Τα προηγμένα βιώσιμα καύσιμα της F1 για το 2026 – motorone.gr

F1 fueling Mercedes


Από το 2026, η Formula 1 θα χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα. Το δεύτερο επεισόδιο της σειράς βίντεο της ομάδας της Mercedes για την επόμενη γενιά μονοθεσίων επικεντρώνεται στα προηγμένα βιώσιμα καύσιμα που έρχονται στην F1 του χρόνου.

Τα προηγμένα βιώσιμα καύσιμα είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό υποκατάστατο των ορυκτών καυσίμων. Αποτελούν έναν νέο τρόπο σκέψης για την ενέργεια και την ισχύ καθώς και τη βιωσιμότητα. Ο επίσημος προμηθευτής καυσίμων της Mercedes, η Petronas, σχεδιάζει καύσιμα ειδικά προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της γερμανικής μονάδας ισχύος.

Τα καύσιμα πρέπει να είναι βιώσιμα από τις πρώτες ύλες έως το τελικό προϊόν. Στόχος είναι να αποδίδει το ίδιο καλά με τα ορυκτά καύσιμα, αν και αυτό θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί με το άλμα από ποσοστό 10% ανανεώσιμης αιθανόλης που ισχύει από το 2022 στα 100% βιώσιμα καύσιμα.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Τα καύσιμα αυτά παράγονται από βιομάζα, απόβλητα ή ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης. Η μη εδώδιμη βιομάζα δεν ανταγωνίζεται τα τρόφιμα και μπορεί να προέρχεται από βιομηχανίες όπως η γεωργία και οι καλλιέργειες.

Εκτός από τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε επίπεδο τεχνολογίας και χημείας, έχουν εισαχθεί επιπλέον περιορισμοί στις προδιαγραφές. Για παράδειγμα, ο αριθμός οκτανίων (μέγιστο όριο: 102) και το προφίλ απόσταξης πρέπει να είναι παρόμοια με αυτά του καυσίμου οδικής χρήσης.

Για ένα πιο ομαλό και ισχυρό καύσιμο, αναζητήθηκαν χημικές ουσίες με καλή ενεργειακή πυκνότητα και υψηλό αριθμό οκτανίων. Για να εξασφαλιστεί απόκριση, για παράδειγμα, χρειάστηκαν χημικές ουσίες με καλό προφίλ απόσταξης, καθώς και πρόσθετες χημικές συνθέσεις για την απομάκρυνση των αποθέσεων του κινητήρα.

2025 Singapore Grand Prix , Saturday,

Στον τομέα της απόδοσης, αναζητήθηκε καλύτερη απελευθέρωση ενέργειας για τις χημικές ουσίες που είναι διαθέσιμες, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ισχύς του κινητήριου συνόλου θα παράγεται κατά -περίπου- 50% από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 50% από το ηλεκτρικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Βέβαια, τα νέα καύσιμα έχουν φέρει και διαμάχες, λόγω του πολύ υψηλού κόστους τους. Ενδέχεται να κοστίσουν στις ομάδες έως και 10-12 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος (από 3-4 εκατ. αυτή τη στιγμή). Η τιμή ανά λίτρο έχει εκτιναχτεί από τα 22-33 δολάρια στα 170-225 δολάρια, με έναν επικεφαλής ομάδας να αναφέρει ότι ο προμηθευτής καυσίμων του ανέφερε τιμή που ξεπερνούσε τα 300 δολάρια ανά λίτρο. Ωστόσο, η FIA πιστεύει ότι το κόστος θα κατέβει σταδιακά, όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία.

Παράλληλα, η ομάδα της Mercedes χρησιμοποιεί το βιοκαύσιμο της Petronas HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil – φυτικό έλαιο κατεργασμένο με υδρογόνο και καταλύτες) ένα βιώσιμο καύσιμο χωρίς ορυκτά, που προέρχεται από φυτικά έλαια, απόβλητα ελαίων και λίπη. Η ομάδα το χρησιμοποιεί για τα φορτηγά και τις γεννήτριες που φέρνει στους αγώνες. Αυτό το βιοκαύσιμο μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2 με τη Mercedes να επιτυγχάνει εξοικονόμηση άνω των 500 τόνων CO2 στους ευρωπαϊκούς αγώνες του 2024.

2025 Singapore Grand Prix , Saturday,


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων