Πρώτη επαφή με την νέα Porsche Cayenne Electric
  							
					 		 
Η Porsche έχει μπροστά της ένα δύσκολο μονοπάτι, παρόμοιο με αυτό που διανύουμε με ένα από τα πρωτότυπα της ολοκαίνουργιας Cayenne Electric. Η γερμανική μάρκα μπήκε δυναμικά στην ηλεκτρική εποχή με τη λαμπρή Taycan, και οι εντυπωσιακές παγκόσμιες πωλήσεις που ακολούθησαν έκαναν να φαίνεται ότι η εταιρεία είχε κατακτήσει το concept της premium ηλεκτροκίνησης.
Αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η μείωση πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της σε Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες από τη μία έθεσε την Porsche υπό πίεση να διατηρήσει το ενδιαφέρον για τα βενζινοκίνητα μοντέλα της, από την άλλη αναγκάζεται να πατήσει τέρμα γκάζι στην εξέλιξη μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων, προκειμένου να μη μείνει πίσω από τον ταχέως εξελισσόμενο ανταγωνισμό.
]]>
	ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
	 

Η Cayenne τέταρτης γενιάς είναι ένα από αυτά τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και, ακόμη και σε μορφή πρωτότυπου, όπως διαπιστώνουμε, αποτελεί μια εντυπωσιακή δήλωση προθέσεων. Κάτι που αποτελεί μεγάλη ανακούφιση, καθώς το μοντέλο θα είναι καθοριστικό για το μέλλον της μάρκας.
Ο διευθυντής του προγράμματος εξέλιξης της ηλεκτρικής Cayenne, Michael Schatzle, και η ομάδα του, έχουν δώσει τα πάντα για το νέο μοντέλο. Αντί να επεκτείνουν απλώς τη μικρότερη Macan Electric, έφεραν την πλατφόρμα PPE -που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Audi– στο επόμενο επίπεδο, αναδιαμορφώνοντας τη μπαταρία και εξελίσσοντας νέους ηλεκτροκινητήρες με ψύξη λαδιού. Η Porsche ισχυρίζεται ότι αυτό προσθέτει σημαντικά υψηλότερη απόδοση και αντοχή στις μπαταρίες, βοηθώντας το μεγάλο SUV να καταγράψει κορυφαία αποτελέσματα στην κατηγορία του σε μια ραγδαία μεταβαλλόμενη αγορά.
Η Cayenne μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως 400 kW και διατηρεί αυτό το επίπεδο για αρκετό χρόνο ώστε να προσθέσει περίπου 300 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά. Η φόρτιση 10-80% πραγματοποιείται σε μόλις 15 λεπτά και το σύστημα μπορεί να ανακτήσει ηλεκτρική ενέργεια μέσω αναγεννητικής πέδησης με ισχύ έως 600 kW, τόσο ισχυρή όσο ένα αγωνιστικό μονοθέσιο της Formula E!
Η μπαταρία είναι επίσης μεγαλύτερη από αυτή που προσφέρουν οι Macan και Taycan, με συνολική χωρητικότητα 113 kWh. Η Porsche δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τα επίσημα στοιχεία για την αυτονομία, αλλά αναμένεται να είναι τουλάχιστον 600 χλμ. Όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν στάνταρ δύο κινητήρες, και κατά συνέπεια τετρακίνηση.
Η αρχική γκάμα θα είναι αρκετά απλή, με ένα βασικό μοντέλο 400 ίππων και μία Cayenne S που θα έχει ισχύ μεταξύ 600-700 ίππων. Στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου θα βρίσκεται η Turbo, η οποία θα διαθέτει όλο το οπλοστάσιο της τεχνολογίας Porsche και ισχύ σχεδόν 1.000 ίππων.
Το τελευταίο είναι το μοντέλο στο οποίο βρισκόμαστε μέσα, με τον Schatzle στο τιμόνι. Όταν πατά το γκάζι χωρίς προειδοποίηση, το SUV σχεδόν τριών τόνων εκτοξεύεται από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Φτάνει τα 200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10” και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Υπάρχει επίσης μια ολόκληρη σειρά από ενδιαφέρουσες τεχνολογίες στο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένης της τετραδιεύθυνσης με τους πίσω τροχούς να παίρνουν γωνία έως και 5 μοιρών σε σχέση με τον άξονα. Προσφέρονται επίσης δύο διαφορετικά συστήματα ανάρτησης.
Όλα τα μοντέλα διαθέτουν στάνταρ αερανάρτηση και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ με διπλές βαλβίδες, αλλά όπως και με τις νέα Panamera και Taycan, διατίθεται προαιρετικά και το σύστημα Active Ride Control της Porsche. Αυτό το σύστημα παρέχει σε κάθε τροχό πραγματική ανεξαρτησία, χρησιμοποιώντας υδραυλικούς ενεργοποιητές για τον πλήρη έλεγχο της κλίσης του αμαξώματος και αποδεικνύεται χρήσιμο και εκτός δρόμου.
Η Porsche επικεντρώνεται επίσης στον τομέα δυναμικής οδήγησης, που σύμφωνα με τον Schatzle, θα πρέπει να κάνει τη νέα Cayenne Electric να είναι και πάλι ένα «σπορ αυτοκίνητο μεταξύ των SUV». Αυτό είναι ένα δύσκολο έργο, με τον έλεγχο τόσο μεγάλου βάρους.
Παράλληλα, για πολλούς η Cayenne ήταν πάντα μία πρακτική και φιλική προς τους οικογενειάρχες, Porsche. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία έχει βελτιώσει την πρότασή της. Θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να ρυμουλκήσει έως 3,5 τόνους. Είναι επίσης μακρύτερο και πλατύτερο από το υπάρχον μοντέλο με βενζινοκινητήρα, αλλά χαμηλότερο για να μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας. Το μεταξόνιο έχει επίσης επιμηκυνθεί, απελευθερώνοντας παραπάνω χώρο στο εσωτερικό, ειδικά στο πίσω μέρος, προσφέροντας επίσης χώρο αποσκευών αυξημένο κατά 99 λίτρα. Υπάρχει ακόμη επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 90 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό.
Μια ματιά κάτω από το παχύ κάλυμμα καμουφλάζ στο cockpit αποκαλύπτει ένα ψηφιακό τοπίο που είναι εντελώς διαφορετικό από το μάλλον συντηρητικό στυλ της Macan EV. «Έχουμε δημιουργήσει κάτι καινούργιο», εξηγεί ο Schatzle, προκαλώντας την περιέργεια για τη νέα κεντρική κονσόλα, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ». Υπάρχει και περισσότερη πολυτέλεια. Όπως έχουμε δει στο παρελθόν από τη Rolls-Royce και τη BMW Σειρά 7, οι θύρες της Cayenne ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά.
Καμία Cayenne δεν ήταν ποτέ τόσο εμφανώς πολυτελής. Αλλά θα ανέβει και το κόστος απόκτησής της, καθώς ανταγωνίζεται όχι μόνο τις BMW, Audi και Mercedes, αλλά και τις Bentley και Aston Martin. Η παγκόσμια πρεμιέρα δεν θα γίνει πριν από τον Νοέμβριο και θα περάσουν άλλοι 6 μήνες μέχρι να βγουν τα αυτοκίνητα στην αγορά, ενώ ένα δεύτερο μοντέλο Coupe αναμένεται το 2026.
Η Porsche είναι σίγουρη ότι η νέα Cayenne Electric μπορεί να βγάλει ολόκληρο τον τομέα EV της μάρκας από το τέλμα. Ωστόσο, δεν φαίνεται να εμπιστεύεται πλήρως το δικό της σχέδιο. Όχι μόνο έχει εγκαταστήσει έναν σύστημα που συνθέτει ήχο παρόμοιο με αυτόν ενός V8 κατά την έντονη επιτάχυνση, αλλά δεν ακυρώνει επίσης την παραγωγή της υπάρχουσας Cayenne με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως έκανε με τη Macan. Αντίθετα, θα την υποβάλει σε μία περαιτέρω ανανέωση τους επόμενους 24 μήνες και θα συνεχίσει να τη διαθέτει στο άμεσο μέλλον. Ερμηνεύστε το όπως θέλετε αυτό.
Συμπέρασμα
Η ολοκαίνουργια Porsche Cayenne Electric σίγουρα θα είναι ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά SUV που θα διατίθενται στην αγορά. Ωστόσο, θα κυκλοφορήσει σε ένα δύσκολο περιβάλλον που είναι απλά εκτός του ελέγχου της Porsche. Εάν οι υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν σταθεροποιηθούν, η εταιρεία θα δυσκολευτεί να πείσει τους αγοραστές να κάνουν το βήμα. Είναι κρίμα που ακόμη και η έκδοση Turbo, με τους 1.000 ίππους και ικανότητα ρυμούλκησης 3,5 τόνων, μπορεί να δυσκολευτεί να βγάλει την Porsche από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει βρεθεί.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.









