Η Renault σχεδιάζει μια νέα γενιά του R5;
Η Renault γνωρίζει απροσδόκητα ισχυρή επιτυχία στην Ευρώπη, με το νέο Renault 5. Περίπου ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του στην αγορά, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει καθιερωθεί ως το βασικό μοντέλο της μάρκας και σαφώς διαμορφώνει την εικόνα της. Ο Arnaud Belloni, Chief Marketing Officer της Renault, μίλησε στο Autocar, για τη σημασία του μοντέλου και ξεκαθάρισε ότι το R5, θα παραμείνει αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής των προϊόντων της μακροπρόθεσμα.
Σύμφωνα με τον Belloni, θα ήταν «τεράστιο λάθος» να μην ανανεωθεί το μοντέλο σε λίγα χρόνια. Η επόμενη γενιά πρέπει να αναπτυχθεί «πολύ προσεκτικά», για να διατηρηθεί ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και η ευρεία απήχηση του σημερινού R5. Ο διευθυντής μάρκετινγκ βλέπει το μοντέλο, ως κάτι πολύ περισσότερο από ένα ακόμη αυτοκίνητο στο χαρτοφυλάκιο, που έχει γίνει σύμβολο του μετασχηματισμού της Renault. Το Renault R5, είναι πλέον ένα από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την Belloni, έχει επιτύχει το λεγόμενο «ποσοστό κατάκτησης» 84% στο Ηνωμένο Βασίλειο, που σημαίνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των αγοραστών δεν ήταν προηγουμένως πελάτες της Renault. Έτσι, το R5 προσελκύει νέες ομάδες-στόχους, που προηγουμένως έτειναν να επιλέγουν μοντέλα από άλλες μάρκες.Η επιτυχία είναι εμφανής και σε άλλες αγορές. Μόνο στη Γαλλία, 5.000 μονάδες πουλήθηκαν τον Σεπτέμβριο – σχεδόν όσες πουλήθηκαν και στο μοντέλο Clio, με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι πωλήσεις αυξάνονται επίσης σημαντικά σε χώρες όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη στο Βέλγιο, όπου τα εταιρικά αυτοκίνητα κυριαρχούν στην αγορά και όπου οι κατασκευαστές υψηλής ποιότητας, αντιπροσωπεύονταν προηγουμένως. «Αλλά το R5 γνωρίζει άνθηση», λέει ο Belloni. Έχουν υπάρξει ακόμη και αιτήματα για πρόσθετες ποσότητες από την Τουρκία.Ένας βασικός λόγος για την έντονη ζήτηση έγκειται στο σχεδιασμό. Ο Belloni περιγράφει το R5 ως «ρετρο-φουτουριστικό», έναν συνδυασμό οικείων αναλογιών και σύγχρονης τεχνολογίας.

Αυτή η εμφάνιση συμβάλλει σημαντικά στην αναγνωρισιμότητά του και δημιουργεί μια συναισθηματική σύνδεση με την ιστορία του μοντέλου. Αυτή η ταυτότητα πρέπει να διατηρηθεί για μια μελλοντική γενιά. «Ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσουμε τους πελάτες στην οικογένεια, είναι να τους συνοδεύσουμε με ευφυΐα και κομψότητα και να ανανεώσουμε το αυτοκίνητο σε πέντε χρόνια με μια νέα γενιά», εξηγεί ο Belloni. Η συνέχιση της σειράς είναι απαραίτητη, για να αποφευχθεί η απώλεια της αυξανόμενης βάσης θαυμαστών.
Δείτε ακόμα: Renault 5 E-Tech: Το ηλεκτρικό που «παντρεύει» ρετρό στυλ με σύγχρονη τεχνολογία
Αγοράζουν το R5 επειδή το λατρεύουν
Οι συγκρίσεις με εμβληματικά αυτοκίνητα άλλων μαρκών, είναι σίγουρα δικαιολογημένες. Ο Belloni αναφέρει το Mini Cooper και την Porsche 911, ως παραδείγματα μοντέλων που έχουν γίνει ανεξάρτητες μάρκες μέσα σε μια μάρκα. Το Renault R5 θα μπορούσε επίσης να εξελιχθεί προς μια τέτοια κατεύθυνση – ένα αυτόνομο σύμβολο, με σαφή αναγνώριση που δεν χρειάζεται απαραίτητα να χρησιμεύει ως μοντέλο εισαγωγικού επιπέδου για άλλα αυτοκίνητα του ομίλου. «Αγοράζουν το R5 επειδή το αγαπούν», λέει ο Belloni.

Παρά την επιτυχία, μια νέα γενιά δεν βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. «Αυτό είναι καθαρή επιστημονική φαντασία προς το παρόν», διευκρινίζει ο Belloni. Η Renault μόλις κυκλοφόρησε το τρέχον R5. Ωστόσο, είναι σημαντικό να εξεταστεί η μελλοντική κατεύθυνση από νωρίς.

Η επόμενη γενιά δεν προορίζεται να είναι ένας ριζικός επανασχεδιασμός, αλλά μάλλον μια «ήπια εξέλιξη». Ο Belloni μιλάει για έναν προσεκτικό μετασχηματισμό, που διατηρεί τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία. Αυτά περιλαμβάνουν την τραπεζοειδή σιλουέτα και το καθαρό, γωνιώδες βασικό σχήμα, που κάνει το μοντέλο αναγνωρίσιμο μέσα σε δευτερόλεπτα.

Αντίθετα, το Clio έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές σε καθεμία από τις έξι γενιές του. Αυτό δεν αποτελεί επιλογή για το R5, λέει ο Belloni: «Το να βάλεις το όνομα R5 σε ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με R5 θα ήταν ένα τεράστιο ρίσκο». Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας για τη Renault, να παραμείνει πιστή στην ιστορία του μοντέλου.
Πηγή: Autocar
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.
