Το Tesla Model Y ανακηρύχθηκε το χειρότερο αυτοκίνητο σε αξιοπιστία από το TÜV
Η Tesla βρέθηκε αντιμέτωπη με μια σκληρή πραγματικότητα στη Γερμανία αυτή την εβδομάδα, καθώς η έκθεση TÜV 2026, μία από τις πιο αυστηρά παρακολουθούμενες αξιολογήσεις οχημάτων στη χώρ, κατέταξε το Tesla Model Y, ως το λιγότερο αξιόπιστο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Μάλιστα, το μοντέλο σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό σοβαρών ελαττωμάτων από κάθε άλλο όχημα, που έχει εξεταστεί την τελευταία δεκαετία. Παρότι το Model Y αποτελεί το πιο εμπορικό αυτοκίνητο παγκοσμίως, τα στοιχεία πίσω από την έκθεση, δίνουν μία πιο σύνθετη εικόνα από το απλό «το αυτοκίνητο χαλάει».
Ο Σύνδεσμος TÜV (Technischer Überwachungsverein), υπεύθυνος για τους υποχρεωτικούς τεχνικούς ελέγχους οχημάτων στη Γερμανία, δεν βασίζεται σε έρευνες ή απόψεις ιδιοκτητών. Πρόκειται για επίσημους, αυστηρούς μηχανικούς ελέγχους που κάθε όχημα πρέπει να περάσει, για να συνεχίσει να κυκλοφορεί νόμιμα. Στην πρόσφατη «Έκθεση TÜV 2026», η οποία στηρίχθηκε σε 9,5 εκατομμύρια ελέγχους, το Tesla Model Y, κατέλαβε την τελευταία θέση, μεταξύ των οχημάτων ηλικίας 2 έως 3 ετών.
Δείτε ακόμα: Η Tesla φέρνει την πλήρως αυτόνομη οδήγηση στην Ευρώπη
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν, ότι το 17,3% των Model Y απέτυχαν στους ελέγχους λόγω «σημαντικών» ή «επικίνδυνων» ελαττωμάτων. Για σύγκριση, ο μέσος όρος για την ίδια ηλικιακή ομάδα οχημάτων, βρίσκεται στο 6,5%. Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται για απλή αποτυχία – αλλά για τη χειρότερη επίδοση που έχει καταγραφεί από την TÜV μέσα σε δέκα χρόνια. Ούτε το Tesla Model 3 τα πήγε πολύ καλύτερα, καθώς βρέθηκε στη δεύτερη χειρότερη θέση, με ποσοστό αποτυχίας 13,1%.
Τι ακριβώς παρουσιάζει βλάβες;
Σύμφωνα με την ανάλυση, τα κυριότερα προβλήματα, εντοπίζονται στα εξαρτήματα της ανάρτησης και στο σύστημα πέδησης — ζητήματα που έχουν απασχολήσει τους ιδιοκτήτες Tesla εδώ και καιρό. Οι επιθεωρητές της TÜV, εντόπισαν συχνές βλάβες σε σημεία όπως τα σινεμπλόκ του βραχίονα ελέγχου, γνωστά για τη φθορά τους στα μοντέλα της Tesla. Επιπλέον, βρέθηκαν σοβαρές φθορές και διάβρωση στους δίσκους φρένων. Λόγω της αναγεννητικής πέδησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα συμβατικά φρένα χρησιμοποιούνται ελάχιστα. Σε ένα υγρό κλίμα όπως της Γερμανίας, αυτό οδηγεί σε σκουριά που μπορεί να μην επιτρέπει στο όχημα να περάσει τον τεχνικό έλεγχο, ακόμη και αν τα φρένα λειτουργούν μηχανικά. Η έκθεση δείχνει επίσης, ότι οι αστοχίες στον φωτισμό, αποτελούν σημαντικό ποσοστό των συνολικών ελαττωμάτων.
Όμως γενικά δεν φταίνε τα ηλεκτρικά οχήματα
Αντίθετα με τα Tesla, άλλα ηλεκτρικά μοντέλα σημείωσαν εντυπωσιακή αξιοπιστία. Το Mini Cooper SE είχε μόλις 3,5% ποσοστό ελαττωμάτων, ενώ το Audi Q4 e-tron έφτασε το 4,0%. Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται για πρόβλημα των EV γενικά, αλλά για ένα ξεχωριστό πρόβλημα της Tesla.
Πηγή: electrek.co
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




