Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 Aircross Hybrid των 145 ίππων – motorone.gr
Η Citroen εδώ και χρόνια έχει βάλει τη δική της σφραγίδα στην κατηγορία των compact SUV, με μοντέλα που δεν αρκούνται στο να ακολουθήσουν το ρεύμα, αλλά προσπαθούν να το διαφοροποιήσουν.
Το νέο C3 Aircross Hybrid έρχεται να ενισχύσει αυτήν τη φιλοσοφία, εισάγοντας ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που προσφέρει καλύτερη απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση και πιο άνετη καθημερινότητα, παραμένοντας ταυτόχρονα προσιτό, άνετο και πρακτικό.
Σχεδίαση που ξεχωρίζει
Η εξωτερική εμφάνιση του C3 Aircross παραμένει πιστή στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Citroen. Έρχεται με καμπύλες, έντονα στοιχεία και μια διάθεση που φλερτάρει με το διαφορετικό. Μάλιστα, το εμπρός τμήμα δεν ξεχωρίζει σχεδόν καθόλου από το μικρότερο C3.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η χαρακτηριστική μάσκα με το μεγάλο λογότυπο της μάρκας στο κέντρο ενώνει τα ακριβολισμένα φωτιστικά σώματα σχήματος C. Οι τονισμένοι προφυλακτήρες και οι δυνατότητες εξατομίκευσης μέσω διχρωμιών και λεπτομερειών, δημιουργούν ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο. Ωστόσο έντονες διαφορές έχουμε στο πίσω τμήμα, με πιο τετραγωνισμένο σχήμα και τονισμένους ώμους στα φτερά.
Με μήκος 4,39 μέτρα, πλάτος 1,79 μ. και ύψος 1,64 μ., το C3 Aircross τοποθετείται στο επάνω μέρος της κατηγορίας B-SUV, ενώ μακρύ είναι και το μεταξόνιο των 2,67 μ. Αυτές οι διαστάσεις δεν ωφελούν μόνο την αισθητική, αλλά και την πρακτικότητα, με το γαλλικό SUV να δίνει την αίσθηση ενός SUV που μπορεί να καλύψει με άνεση τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.
Εσωτερικό: Άνεση και εργονομία
Ανοίγοντας την πόρτα, ο οδηγός συναντά μία καμπίνα με γνώριμα στοιχεία Citroen. Οι Γάλλοι δίνουν έμφαση στην άνεση και την εργονομία περισσότερο, παρά στον σπορ χαρακτήρα ή στη φουτουριστική εικόνα. Τα καθίσματα «Advanced Comfort» έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την ξεκούραση στις μεγάλες διαδρομές, με πιο μαλακά υλικά (έως 15 χιλιοστά επιπλέον αφρό) και επαρκείς ρυθμίσεις για να ταιριάζουν σε διαφορετικούς σωματότυπους.
Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, χάρη στο μεταξόνιο και στο σχεδιασμό των θυρών, ενώ το πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων προσφέρει κορυφαία χωρητικότητα, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει έως και τα 1.600 λίτρα.
Αυτό σημαίνει ότι το C3 Aircross μπορεί να καλύψει όχι μόνο τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και οικογενειακά ταξίδια χωρίς περιορισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με ελάχιστα επιπλέον χρήματα (744 € με ΦΠΑ), ο ενδιαφερόμενος μπορεί να το παραγγείλει και ως 7θέσιο. Σημειώστε πως το C3 Aircross είναι ένα από τα πιο προσιτά 7θέσια SUV της αγοράς.
Η τεχνολογική εικόνα έχει αναβαθμιστεί με την παρουσία ψηφιακού πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ο οποίος βρίσκεται κάτω από το εμπρός παρμπρίζ και κεντρική οθόνης αφής 10,25 ιντσών για το infotainment, με υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto. Το μενού είναι πιο απλό από κάποιους premium ανταγωνιστές, θυσιάζοντας λίγο την υψηλή ευκρίνεια και την ανάλυση, αλλά παραμένει λειτουργικό και γρήγορο.
Η Citroen επέλεξε να κρατήσει και φυσικά χειριστήρια για ορισμένες βασικές λειτουργίες, κάτι που βοηθάει στην καθημερινή χρήση. Θετική εντύπωση προκαλεί επίσης η υφασμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν να βρουν χώρο για όλα τους τα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα.
Η Citroen υπόσχεται ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά έως και το 50% του χρόνου εντός πόλης, συμβάλλοντας σε χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Οι εργοστασιακές τιμές κάνουν λόγο για μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές 120 γρ./χλμ. CO2, αριθμοί που το καθιστούν ελκυστικό τόσο για τον ιδιώτη όσο και για τον επαγγελματία που θέλει ένα αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης.
Στην πράξη, το σύστημα λειτουργεί με αρμονία. Το ξεκίνημα είναι συχνά ηλεκτρικό, με αθόρυβη κύλιση και άμεση απόκριση, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει με διακριτικό τρόπο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 7 έως και 8 λτ./100 χλμ.
Το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 συνεργάζεται καλά με το υβριδικό σύστημα, με ομαλές αλλαγές σχέσεων, αν και σε πιο πιεσμένη οδήγηση μπορεί να δείξει κάποια καθυστέρηση, καθώς και σε γρήγορες αλλαγές από την οπισθεν στο D ή και αντίστροφα.
Στον δρόμο
Το C3 Aircross παραμένει πιστό στην παράδοση της Citroen για άνεση. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το καταφέρνει με επιτυχία, χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολική σκληρότητα. Η αίσθηση στο τιμόνι είναι ελαφριά, κάτι που ευνοεί την ευκολία στους ελιγμούς και στην πόλη. Παράλληλα, στις εθνικές οδούς το γαλλικό SUV παραμένει σταθερό και σίγουρο.
Σε καμία περίπτωση δεν προορίζεται να κερδίσει τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, καθώς η έμφαση δίνεται ξεκάθαρα στην άνεση και στην ευκολία. Ωστόσο, η συνδυαστική ισχύς των 145 ίππων επιτρέπει αξιοπρεπείς επιδόσεις: το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα.
Στην καθημερινότητα, η αίσθηση είναι επαρκώς ζωηρή, με το ηλεκτρικό μοτέρ να δίνει τη δική του ώθηση στις χαμηλές ταχύτητες και το turbo να αναλαμβάνει αμέσως μετά. Ίσως μάλιστα οι απόλυτοι αριθμοί να αδικούν το αυτοκίνητο, μιας και σε πραγματικές συνθήκες νιώθεις το C3 Aircross πιο σβέλτο απ’όσο περιμένεις.
Η ηχομόνωση είναι βελτιωμένη, με περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ και η κύλιση παραμένει ήσυχη, γεγονός που ενισχύει την premium αίσθηση που θέλει να προσφέρει η Citroen.
Το C3 Aircross εξοπλίζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, όπως ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και παρακολούθηση τυφλών σημείων. Αν και ορισμένοι ανταγωνιστές προσφέρουν ακόμα πιο εξελιγμένες λύσεις, το πακέτο της Citroen είναι πλήρες και καλύπτει τις απαιτήσεις της κατηγορίας.
Συμπέρασμα
Το Citroen C3 Aircross Hybrid 145 είναι ένα Β-SUV που παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της μάρκας: άνεση, διαφορετικότητα και πρακτικότητα. Με την εισαγωγή του υβριδικού συστήματος, αποκτά και έναν πιο σύγχρονο χαρακτήρα, συνδυάζοντας καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Οι χώροι του είναι κορυφαίοι για την κατηγορία, η σχεδίασή του ξεχωρίζει και η τιμή του το καθιστά ανταγωνιστικό απέναντι σε πολλές προτάσεις.
Δεν είναι το πιο σπορτίφ SUV της αγοράς, ούτε το πιο τεχνολογικά προηγμένο. Είναι όμως ένα ολοκληρωμένο και τίμιο πακέτο, που ανταποκρίνεται σε αυτό που υπόσχεται: να κάνει πιο εύκολη, πιο άνετη και πιο οικονομική την καθημερινή μετακίνηση. Και σε αυτό, δύσκολα θα του βρει κανείς ψεγάδι.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.