Ψηφιακός βοηθός στο 1566: Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση υγείας με αμερικανική τεχνογνωσία – FinanceNews.gr | Επενδυτής

Ψηφιακός βοηθός στο 1566: Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση υγείας με αμερικανική τεχνογνωσία - FinanceNews.gr


Ψηφιακός βοηθός στο 1566: Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση υγείας με αμερικανική τεχνογνωσία – FinanceNews.gr

Έρχεται ο Ψηφιακός Βοηθός από το 2026. Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση ασθενών και τι δήλωσαν Γεωργιάδης – Γκιλφόιλ

 

Ψηφιακό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης αποκτά το 1566, η βασική τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης και εξυπηρέτησης για την υγεία. Το νέο σύστημα θα μπορεί να παρέχει πληροφορίες, να κλείνει ραντεβού και να καθοδηγεί τους πολίτες ανάλογα με το ζήτημα που αντιμετωπίζουν, εισάγοντας μια σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση στο σύστημα υγείας.

Το έργο υλοποιείται από την αμερικανική εταιρεία Sword Health, η οποία διαθέτει εξειδίκευση σε τεχνολογίες ψηφιακής υγείας και εφαρμόζει αντίστοιχες λύσεις στις ΗΠΑ και στο NHS της Μεγάλης Βρετανίας. Η συνεργασία παρουσιάστηκε στο υπουργείο Υγείας, παρουσία της νέας Αμερικανίδας πρέσβη στην Ελλάδα Κίμπερλι Γκιλφόιλ.

Τι θα κάνει ο ψηφιακός βοηθός στο 1566

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης εξήγησε ότι ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης, που αναμένεται να λειτουργήσει από το Πάσχα του 2026, θα παρέχει αυτοματοποιημένες απαντήσεις για μη επείγοντα περιστατικά. Θα δίνει οδηγίες για την κατάλληλη δομή του συστήματος υγείας στην οποία πρέπει να απευθυνθεί ο πολίτης, μειώνοντας τον φόρτο στα νοσοκομεία και εξοικονομώντας χρόνο για το προσωπικό.

Ο υπουργός τόνισε ότι το σύστημα δεν αντικαθιστά τους γιατρούς, αλλά λειτουργεί ως εργαλείο διαλογής περιστατικών, συμβάλλοντας στη μείωση περιττών επισκέψεων στα ΤΕΠ. Όπως είπε, η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στην υγεία αποτελεί πρόκληση, αλλά και ευκαιρία, και θα γίνει με την εποπτεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Αμερικανική τεχνογνωσία και διεθνής εμπειρία

Η Αμερικανίδα πρέσβης έκανε λόγο για «ιστορική ημέρα» στη συνεργασία Ελλάδας–ΗΠΑ στον τομέα της υγείας, υπογραμμίζοντας την αξία της τεχνολογικής συνεισφοράς των Ηνωμένων Πολιτειών. Αντίστοιχα, τα στελέχη της Sword Health επισήμαναν ότι η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει την ψηφιακή δημόσια υγεία και να εξασφαλίσει ευρύτερη προσβασιμότητα για όλους τους πολίτες.

Η εταιρεία ανέφερε ότι παρόμοια συστήματα στις ΗΠΑ έχουν βοηθήσει ήδη 700.000 ανθρώπους, ενώ εκτιμάται ότι περίπου το 30% των προσελεύσεων στα νοσοκομεία μπορεί να αποφευχθεί αν οι πολίτες καθοδηγούνται έγκαιρα προς την πρωτοβάθμια φροντίδα.

Εξοικονόμηση χρόνου και καλύτερη οργάνωση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο ψηφιακός βοηθός μπορεί να μειώσει σημαντικά τον χρόνο εξυπηρέτησης, από 21 λεπτά σε περίπου 15 λεπτά ανά κλήση. Θα προσφέρει πληροφορίες για υπηρεσίες, διαδικασίες, προγράμματα και βασικές οδηγίες αυτοφροντίδας για μη επείγοντα περιστατικά. Στην τριτοβάθμια φροντίδα αναμένεται να ενισχύσει τον προγραμματισμό ραντεβού και τη συνολική οργάνωση.

Ο υπουργός σημείωσε ότι σε κάθε ιατρικό θέμα ο ψηφιακός βοηθός θα παραπέμπει άμεσα σε γιατρό, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά και τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού που σήμερα επιβαρύνει τα τηλεφωνικά κέντρα.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων