Όλη η αλήθεια για τις κάμερες: Πού υπάρχουν, ποιες λειτουργούν, τι ισχύει με τις παραβάσεις του ΚΟΚ – motorone.gr
Ο Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας, μίλησε εφ’ όλης της ύλης για τις κάμερες στην εκπομπή του Βασίλη Σκουρή και του Σωτήρη Ξενάκη στα Παραπολιτικά 90.1.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «οι 41 κάμερες σε 17 δήμους της Αττικής δεν υπήρξαν ποτέ, δεν έχουν τοποθετηθεί, είναι μόνο στη φαντασία αυτών που το έγραψαν. Όπως δεν υπάρχουν και οι 388 κάμερες για το κόκκινο από την Περιφέρεια Αττικής».
«Έχει υπογραφεί η σύμβαση από τον Νοέμβριο του 2024, ακόμη δεν έχει γίνει η τοποθέτηση και επίσημα πλέον δεν θα γίνει μέσα στο 2025. Άρα στο 2025 δεν θα δούμε νέες κάμερες, θα δούμε όμως από το 2026, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης που ετοιμάζει νομοσχέδιο και διαγωνισμό ύψους 116 εκατομμυρίων ευρώ για την τοποθέτηση 2.000 καμερών σταθερών και 500 κινητών μονάδων, τα οποία θα εντοπίζουν κόκκινο, θα εντοπίζουν τη μη χρήση ζώνης, τη μη χρήση κράνους ασφαλείας, τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, την υπέρβαση του ορίου ταχύτητα, ακόμη κι αν έχουμε περάσει το αυτοκίνητό μας ΚΤΕΟ».
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παράλληλα, ο Κίμων Λογοθέτης σημείωσε ότι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης πρέπει να «πατήσει γκάζι», για να καταφέρει μέσα στο 2026 να ολοκληρώσει το νομοσχέδιο. «Η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί οι κάμερες του κόκκινου είναι συμβασιοποιημένες από το 2024 και ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί ούτε μια επομένως καταλαβαίνετε ότι τα πράγματα είναι δύσκολα γιατί υπάρχουν διαγωνιστικές διαδικασίες, υπάρχουν προδικαστικές προσφυγές, υπάρχει κόλλημα τεχνικό στην υλοποίηση της σύμβασης οπότε όλα αυτά δυσκολεύουν την κατάσταση».
Ανέφερε επίσης ότι αυτή την στιγμή (Οκτώβριος του 2025) βρίσκονται σε λειτουργία:
- 12 κάμερες του ΟΑΣΑ στις λεωφορειολωρίδες – κάποιες καταγράφουν και ταχύτητα
- Οι 15 κάμερες στην Αττική Οδό
- 10 κάμερες σε αστικά λεωφορεία για επιτήρηση λεωφορειολωρίδων (πιλοτικά)
- Τέλος, κάμερες ελέγχου παραβάσεων ερυθρού σηματοδότη βρίσκονται σε λειτουργία στην συμβολή Ποσειδώνος και Καλαμακίου (πιλοτικά, χωρίς να αποστέλλουν κλήσεις.)
Για τις ανενεργές κάμερες των Ολυμπιακών Αγώνων:
«Το σύστημα αυτό κόστισε 259 εκ.€ τότε και παραμένει ανενεργό γιατί δεν λειτούργησε ποτέ, παράλληλα όμως λειτούργησε το σύστημα των 250 καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας που έχει το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας που είναι το μόνο χρηστικό εργαλείο για τη διαχείριση της κυκλοφορίας αυτή τη στιγμή στην Αττική και με αυτές τις 250 κάμερες έγινε και το μπέρδεμα ότι τοποθετήθηκαν οι 41 γιατί αυτές αλλάχτηκαν πρόσφατα από την Περιφέρεια Αττικής, μπήκανε καινούργιες αλλά δεν καταγράφουν παραβάσεις».
«Οι κάμερες στην Αθηνών – Κορίνθου και Κηφισό είναι ανενεργές πάνω από 10 χρόνια. Δεν λειτουργούν γιατί δεν έχουν συντηρηθεί. Στα 116 εκ.€ του νέου διαγωνισμού που θα βγάλει το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα υπάρχει και η συντήρηση για έντεκα χρόνια να λειτουργούν γιατί η ουσία είναι η λειτουργία όχι η εγκατάσταση».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



