ένα Plug-In υβριδικό D-SUV που υπόσχεται αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 200 χιλιομέτρων και συνολική αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
To MotorOne.gr ήταν μεταξύ των προσκεκλημένων Μέσων της Ελλάδας που βρέθηκε στην πίστα των Μεγάρων για να οδηγήσει για πρώτη φορά το νέο Lynk & Co 08.
Designed in Sweden
Το σχεδιαστικό τμήμα της Lynk & Co φρόντισε να ενσωματώσει την ιδιαίτερη «γλώσσα» της μάρκας στο νέο 08. Εκ πρώτης όψεως έχεις να κάνεις με ένα εντυπωσιακό και πληθωρικό μοντέλο, το οποίο χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια και σε κάνει να του δώσεις την προσοχή σου.
Σε αυτό συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό τα φωτιστικά σώματα – ειδικά τα φώτα ημέρας, τα οποία ενσωματώνονται στις άκρες του εμπρός προβόλου. Το ψηλό καπό, σε συνδυασμό με την μικρή μάσκα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα κάνουν το αυτοκίνητο επιβλητικό στην όψη.
Προχωρώντας προς το πλάι, ξεχωρίζουν οι καθρέφτες οι οποίοι τοποθετούνται πάνω σε ένα μαύρο τμήμα του αμαξώματος, που ονομάζεται Tech Totem. Αυτό λειτουργεί μαζί με τα επίσης μαύρα προστατευτικά μαρσπιέ και την σκουρόχρωμη οροφή, δημιουργώντας έτσι μια ευχάριστη αντίθεση.
Το πίσω μέρος έχει coupe επιρροές, κάνοντας το όχημα να φαίνεται πιο δυναμικό. Τα φωτιστικά σώματα ενώνονται μεταξύ τους με πολλά μικρά κάθετα LED στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο φαρδύ. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως το 08 δεν είναι ογκώδες σε διαστάσεις – έχει μήκος 4,82 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και ύψος 1,69 μέτρα.
Στα… ενδότερα
Το μεταξόνιό του 08 φτάνει τα 2,85 μέτρα. Ως εκ τούτου, οι χώροι στο εσωτερικό είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Χαρακτηριστικό είναι πως ο χώρος αποσκευών, ανάλογα με την θέση των καθισμάτων, ξεκινά από τα 540 και φτάνει έως και τα 1.254 λίτρα, προσφέροντας φυσικά τη δυνατότητα αποθήκευσης κάθε λογής αντικειμένων.
Όχι βέβαια πως οι επιβάτες είναι… στερημένοι. Πέντε άτομα θα καθίσουν άνετα στο premium εσωτερικό του 08, το οποίο είναι ευχάριστο οπτικά και στιβαρά κατασκευασμένο. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μια οθόνη 12,3 ιντσών για όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, οι οποίες είναι ευανάγνωστες, με ευδιάκριτα γραφικά.
Είναι ξεκάθαρο πως η καμπίνα του 08 έχει σχεδιαστεί για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Ακόμα και στην βασική έκδοση Core, η οποία ξεκινά από τα 52.490 ευρώ, υπάρχουν θερμαινόμενα καθίσματα τύπου Lounge για οδηγό και συνοδηγό με δυνατότητα ρύθμισης 8 κατευθύνσεων για τον οδηγό. Όσοι βέβαια ψάχνουν λίγη παραπάνω… πολυτέλεια, υπάρχει και η έκδοση More, από 59.990 ευρώ, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός με λειτουργία εξαερισμού και μασάζ.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια οθόνη αφής 15,4 ιντσών, στην οποία ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες άνεσης – από το στερεοφωνικό μέχρι τον κλιματισμό. Εδώ εμφανίζονται και τα πρώτα… παράπονα. Δεν υπάρχουν φυσικά μπουτόν για ορισμένες βασικές λειτουργίες ρύθμισης της θερμοκρασίας, όπως επίσης και διακόπτης έντασης για το ηχοσύστημα.
Οι δε αεραγωγοί του κλιματισμού ρυθμίζονται… μόνο μέσα από το infotainment. Μπορεί μετά από ένα διάστημα χρήσης, όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις να είναι όντως εύκολα προσβάσιμες, θα θέλαμε όμως μιας κάποιας μορφής φυσική διεπαφή – έστω για τις γρίλιες του κλιματισμού.
Κατά τα άλλα, η υπόλοιπη καμπίνα είναι όμορφη, ευχάριστη, premium και ποιοτική. Για όσους μάλιστα θέλουν να παίζουν και δυνατά την μουσική τους, το προαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon με τα 23 ηχεία (μαζί με subwoofer) είναι ιδιαίτερα ισχυρό, με πλούσια μπάσα και εξαιρετική ποιότητα ήχου.
Κινητήρας και απόδοση
Η Lynk & Co εξοπλίζει το 08 αποκλειστικά με plug-in hybrid σύστημα κίνησης. Αποτελείται από turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 137 ίππους και 230 Nm, ηλεκτροκινητήρα 208 ίππων και 350 Nm και μια μεγάλη (για PHEV) μπαταρία χωρητικότητας 39,6 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος είναι 345 ίπποι και περνά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 3 σχέσεων.
Η εταιρεία υπόσχεται δύο πράγματα: Ηλεκτρική αυτονομία έως 200 χιλιόμετρα και την δυνατότητα ταχυφόρτισης. Το Plug-In υβριδικό σύστημα μπορεί να προσφέρει συνδυαστική αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα. Το 08 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 185 χλμ./ώρα.
Χάρη στην μεγάλη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία και την δυνατότητα ταχυφόρτισης – από το 10 ως το 80% σε 33 λεπτά – η εταιρεία ισχυρίζεται ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επί το πλείστον σαν να ήταν αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Στην… πίστα
Όπως προαναφέραμε, η παρουσίαση του Lynk & Co 08 έγινε στην πίστα των Μεγάρων. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε το ογκώδες D-SUV σε ένα περιβάλλον… έξω από τα νερά του, καθώς είναι η αλήθεια πως το 08 δεν έχει ιδιαίτερα σπορ βλέψεις. Παρόλα αυτά όμως «πατά» στον δρόμο με αυτοπεποίθηση, δίνοντας στον οδηγό του μια αίσθηση σταθερότητας. Σε αυτό συμβάλλουν φυσικά και οι μεγάλοι τροχοί 21 ιντσών, στην έκδοση More (η Core έχει ζάντες 19 ιντσών).
Αν πάλι ο οδηγός ψάξει τις επιδόσεις και ζορίσει το 08, τότε θα καταλάβει το βάρος της κατασκευής – 2,6 τόνοι συνολικά. Οι κλίσεις στο αμάξωμα είναι αισθητές, ενώ μετά από μερικούς παρατεταμένους γύρους πίεσης, τα φρένα έδειξαν μερικά πρώτα σημάδια κόπωσης. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν ήταν αποδοτικά ή ότι δεν έκαναν εξαιρετικά την δουλειά τους. Απλά, μας θύμισαν ότι, παρά την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού στο πρόγραμμα Sport και το ισχυρό (αν και όχι εκρηκτικό) κινητήριο σύνολο, το 08 δεν είναι σε καμία περίπτωση αυτοκίνητο πίστας.
Εκεί που φαίνεται πραγματικά ο χαρακτήρας του 08 είναι σε ήπιες συνθήκες οδήγησης. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται σχεδόν πάντα στο επίκεντρο, μειώνοντας τους θορύβους στην καμπίνα, ενώ σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η ηχομόνωση. Ασφαλή συμπεράσματα για την κατανάλωση δεν μπορούμε να βγάλουμε (πρόκειται άλλωστε για συνθήκες πίστας), οπότε θα αρκεστούμε στην θεωρητική τιμή των 0,9 λίτρα/100 χλμ. (WLTP), που ανακοινώνει η Lynk & Co.
Τα καθίσματα είναι άνετα, το πεντάλ του φρένου είναι προοδευτικό με ευχάριστη αίσθηση και η ανάρτηση καταφέρνει να απορροφήσει αποτελεσματικά τους κραδασμούς των κερμπ. Είναι, επομένως, ένα αυτοκίνητο που στοχεύει να ικανοποιήσει τις ανάγκες του αγοραστή που ψάχνει ένα άνετο και «ταξιδιάρικο», ευρύχωρο SUV και, σε αυτό φαίνεται πως τα καταφέρνει.
Τελικά;
Το Lynk & Co 08 έρχεται στην Ελλάδα προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο premium πακέτο. Είναι ευχάριστο στον δρόμο, με ποιοτική κύλιση και υψηλή τεχνολογία. Πρόκειται επομένως για μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση στα D-SUV και, ως μοντέλο – ναυαρχίδα, έχει τα «φόντα» να εδραιώσει την Lynk & Co στην Ελλάδα, ανάμεσα στα premium brands. Τα υπόλοιπα, θα τα δείξει η ιστορία…
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.