Οδηγώντας το Opel Grandland Electric – Cars Electric

Η δεύτερη γενιά του Opel Grandland θέτει υψηλές προσδοκίες στην κατηγορία των compact SUV, καθώς πρόκειται για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο ανώτερης κατηγορίας της μάρκας και το πρώτο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis. Με μήκος 4,65 μέτρα, το Grandland Electric προσεγγίζει τα όρια των μεσαίων SUV, προσφέροντας μία ενδιαφέρουσα επιλογή, στην ανταγωνιστική αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η προσιτή τιμή του, το τοποθετεί προσιτά στην κατηγορία C-SUV, που αποτελεί τη μεγαλύτερη σε πωλήσεις στην Ευρώπη, ειδικά στα EV.
Δείτε ακόμα: Opel Grandland Electric vs Renault Scenic E-Tech: Ποιο κερδίζει την παρτίδα;
Μοντέρνος αλλά διαχρονικός σχεδιασμός
Η εξωτερική εμφάνιση του Grandland Electric διακρίνεται για την κομψότητα και την αρμονία της. Το μπροστινό τμήμα με το χαρακτηριστικό Vizor και το φωτιζόμενο λογότυπο Opel σε γυάλινο πάνελ, σε συνδυασμό με τη φωτιζόμενη μπάρα φώτων πλήρους πλάτους στο πίσω μέρος, χαρίζουν στο SUV μια σύγχρονη και δυναμική εικόνα. Η σχεδιαστική γλώσσα της Opel εξελίσσεται σταδιακά, χωρίς να υποκύπτει σε υπερβολικά φουτουριστικά στοιχεία, ή βραχυπρόθεσμες τάσεις, γεγονός που εξασφαλίζει μια διαχρονική αισθητική.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και αυτονομία
Το Grandland Electric βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium, η οποία υποστηρίζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα με ισχύ 157 kW (215 ίππους) και 345 Nm ροπής, προσφέροντας μια αξιοπρεπή απόδοση για καθημερινή χρήση. Η μπαταρία των 82 kWh παρέχει αυτονομία έως 582 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP, στοιχείο που καθιστά το μοντέλο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Παράλληλα, η Opel, προετοιμάζει και μια έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh, η οποία θα ανεβάσει την αυτονομία κοντά στα 700 χιλιόμετρα.
Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, το Grandland υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC έως 150 kW (ή 160 kW με τη μικρότερη μπαταρία). Παρόλο που η δυνατότητα αυτή επιτρέπει να φορτίζει από 20% έως 80% σε περίπου 30 λεπτά, υπολείπεται σε σχέση με ανταγωνιστές όπως το Hyundai Ioniq 5, που με την τεχνολογία 800 volt φτάνει έως και 260 kW φόρτιση, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τον χρόνο ανεφοδιασμού.
Οδική συμπεριφορά και άνεση
Παρά το σχετικά μεγάλο βάρος του (2,1 τόνοι), το Grandland Electric δεν υιοθετεί πολύπλοκες αναρτήσεις, όπως αερανάρτηση, ή προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, προτιμώντας μια πιο συμβατική και στιβαρή ατσάλινη ανάρτηση. Η ρύθμιση αυτή φαίνεται προσαρμοσμένη στις προτιμήσεις των Γερμανών οδηγών και στις ανάγκες οδήγησης σε Autobahn, προσφέροντας μια σχετικά σφιχτή αλλά άνετη εμπειρία. Οι κραδασμοί από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται καλά, χωρίς να κουράζουν τους επιβάτες, ενώ η οδική συμπεριφορά στις στροφές, είναι σταθερή με περιορισμένη κλίση αμαξώματος.
Το τιμόνι, αν και ελαφρύ, θα μπορούσε να προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό, αλλά η Opel κερδίζει πόντους με την προηγμένη τεχνολογία υποβοήθησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control (ACC), που λειτουργεί με ακρίβεια και ασφάλεια.
Επιλογές κινητήρων και επιδόσεις
Η βασική έκδοση με έναν κινητήρα μπροστά, επιτυγχάνει 0-100 χλμ/ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα, ενώ η πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση AWD με δύο κινητήρες αποδίδει 239 kW (325 ίππους), φτάνοντας τα 100 χλμ/ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Ωστόσο, αυτή η έκδοση, η οποία προσφέρει αυξημένη ισχύ αλλά μειωμένη αυτονομία (περίπου 100 χιλιόμετρα λιγότερα), συνοδεύεται από υψηλότερη τιμή και χρησιμοποιεί τη μικρότερη μπαταρία των 73 kWh.
Κατανάλωση και απόδοση
Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, το Grandland Electric αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτικό. Η Opel αναφέρει κατανάλωση 17,7 kWh/100 χλμ στο πρότυπο WLTP, ενώ σε μικτές διαδρομές με αυτοκινητόδρομο και λειτουργία Eco, η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμη και στα 14,3 kWh/100 χλμ.
Ακόμα και με ενεργοποιημένο κλιματισμό και πιο επιθετική οδήγηση, η κατανάλωση παραμένει χαμηλή, γεγονός που αποδίδεται στο αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της Stellantis. Σε ειδικές δοκιμές, το Grandland έχει καταφέρει να πετύχει ακόμα χαμηλότερα νούμερα, επιβεβαιώνοντας την κορυφαία του θέση στην κατηγορία, ως προς την ενεργειακή αποδοτικότητα. Η αναγεννητική πέδηση είναι ρυθμιζόμενη σε τρία επίπεδα μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι, αν και δεν υποστηρίζεται η λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving), καθώς το πεντάλ φρένου, παραμένει απαραίτητο για την πλήρη διακοπή κίνησης.
Εσωτερικός χώρος και άνεση
Η καμπίνα του Grandland Electric έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και την εργονομία, προσφέροντας άνετα καθίσματα με πιστοποίηση AGR, για την υγεία της σπονδυλικής στήλης. Τα μπροστινά καθίσματα Intelli Seat Pro, προσφέρουν πολλαπλές ρυθμίσεις και πλευρική στήριξη, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης, ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας.
Ο σχεδιασμός του cockpit είναι μοντέρνος και φιλικός προς τον οδηγό, με κεντρική οθόνη αφής σε διαστάσεις 10 ή 16 ιντσών, στραμμένη προς τον πιλότο, και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών. Παράλληλα, η Opel διατήρησε φυσικά κουμπιά για βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός και την ένταση ήχου, αποφεύγοντας την υπερβολική ψηφιοποίηση, που δυσκολεύει την εμπειρία χρήσης.
Τα υλικά στην πρώτη σειρά έχουν καλή ποιότητα, με συνδυασμό υφασμάτινων ενθέτων, Alcantara και μεταλλικών λεπτομερειών. Ωστόσο, στη δεύτερη σειρά χρησιμοποιούνται φθηνότερα, πιο σκληρά πλαστικά, υποδεικνύοντας κάποιες οικονομίες στην κατασκευή.
Χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Ένα από τα πιο δυνατά σημεία του Grandland Electric, είναι ο χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ακόμη και με το κάθισμα του οδηγού πλήρως ρυθμισμένο προς τα πίσω. Ο χώρος αποσκευών των 550 λίτρων ξεπερνά αρκετούς ανταγωνιστές της κατηγορίας, ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.645 λίτρα, γεγονός που καθιστά το Grandland, εξαιρετικά πρακτικό για καθημερινή χρήση και ταξίδια.
Συμπέρασμα
Το Opel Grandland Electric, αποτελεί μια στιβαρή και άνετη επιλογή, στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών SUV. Η καλή ενεργειακή απόδοση, η άνετη οδική συμπεριφορά και ο ευρύχωρος εσωτερικός χώρος, το καθιστούν ελκυστικό για οικογένειες και οδηγούς που αναζητούν ένα πρακτικό ηλεκτρικό όχημα, με σύγχρονη τεχνολογία. Ωστόσο, προς το παρόν δεν διαθέτει κάποιο ιδιαίτερο στοιχείο, που να το ξεχωρίζει ξεκάθαρα από τον έντονο ανταγωνισμό. Με την κυκλοφορία της μπαταρίας 98 kWh και την περαιτέρω εξέλιξη της πλατφόρμας, το μέλλον του Grandland Electric δείχνει πολλά υποσχόμενο.
Grandland Electric
Grandland Electric
Ηλεκτρικό Grandland AWD
Μετάδοση κίνησης
Εμπρός
Εμπρός
Τετρακίνηση
Ισχύς
157 kW
157 kW
239 kW
Ροπή
345 Nm
345 Nm
509 Nm
Επιτάχυνση
9,0 δευτ.
9,0 δευτ.
6,1 δευτ.
Τελική ταχύτητα
170 χλμ/ώρα
170 χλμ/ώρα
180 χλμ/ώρα
Αυτονομία WLTP
523 χλμ.
582 χλμ.
482 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας
73 kWh
82 kWh
73 kWh
Χωρητικότητα φόρτισης DC
160 kW
150 kW
160 kW
Χρόνος φόρτισης DC 20–80%
29 λεπτά
29 λεπτά
29 λεπτά
Πηγή: electrive.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.