Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό – Cars Electric

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό


Το Nissan Micra είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μικρά αυτοκίνητα στην ιστορία της μάρκας. Από το 1982 έως σήμερα, περισσότερες από έξι εκατομμύρια μονάδες έχουν βρει τον δρόμο τους σε δρόμους όλου του κόσμου, χαρίζοντας στο μοντέλο μια ισχυρή παράδοση τεσσάρων δεκαετιών. Τώρα, το όνομα επιστρέφει, αλλά σε μια εντελώς νέα εποχή: το Micra έκτης γενιάς, διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό όχημα. Η Nissan αφήνει πίσω της τους θερμικούς κινητήρες για αυτό το μοντέλο, με τον Alexandre Armada, Περιφερειακό Διευθυντή Σχεδιασμού Προϊόντων, να δηλώνει ξεκάθαρα:

«Δεν υπάρχουν σχέδια για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το Micra θα παραμείνει πλήρως ηλεκτρικό».


Σχεδιασμός με ταυτότητα – Παρά την κοινή πλατφόρμα με Renault R5

Το νέο Micra βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small του Renault Group, την ίδια δηλαδή που στηρίζει και το Renault R5. Ωστόσο, η Nissan επέμεινε να δώσει στο μοντέλο της ξεχωριστή προσωπικότητα. «Μόνο η οροφή και τα παράθυρα είναι κοινά», σημειώνει ο Armada. Όλα τα υπόλοιπα σχεδιάστηκαν από την αρχή, με στόχο ένα πιο δυναμικό και τολμηρό αμάξωμα.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό

Οι σχεδιαστές επιδίωξαν να προσφέρουν στο Micra μια πιο στιβαρή εικόνα, που να θυμίζει mini-SUV, χωρίς να χάσει τη σφραγίδα του ευρωπαϊκού design. Έτσι γεννήθηκε η χαρακτηριστική γραμμή «Ice Cream Scoop», μια απαλή εσοχή που ξεκινά από τους προβολείς και εκτείνεται μέχρι τις πίσω πόρτες, δίνοντας την αίσθηση κίνησης. Οι στάνταρ ζάντες 18 ιντσών, οι σκοτεινές επενδύσεις στους θόλους και το γυαλιστερό φινίρισμα στα πλαστικά στοιχεία, ενισχύουν τη φαρδιά στάση και την premium όψη.

Ο φωτισμός παίζει σημαντικό ρόλο στη σχεδιαστική ταυτότητα. Οι προβολείς έχουν μια μοντέρνα ερμηνεία των προηγούμενων γενιών, ενώ τα πίσω φώτα ακολουθούν πιο λιτό και καλλιτεχνικό ύφος, δημιουργώντας αντίθεση. Μια ιδιαίτερη λεπτομέρεια είναι το «φλας καλωσορίσματος» που αναβοσβήνει, όταν ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο, ενισχύοντας τη συναισθηματική σύνδεση με τον οδηγό.

Η Camila Ciordia, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Nissan, συνοψίζει:

«Δεν θέλουμε το Micra να θεωρείται απλώς μικρό αυτοκίνητο. Είναι ένα τολμηρό, συμπαγές EV που ξεχωρίζει».

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό
Εσωτερικό με τεχνολογία αιχμής και premium λεπτομέρειες

Ανοίγοντας τις πόρτες, αποκαλύπτεται ένα σαλόνι που συνδυάζει γνώριμες γραμμές με σύγχρονες πινελιές. Δύο μεγάλες οθόνες έως 10,1 ιντσών δεσπόζουν στο ταμπλό, ενώ διατηρούνται φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, κάτι που προσφέρει εργονομία και αίσθηση οικειότητας.

Η μεγάλη καινοτομία είναι η πλήρης ενσωμάτωση των υπηρεσιών Google. Το Google Maps υπολογίζει την πορεία με βάση το επίπεδο φόρτισης, εντοπίζει σταθμούς και προετοιμάζει την μπαταρία, για ταχύτερη φόρτιση. Για τα πρώτα πέντε χρόνια, η χρήση αυτών των υπηρεσιών είναι δωρεάν, μετά θα υπάρχει συνδρομή, την οποία η Nissan θα αποκαλύψει αργότερα.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό

Η ομοιότητα με το Renault R5 είναι εμφανής στη διάταξη και στην αρχιτεκτονική, όμως η Nissan διαφοροποιείται με πιο καθαρή διεπαφή και λιγότερη «πληροφοριακή φασαρία». Η κορυφαία έκδοση Evolve ξεχωρίζει χάρη στο premium ηχοσύστημα Harman Kardon με 9 ηχεία, μοναδικό στην κατηγορία. Μικρές λεπτομέρειες ενισχύουν την ταυτότητα: η ανάγλυφη σιλουέτα του Όρους Φούτζι σε θήκες αποθήκευσης, η λοξοτμημένη άκρη του ντουλαπιού που αφήνει περισσότερο χώρο για τα γόνατα, και φυσικά η ατμοσφαιρική φωταγώγηση.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό

Ο χώρος για τους επιβάτες μπροστά είναι άνετος, όμως τα πίσω καθίσματα παραμένουν περιορισμένα, κάτι που αποτελεί μειονέκτημα. Το πορτμπαγκάζ των 326 λίτρων είναι αξιοπρεπές και διαθέτει χώρο για τον προσαρμογέα V2L, που επιτρέπει τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών – ιδανικό για όσους θέλουν να φορτίσουν φορητό υπολογιστή ή ακόμα και να φουσκώσουν μια σανίδα paddle.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό
Οδηγική εμπειρία: Ευελιξία και σιγουριά

Η Nissan επέλεξε μια διαδρομή γύρω από το Ρότερνταμ που περιελάμβανε όλα τα σενάρια καθημερινής οδήγησης: στενούς δρόμους πόλης με φανάρια και μποτιλιάρισμα, ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους και επαρχιακές διαδρομές με ήπιες στροφές. Στην πόλη, το Micra αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο. Το τιμόνι είναι ακριβές και η οδήγηση με ένα πεντάλ (e-Pedal) διευκολύνει την καθημερινότητα, αν και η λειτουργία δεν παραμένει ενεργή μετά την επανεκκίνηση. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ανάκτηση ενέργειας σε τρία επίπεδα μέσω paddles στο τιμόνι – ένα πλεονέκτημα έναντι του Renault R5.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό

Στον αυτοκινητόδρομο, το Micra δείχνει σταθερό και σίγουρο ακόμη και με πλευρικούς ανέμους. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων – σπάνια σε αυτή την κατηγορία – εξασφαλίζει καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής. Στους επαρχιακούς δρόμους, η σφιχτή ρύθμιση γίνεται πιο αισθητή, αλλά δίνει στο αυτοκίνητο ακρίβεια και εμπιστοσύνη στις στροφές.

Η έκδοση με μπαταρία 52 kWh και ισχύ 110 kW προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε περίπου 8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 150 km/h. Στην πράξη, κινείται συνήθως γύρω στα 100 km/h, γεγονός που ταιριάζει με τον καθημερινό χαρακτήρα του. Η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή ήταν 14,4 kWh/100 km, αποδίδοντας μια ρεαλιστική αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό
Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό
Μπαταρίες, φόρτιση και τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Micra διατίθεται σε δύο εκδόσεις:

Η φόρτιση γίνεται με AC 11 kW σε περίπου 4,5 ώρες ή με DC 80–100 kW, όπου το 15–80% ολοκληρώνεται σε μόλις 30 λεπτά.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό
Εκδόσεις και τιμές στη Γερμανία

Η διάθεση του Micra στη Γερμανία θα ξεκινήσει σε τρία επίπεδα εξοπλισμού:

  • Engage (€27.990): βασικά συστήματα υποβοήθησης, φώτα LED, οθόνη 10,1’’ με Apple CarPlay και Android Auto.

  • Advance (€29.990): e-Pedal, μεγαλύτερες οθόνες, πλήρη ενσωμάτωση Google, βελτιωμένα συστήματα ασφαλείας.

  • Evolve (€34.900): Harman Kardon, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, διχρωμία, ProPilot Assist, ατμοσφαιρικός φωτισμός.

Η Nissan αφήνει ελάχιστο χώρο για προαιρετικά έξτρα, καθώς σχεδόν όλα περιλαμβάνονται ήδη στα πακέτα. Μια σπορ έκδοση Nismo δεν βρίσκεται προς το παρόν στα σχέδια.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό
Στρατηγική αγοράς και στόχοι

Η Nissan εστιάζει κυρίως σε υφιστάμενους πελάτες Micra. Η προηγούμενη γενιά που κινούνταν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είχε πωλήσεις περίπου 10.000 μονάδων τον χρόνο στη Γερμανία – νούμερο που η εταιρεία θεωρεί ρεαλιστικό και για την ηλεκτρική εκδοχή, παρότι αναγνωρίζει πως η μετάβαση στο EV, ίσως αποθαρρύνει κάποιους. Με προγράμματα leasing από €189 τον μήνα, η Nissan προσπαθεί να διατηρήσει πιστό το κοινό της. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ οι πρώτες πωλήσεις προγραμματίζονται για τις αρχές του 2026.

Οδηγώντας το Nissan Micra 2026: Το ιστορικό «μικρό» επιστρέφει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό
Συμπέρασμα

Το νέο Nissan Micra 2026 δεν είναι απλώς η συνέχεια ενός ιστορικού ονόματος. Είναι το πρώτο Micra που γράφει από την αρχή ιστορία ως πλήρως ηλεκτρικό. Με σχεδιασμό που ξεχωρίζει από το Renault R5, πλούσιο εξοπλισμό, τεχνολογία Google και ρεαλιστική αυτονομία έως 416 km, απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα μικρό αλλά τολμηρό EV για την καθημερινότητα. Παρά τα μειονεκτήματα στους πίσω χώρους και κάποιες λεπτομέρειες εργονομίας, η συνολική εικόνα είναι θετική. Το Micra παραμένει πιστό στις αξίες του – ευελιξία, πρακτικότητα, προσιτή τιμή – αλλά πλέον με ηλεκτρική ψυχή.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων