Πώς διαμορφώνει μία ομάδα F1 τη στρατηγική των GP εκ των έσω (video)

F1 Red Bull race operations room


Στη Formula 1, συνήθως τα φώτα της δημοσιότητας συχνά επικεντρώνονται στους δύο οδηγούς μιας ομάδας και τα μονοθέσιά της. Αλλά πίσω από αυτά υπάρχει ένα κρυφό δίκτυο επικοινωνίας που εκτείνεται σε όλο τον κόσμο.

Σε αυτό το βίντεο, η Red Bull Racing μας δίνει μία μοναδική ματιά εκ των έσω στην αίθουσα λειτουργιών αγώνα στις εγκαταστάσεις της στο Milton Keynes της Αγγλίας, όπου μηχανολόγοι, ειδικοί στρατηγικής και αναλυτές δεδομένων συνεργάζονται στενά με τους ομολόγους τους που βρίσκονται εκείνη τη στιγμή σε κάποια πίστα ανά τον κόσμο.

Όπως εξηγεί ο Will Courtenay, επικεφαλής στρατηγικής αγώνων της Red Bull, ο ρόλος που παίζουν οι άνθρωποι σε αυτή την αίθουσα είναι πραγματικά κρίσιμος για την έκβαση του αγώνα. Πάνω από 40 άτομα παρέχουν τεράστιο όγκο δεδομένων και αναλύσεων στην ομάδα στην πίστα, για να τη βοηθήσουν να λάβει τις σωστές αποφάσεις στρατηγικής.

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Η Hannah Schmitz, με τον πιο υψηλόβαθμο ρόλο στο τμήμα στρατηγικής έπειτα από τον Courtenay, με τον οποίο εναλλάσσεται ανά αγών στο pit wall, τονίζει ότι οι μηχανολόγοι που βρίσκονται στην πίστα, πρέπει να επικεντρώνονται στη μεγάλη εικόνα του αγώνα και να λαμβάνουν τις αποφάσεις. «Στην αίθουσα λειτουργιών γίνεται η πιο λεπτομερής δουλειά».

F1 Hannah Schmitz (Red Bull)

Η Emily Paterson, που κάνει την πρακτική της εξάσκηση στην ομάδα της Red Bull, εξηγεί πόσο σημαντικό είναι να διασφαλίσει ότι οι πληροφορίες που παρέχει είναι ακριβείς και όσο πιο σύντομες γίνεται: «Σε αυτό το περιβάλλον όλα είναι πολύ άμεσα. Είναι είτε καλό είτε κακό. Δεν έχεις χρόνο να σκεφτείς και να πεις “θα μπορούσα να είχα κάνει αυτό ή το άλλο”».

Ο Nishant Pradhan, αναλυτής στρατηγικής αγώνων, μας δείχνει το πάνελ ενδοεπικοινωνιών που έχει κάθε τεχνικός μπροστά του. Όλοι στην αίθουσα και την πίστα φορούν ακουστικά και πέραν από οθόνες με δεδομένα μπροστά τους, έχουν επίσης πολλαπλά κανάλια ήχου στη διάθεσή τους, και επιλέγουν το κατάλληλο, ανάλογα με ποιον θέλουν να επικοινωνήσουν.

F1 Red Bull pit wall

Οι συνομιλίες μεταξύ αίθουσας και των ανθρώπων στην πίστα, είναι άμεσες. «Κάνουμε προσομοιώσεις για να καταλάβουμε αν θα χρειαστούν ένα ή δύο pit stop. Κοιτάζουμε την απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop και προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια είναι δυνατά και τα αδύναμα σημεία του μονοθεσίου», εξηγεί ο Nishant Pradhan.

O Paul Soellinger, μηχανολόγος έρευνας και εξέλιξης, προσθέτει: «Φροντίζουμε για την καλή λειτουργία και αξιοπιστία πολλαπλών συστημάτων του μονοθεσίου, όπως το σύστημα πέδησης, τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα ψύξης».

F1 Yuki Tsunoda (Red Bull)

«Παρακολουθούμε την εξέλιξη της θερμοκρασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, προσπαθώντας να προσαρμόσουμε το αμάξωμα έτσι ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή ψύξη για την Κυριακή, με βάση τις προγνώσεις καιρού που μας έχουν δοθεί».

Ο Pradhan επιστρέφει διευκρινίζοντας επίσης: «Έχουμε ζωντανά onboard πλάνα από όλα τα μονοθέσια καθώς και live τις μεταδόσεις στον ασύρματο από όλους τους οδηγούς. Οπότε, έχουμε πολλούς ανθρώπους που ακούνε κάθε μία από αυτές τις ροές και στη συνέχεια να μεταδίδουν σχετικά σχόλια».

F1 Red Bull race operations room (2)

«Έχουμε στη διάθεσή μας έναν τεράστιο όγκο δεδομένων. Προσπαθούμε να αναλύσουμε αυτά τα δεδομένα και να προσδιορίσουμε ποια είναι τα βασικά στοιχεία που μπορούν να μας δώσουν και, στη συνέχεια, να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα δεδομένα με τα μοντέλα μας για να προβλέψουμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μέλλον», σχολιάζει ο Will Courtenay.

O πρώην μηχανικός της Red Bull και παρουσιαστής αυτού του βίντεο, Calum Nicholas, μας λέει: «Για πολλά χρόνια, βρισκόμουν στην άλλη άκρη αυτής της ροής δεδομένων στο γκαράζ, επικεντρωμένος σε αυτό που έπρεπε να κάνω όταν ερχόταν η κλήση για pit stop».

Η πρώτη ειδοποίηση που έχουν οι μηχανικοί στην πίστα, είναι ότι θα πραγματοποιηθεί άμεσα pit stop. Η δεύτερη ειδοποίηση έρχεται 15 δευτερόλεπτα πριν από το pit stop και τότε είναι που θα βγουν στο pit lane, για να προετοιμαστούν για την άφιξη του μονοθεσίου.

F1 Max Verstappen (Red Bull) (2)

Μετά το pit stop, οι μηχανολόγοι στην αίθουσα λειτουργιών παρακολουθούν στην τηλεμετρία αν υπάρχουν θέματα με τα φρένα ή τον κινητήρα και παρέχουν σχόλια, τα οποία ο μηχανολόγος αγώνων μπορεί να μεταφέρει στους οδηγούς από τον ασύρματο, για να αλλάξουν κάποια ρύθμιση στο τιμόνι, ή να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι σε κρίσιμα σημεία (lift & coast) για να προστατεύσουν τα ελαστικά τους π.χ.

O Will Courtenay δηλώνει: «Το να κερδίζεις έναν αγώνα, μην με παρεξηγείτε, είναι πάντα φανταστικό, αλλά είναι πολύ πιο γλυκό όταν νιώθεις ότι εσύ έκανες τη διαφορά. Ίσως να ήταν ένας αγώνας που δεν έπρεπε να κερδίσεις και ίσως να ρίσκαρες λίγο με μια στρατηγική που απέδωσε. Σκέφτεσαι: “Ναι, εγώ έκανα τη διαφορά. Συνέβαλα”. Και νομίζω ότι αυτή είναι πάντα η πιο γλυκιά στιγμή».

F1 Will Courtenay (Red Bull)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων