Δοκιμάζουμε το νέο αυτόματο Suzuki Vitara 1.4Τ 48V Hybrid με τους 110 ίππους – motorone.gr

Λεωφ. Ποσειδώνος: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας - Πώς επηρεάζεται η ροή των οχημάτων - motorone.gr


To Suzuki Vitara αποτελεί σταθερή αξία εδώ και πολλές δεκαετίες. Στοχεύοντας σε βελτιώσεις που έχουν ουσιαστική σημασία και όχι στους αισθητικούς εντυπωσιασμούς, ενισχύει την παρουσία του στην αγορά με την προσθήκη αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων στην ήπια υβριδική έκδοση των 1,4 λίτρων.

Το Vitara είναι ένας αξιόπιστος γνώριμος που σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Κάθε φορά που εισέρχεσαι στην καμπίνα του, είναι σαν να μην είχες φύγει ποτέ. Τα πάντα αντιδρούν όπως τα περίμενες, ακόμα και αν η εμπειρία έχει εμπλουτιστεί σημαντικά αυτή τη φορά, ή για να το θέσουμε καλύτερα, έχει απλουστευτεί, με το αυτοκίνητο να αναλαμβάνει πλέον τις αλλαγές σχέσεων.

Σε μία ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, όπου η επιλογή αυτόματου κιβωτίου θεωρείται δεδομένη, η Suzuki προσθέτει πλέον στο Vitara άλλο ένα σημαντικό στοιχείο που -κακά τα ψέματα- απαιτείται για να διατηρηθεί επίκαιρο, όντας προσηλωμένο στην εξυπηρέτηση διευρυμένων αναγκών, με ένα ολοκληρωμένο σύνολο.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Suzuki Vitara 1.4 48V Mild Hybrid 6AT 110PS test 09.2025 (24)

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την προσθιοκίνητη έκδοση με τον εξηλεκτρισμένο -με τη μορφή 48V mild hybrid συστήματος- turbo κινητήρα 1,4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει πλέον 110 ίππους σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο AGS 6 σχέσεων, στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GLX Sunroof, με την πανοραμική ηλιοροφή.

H 4η γενιά του Vitara παραμένει κατά κύριο λόγο απαράλλακτη στις γενικές γραμμές της εδώ και αρκετό καιρό, υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί επιτυχημένη συνταγή, όπως αποδεικνύει η δημοτικότητά του στην κατηγορία B-SUV της ελληνικής αγοράς.

Στο χρυσαφί χρώμα αμαξώματος που είχαμε, η αντίθεση με τη μαύρη οροφή το κολακεύει -και στο φωτογραφικό φακό- υπογραμμίζοντας ταυτόχονα τον SUV χαρακτήρα, σε συνδυασμό με τις ράγες οροφής. Οι τροχοί 17” έχουν σύγχρονο σχεδιασμό και προσθέτουν ροή στην κίνηση όταν το παρατηρείς σε προφίλ.

Ακόμα και στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι γνώριμα. Το ταμπλό -με μαλακό στην επάνω επιφάνειά του- περιβάλλεται κυρίως από ανθεκτικά σκληρά υλικά. Ήδη από πέρυσι, η νέα κεντρική οθόνη αφής 9” έχει βελτιώσει την αλληλεπίδραση και τα γραφικά της. Επίσης, απρόσκοπτη είναι η ασύρματη συνδεσιμότητα με smartphone. Μόνο μία θύρα USB-A παρέχεται στους εμπρός επιβάτες, ενώ στο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο βρίσκεται η θύρα 12V.

Suzuki Vitara 1.4 48V Mild Hybrid 6AT 110PS test 09.2025 (114)

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων ενσωματώνει μία μικρή έγχρωμη οθόνη ενδείξεων 4,2”, ενώ πάντα εκτιμούμε το γεγονός ότι ο έλεγχος του κλιματισμού είναι εύκολος μέσω των φυσικών χειριστηρίων και εντελώς ξέχωρος από το σύστημα infotainment.

Στην καμπίνα δεσπόζει η πανοραμική ηλιοροφή, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας ανοίγει ηλεκτρικά και επιτρέπει όσο πιο κοντινή εμπειρία σε ανοιχτό αυτοκίνητο μπορεί να έχει κανείς με ένα παραδοσιακό SUV. Διαθέτει ανοιχτόχρωμο υφασμάτινο ηλεκτρικά ελεγχόμενο αλεξήλιο. Τα θερμαινόμενα (σε δύο σκάλες) καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και έχουν επένδυση από συνθετικό δέρμα και suede υφή στο μεγαλύτερο μέρος τους.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικοί δεδομένου ότι μιλάμε για ένα B-SUV. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 362 λίτρα και επεκτείνεται σε 1.119 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Αν και δεν παρέχεται εφεδρικός τροχός, υπάρχει ο χώρος για να τοποθετηθεί ρεζέρβα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Φιλικό προς τον οδηγό και πλέον ακόμη πιο εύκολο στη χρήση του με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου, το Vitara διατηρεί την προσέγγιση με κύριο γνώμονα την άνεση. Παράλληλα όμως, αισθάνεται ασφαλές, με σταθερότητα να χαρακτηρίζει το πάτημά του στο δρόμο. Ανταποκρίνεται καλά στις εντολές σου και είναι άνετο στα ταξίδια.

Suzuki Vitara 1.4 48V Mild Hybrid 6AT 110PS test 09.2025 (26)

Στο τεχνικό κομμάτι, ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας 1,4 λίτρων (και συγκεκριμένα ο Boosterjet K14D), για να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές νομοθετικές επιταγές, αποδίδει πλέον 110 ίππους, δηλαδή 19 λιγότερους από ό,τι πριν, αλλά διατηρεί ανεπηρέαστη τη ροπή στα 235 Nm. Συνοδεύεται από ήπια υβριδικό σύστημα 48V (με ηλεκτρικό μοτέρ 17 ίππων) και το σύνολο αυτό, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Auto Gear Shift (AGS) 6 σχέσεων είναι το ταχύτερο της γκάμας του Vitara αυτή τη στιγμή όσον αφορά την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, την οποία ολοκληρώνει σε 10,1 δλ., δηλαδή ικανοποιητικό χρόνο.

Συνεπώς, η ροπή δεν σου λείπει από τον εμπρός άξονα κατά την επιτάχυνση, ωστόσο νιώθεις κάπως τους περιορισμούς του συνόλου όταν πιέζεις στο ανώτερο άκρο των επιδόσεων. Εκεί, παρά το χαμηλό βάρος (1.205 – 1.245 κιλών) θα ήθελες λίγη περισσότερη ισχύ και ενδεχομένως μία 7η σχέση στο κιβώτιο.

Suzuki Vitara 1.4 48V Mild Hybrid 6AT 110PS test 09.2025 (97)

Επίσης, τα paddles πίσω από το τιμόνι (των οποίων οι ενδείξεις φωτίζουν κόκκινες όπως και των κουμπιών στο τιμόνι, για να φαίνονται στο σκοτάδι) ίσως φανούν χρήσιμα για έως και δύο κατεβάσματα όταν κινείσαι χαλαρά και θέλεις να επιταχύνεις απότομα, καθώς δίνουν την αίσθηση ότι έτσι γίνονται πιο γρήγορα συγκριτικά με την αυτόματη απόκριση του κιβωτίου στην πίεση που ασκείς στο γκάζι (kickdown).

Σε χαλαρή οδήγηση, οι αλλαγές σχέσεων περνάνε απαρατήρητες και στοχεύουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Για εμάς, η κατανάλωση κυμάνθηκε χωρίς δυσκολία στα 6 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Τιμή χαμηλή για ένα B-SUV, προτέρημα στο οποίο σίγουρα συμβάλλει και το χαμηλό βάρος του συνόλου.

Suzuki Vitara 1.4 48V Mild Hybrid 6AT 110PS test 09.2025 (18)Η αίσθηση στο πεντάλ του φρένου είναι προοδευτική και προβλέψιμη, και σε συνδυασμό με το ελαφρύ γκάζι προσθέτουν στη φιλικότητα προς τον οδηγό, αν και θα θέλαμε Auto Hold στην κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η επιβράδυνση από το υβριδικό σύστημα είναι σχεδόν ανεπαίσθητη αλλά τα δισκόφρενα εμπρός-πίσω είναι δυνατά. Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά, συμβάλλοντας στην καλή ορατότητα προς τα εμπρός αλλά και προς τα πίσω.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης με στάνταρ τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δίκυκλων, παρακολούθηση κατάστασης του οδηγού, διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ανίχνευσης οχήματος στην τυφλή γωνία, και άλλα. Διαθέτει επίσης κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος στο εμπρός μέρος.

Κάθε φορά που οδηγούμε το Vitara καταφέρνει να μας κερδίζει με την απλότητα, τη φιλικότητα προς το χρήστη, την πρακτικότητα και το συνολικό χαρακτήρα του, ο οποίος εστιάζει στην ουσία και δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με περιττές φανφάρες. Είναι ένα σωστά φιλοσοφημένο concept που κάθε φορά γίνεται λίγο καλύτερο.

Προσθέτοντας το αυτόματο κιβώτιο στο οπλοστάσιο του Vitara 48V Hybrid, η Suzuki αποδεικνύει ότι εστιάζει στις αλλαγές που έχουν νόημα, για να σμιλεύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της πρότασής της. Η απώλεια ισχύος δεν φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα τις δυνατότητές του.

Suzuki Vitara 1.4 48V Mild Hybrid 6AT 110PS test 09.2025 (83)

Φυσικά, παραμένει ο value for money χαρακτήρας του με μία αρκετά προσγειωμένη τιμή για αυτό που προσφέρει, δεδομένου του εξοπλισμού και της ήπια υβριδικής τεχνολογίας που διαθέτει, η οποία διαμορφώνεται στα 27.580 ευρώ για το αυτοκίνητο δοκιμής, που αποτελεί την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού στη διαμόρφωση με τον κινητήρα 1,4 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο.

To Vitara συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια για 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. Η εγγύηση όμως μπορεί να επεκταθεί έως τη δεκαετία και τα 200.000 χλμ., πραγματοποιώντας το πρόγραμμα συντήρησης στο επίσημο δίκτυο συνεργατών της Suzuki. Αυτό αυξάνει ακόμα περισσότερο την ελκυστικότητα ενός ολοκληρωμένου συνόλου, το οποίο φημίζεται και για την ανθεκτικότητά του.

Suzuki Vitara 1.4 48V Mild Hybrid 6AT 110PS test 09.2025 (1)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων