Τέλος Εποχής: Το Ford Focus ST αποχωρεί μετά από 20 χρόνια θρύλου στα hot hatch – Cars Electric

Τέλος Εποχής: Το Ford Focus ST αποχωρεί μετά από 20 χρόνια θρύλου στα hot hatch


Ήρθε η είδηση που κανείς φίλος των hot hatch δεν ήθελε να ακούσει: το Ford Focus ST πέρασε στην ιστορία. Στις 26 Σεπτεμβρίου βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Saarlouis στη Γερμανία το τελευταίο κομμάτι, κλείνοντας έναν θρύλο που κράτησε πάνω από 20 χρόνια. Η πορεία του ήταν ήδη προδιαγεγραμμένη. Οι παραγγελίες είχαν σταματήσει μήνες πριν, ενώ η απόσυρσή του ήρθε λίγο μετά το οριστικό τέλος του Fiesta ST το 2023. Η Ford φαίνεται να εγκαταλείπει σταδιακά τα παραδοσιακά hatchback υψηλών επιδόσεων, με τον CEO Jim Farley να τονίζει πως η εταιρεία δεν αποκόμιζε αρκετά κέρδη, παρά την τεράστια κοινότητα που τα λάτρευε. Το μερίδιο αγοράς της Ford στην Ευρώπη έχει πλέον πέσει στο 3,3%, πίσω από Hyundai και Kia, ενώ το μέλλον του εργοστασίου στο Saarlouis – που παραμένει ενεργό ως το 2032 – παραμένει αβέβαιο.

Από το ST170 στο δυνατό Mk4

Το σήμα ST έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2002 στο Mk1 Focus ST170. Με 167 ίππους και τον γνωστό κινητήρα Duratec 2.0 λίτρων, δεν ήταν το πιο γρήγορο, όμως χάρη στο εξαιρετικό πλαίσιο του Focus, πρόσφερε μοναδική οδηγική απόλαυση.

Το Mk2 του 2005 άλλαξε εντελώς το σκηνικό: μεγαλύτερο, βαρύτερο αλλά με απίστευτη προσωπικότητα, χάρη στον 5κύλινδρο 2.5 turbo με 222 ίππους. Ένα αυθεντικό GT hot hatch που έβαλε σε σκέψεις, ακόμα και τους αγοραστές του κορυφαίου RS.

Το Mk3 του 2012 απογοήτευσε κάπως. Ο 2.3 EcoBoost με 247 ίππους δεν είχε τον χαρακτήρα του 5κύλινδρου, ενώ το πλαίσιο δεν μπορούσε να διαχειριστεί αποτελεσματικά την ισχύ.

Ευτυχώς, το Mk4 ήρθε για να αποκαταστήσει το όνομα. Με 276 ίππους και 420 Nm ροπής, πρόσφερε ακρίβεια, έλεγχο και μια συνολική εμπειρία που θύμιζε τις χρυσές εποχές. Ίσως δεν έφτανε σε επιδόσεις το Honda Civic Type R, αλλά σίγουρα ήταν ένα άξιο comeback.


Η κατηγορία που σβήνει

Το Focus ST είναι ένα ακόμη «θύμα» στην ολοένα και μικρότερη κατηγορία των ευρωπαϊκών hot hatch. Μετά τα Honda Civic Type R, Hyundai i20 N, i30 N και Peugeot 308 GTi, η λίστα με τις διαθέσιμες επιλογές μικραίνει. Στην αγορά μένουν ακόμα τα Golf GTI/R, Cupra Leon και Audi S3/RS3 Sportback, αλλά το μέλλον μοιάζει δυσοίωνο. Οι αυστηροί κανονισμοί ρύπων και η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030, προμηνύουν το οριστικό τέλος. Η Ford συνεχίζει το όνομα ST με το Puma ST, όμως η ήπια υβριδική προσέγγιση, δεν μπορεί να συγκριθεί με την αγνή οδηγική εμπειρία του Fiesta και του Focus.

Η επόμενη μέρα

Το μέλλον ανήκει πλέον στα ηλεκτρικά hot hatch: Abarth 500e, Hyundai Ioniq 5 N, Alpine A290 και VW ID.3 GTX δείχνουν την κατεύθυνση. Όμως, για όσους μεγάλωσαν με το ουρλιαχτό του 5κύλινδρου Focus ST ή τη μοναδική αίσθηση του Mk4, η μετάβαση αυτή μοιάζει γλυκόπικρη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Ford Focus ST έγραψε ιστορία και θα λείψει από κάθε φίλο της σπορ οδήγησης.

Πηγή: autoexpress.co.uk

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων