Πειράζουν τα όργανα για να ξεγελάσουν την Τροχαία (video)

Το ρεπορτάζ της ΕΡΤ αποκάλυψε το μέγεθος του προβλήματος, καταγράφοντας τους εντατικούς ελέγχους της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν ορισμένοι επαγγελματίες οδηγοί για να παραπλανήσουν τις αρχές. Από την αρχή του έτους έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 40.000 έλεγχοι σε φορτηγά, ενώ εντοπίστηκαν περιπτώσεις όπου οι ταχογράφοι είχαν παραβιαστεί με τη χρήση μαγνητών ή ηλεκτρονικών παρεμβάσεων. Οι οδηγοί αυτοί επιχειρούν να αλλοιώσουν τις καταγραφές του οργάνου ώστε να φαίνεται ότι τηρούν τα προβλεπόμενα ωράρια οδήγησης και ανάπαυσης, ενώ στην πραγματικότητα συνεχίζουν να οδηγούν για πολλές ώρες, συχνά υπό καθεστώς εξάντλησης.
Η κόπωση, οι υπερβολικές ώρες εργασίας και η υψηλή ταχύτητα είναι οι κύριες αιτίες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται από βαρέα οχήματα. Από την αρχή του χρόνου, μόνο στη Βόρεια Ελλάδα, έχουν σημειωθεί τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα με φορτηγά, με επτά νεκρούς, όλοι επιβάτες άλλων οχημάτων. Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι οι παραποιήσεις των ταχογράφων δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά αλλά φαινόμενο που δείχνει τη μεγάλη πίεση που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μεταφορών, με τους οδηγούς να πιέζονται για γρήγορη παράδοση φορτίων, συχνά εις βάρος της ασφάλειας. Οι επαγγελματίες οδηγοί από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι η έλλειψη υποδομών, οι ελλιπείς χώροι στάθμευσης και ξεκούρασης, αλλά και τα προβληματικά σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων, ευνοούν την κόπωση και τις καθυστερήσεις, ωθώντας κάποιους στην παρανομία.
Ο ταχογράφος, συσκευή που καταγράφει ταχύτητα, ώρες οδήγησης και διαλείμματα, είναι θεσμοθετημένος σε όλη την Ευρώπη ως εργαλείο ελέγχου της οδικής ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων. Η παραποίησή του αποτελεί σοβαρή παράβαση, καθώς παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, τους κανόνες ασφάλειας και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών μεταφορών. Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τα βαρέα φορτηγά ευθύνονται για περίπου το 25% των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ θεωρούνται 4,6 φορές πιο επικίνδυνα σε σχέση με τα επιβατικά. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζονται πλέον προηγμένοι ψηφιακοί ταχογράφοι με κρυπτογραφημένα δεδομένα και GPS, που καθιστούν αδύνατη την παρέμβαση ή αλλοίωση των στοιχείων, ενώ οι αρχές μπορούν να πραγματοποιούν απομακρυσμένους ελέγχους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Νέα δεδομένα: Βαριά πρόστιμα σε οδηγούς ανά ημέρα
Δείτε την κάμερα τεχνητής νοημοσύνης που έχει τοποθετηθεί στην Μεσογείων
Που είναι οι κάμερες καταγραφής παραβάσεων
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.