Δοκιμάζουμε το Audi Q6 Sportback e-tron quattro των 388 ίππων – motorone.gr

Audi SQ6 Sportback e tron


Σέξι look. Premium Χαρακτήρας. Κορυφαία ποιότητα κύλισης. Υψηλές επιδόσεις. Τετρακίνηση. Αερανάρτηση. Δεν υπάρχει κάτι που να ψάξαμε στο αμιγώς ηλεκτρικό Audi Q6 e-tron Sportback quattro και να μην το βρήκαμε. Στη Sportback μορφή του, προσθέτει την ελκυστική γραμμή οροφής που κατεβαίνε στο πίσω μέρος με στιβαρή εικόνα.

Βαθύτερα στην… ψυχή του, διακρίνεται για τον premium χαρακτήρα του, τον οποίο όμως συνδυάζει με πραγματικά υψηλές επιδόσεις, αν 388 ίπποι σας λένε κάτι… Ο σπορ χαρακτήρας συνοδεύεται όμως και από κορυφαία ποιότητα κύλισης χάρη στα πλεονεκτήματα της προσαρμοζόμενης αερανάρτησης.

Παράλληλα, αυτό το χαρακτηριστικό, που σου επιτρέπει να ανασηκώσεις το πλαίσιο από το έδαφος, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι τετρακίνητο (εξ ου και το -θρυλικό- quattro στην ονομασία του), σημαίνει ότι είναι κατάλληλα εξοπλισμένο να εξερευνά πεδία πέραν των στενών ορίων του οδικού δικτύου.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Όλα αυτά συνδυάζονται με πλούσιους εσωτερικούς χώρους, όπως πρέπει να αρμόζει σε ένα όχημα μήκους 4,77 μ. Παράλληλα, είναι πολύ φιλικό στην καθημερινή χρήση ως ηλεκτρικό. Από τα προαναφερθέντα και μόνο, είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς ότι μιλάμε για ένα απολύτως… πλήρες και πολυτελές πακέτο. Ας εμβαθύνουμε.

Ξεκινάμε από τα βασικά. Με το που πέσει η ματιά σου επάνω στο Q6, ένα πράγμα γίνεται σαφές. Η Audi έχει πετύχει τη χρυσή τομή μεταξύ του μεγάλου… εκτοπίσματος του αυτοκινήτου και της καλαισθησίας. Οι αναλογίες του όχι μόνο καταφέρνουν να κρύβουν το μήκος 4,77 μέτρων και το πλάτος 1,97 μ., αλλά το κάνουν επίσης να γυρίζει κεφάλια. Οι σχεδιαστές της Audi ερμήνευσαν με ιδανικό τρόπο πώς θα πρέπει να δείχνει ένα coupe SUV μεγάλων διαστάσεων.

Audi SQ6 Sportback e tron

Οι οθόνεςOLED παρακαλώ- διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο εσωτερικό του Q6, κάτι που διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή που θα εισέλθεις στην καμπίνα του. Εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (Audi virtual cockpit plus) 11,9” και την κεντρική οθόνη αφής 14,5” του συστήματος infotainment, που συστεγάζονται σε ένα ενιαίο κυρτό πλαίσιο τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ο συνοδηγός έχει τη δική του οθόνη 10,9”, από την οποία μπορεί να ρυθμίσει ποικιλία πραγμάτων όπως τον προορισμό στο σύστημα πλοήγησης, τη μουσική, και άλλα.

To σύστημα infotainment, αν και έχει… αναρίθμητα υπομενού, είναι εύκολο στη χρήση και γρήγορο στην απόκριση και φυσικά συνδέεται ασύρματα με smartphone. Χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android Automotive, το οποίο έχει τη δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών όπως αυτή του YouTube ή του Spotify.

Audi Q6 e tron Sportback quattro test 10.25 (130)

Προσθέστε στις προαναφερθείσες οθόνες και το -προαιρετικό- σύστημα head-up display, το οποίο έχει πολύ δυνατή -ρυθμιζόμενη- φωτεινότητα, εξασφαλίζοντας ότι μπορείς να το διακρίνεις στο παρμπρίζ ακόμη και στις πιο ηλιόλουστες μέρες, ακόμα και με polarized γυαλιά ηλίου, που συνήθως «κλέβουν» λίγη φωτεινότητα.

Τα σπορ -ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα- καθίσματα με μονοκόμματη πλάτη είναι επενδυμένα με δέρμα Nappa και φέρουν ανάγλυφο σήμα S. Είναι άνετα, αναπαυτικά και παρέχουν καλή πλευρική και οσφυϊκή στήριξη. Είναι επίσης θερμαινόμενα και αεριζόμενα, αν και θα θέλαμε λίγο πιο δυνατή ροή αέρα για τα ελληνικά καλοκαίρια. Η θέση οδήγησης είναι πολύ ψηλά τοποθετημένη (ακόμη και στη χαμηλότερη ρύθμισή της), δίνοντας καλή ορατότητα.

Το Q6 διαθέτει σύστημα εύκολης εισόδου, μετακινώντας αυτόματα το κάθισμα του οδηγού προς τα πίσω και ανασηκώνοντας το -ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο- flat bottom (και flat top) τιμόνι με τη σήμανση S στο κάτω μέρος. Δεν μπορούμε να πούμε ότι συμπαθήσαμε ιδιαίτερα τα γυαλιστερά μαύρα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι, αλλά λειτουργούν καλά. Στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχει θέση επαγωγικής φόρτισης smartphone, με ένα πλαστικό… «μανταλάκι» να κρατάει το τηλέφωνο στη θέση του, ασκώντας πίεση στην οθόνη, κάτι που δεν μας χαροποίησε ιδιαίτερα.

H πόρτα του οδηγού έχει πληθώρα soft touch χειριστηρίων για την απομνημόνευση των ρυθμίσεων του καθίσματος, την αναδίπλωση των καθρεπτών, το κλείδωμα κ.ά. Οι περισσότερες επιφάνειες καλύπτονται από μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας. Η καμπίνα είναι πολύ καλά ηχομονωμένη και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ξεκινούν από στα τριψήφια χιλιόμετρα. Διαθέτει επίσης ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή, της οποίας το εμπρός μισό ανοίγει. Καλύπτεται δε από ηλεκτρικά χειριζόμενο σκούρο υφασμάτινο αλεξήλιο.

Κρυστάλλινο ήχο παρέχει το σύστημα 20 ηχείων και ισχύος 830 W της εξαιρετικής Bang & Olufsen, με τουίτερ τοποθετημένα ψηλά στις πρώτες κολόνες, ώστε να αντανακλούν στο παρμπρίζ, κάτω από το οποίο υπάρχει η διαδραστική λωρίδα φωτός (που εκτείνεται και στα πάνελ των θυρών) του πακέτου φωτισμού Ambient lighting plus, με ευρύ φάσμα χρωμάτων, που εκτός από αισθητικό έχει και προειδοποιητικό χαρακτήρα.

Αν και ο χειρισμός του τριζωνικού κλιματισμού γίνεται αποκλειστικά από την κεντρική οθόνη αφής, οι συντομεύσεις που υπάρχουν στο κάτω μέρος της είναι αρκετές για να μη χρειάζεται να εισέλθεις στο ξεχωριστό μενού του κλιματισμού κάθε φορά. Οι πίσω επιβάτες μπορούν να ελέγχουν τη θερμοκρασία που επιθυμούν για το πίσω μέρος καθώς και την ένταση (σε τρία επίπεδα) των θερμαινόμενων καθισμάτων.

Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι πάρα πολύ καλός, και σε αυτό βοηθάει και η έλλειψη τούνελ μετάδοσης. Λόγω της οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος, άτομα υψηλότερα από 1,85 μ. θα δυσκολευτούν με το χώρο για το κεφάλι τους. O χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος, καθώς φτάνει τα 526 λίτρα και εκτείνεται στα 1.529 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, που χωρίζονται σε διάταξη 40/20/40.

Κάτω από το καπό, υπάρχει ένας αποθηκευτικός χώρος (frunk) 64 λίτρων. Επίσης, το Q6 έχει εντυπωσιακά υψηλή δυνατότητα ρυμούλκησης για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, βάρους έως και 2.400 κιλά, δηλαδή 50 κιλά περισσότερο από το βάρος του (χωρίς τον οδηγό).

Audi SQ6 Sportback e tron

To Q6 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποιεί την ηλεκτρική πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) του ομίλου Volkswagen. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει 60% βελτιωμένη σχέση ισχύος/βάρους από την πρώτη γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης της Audi. Επίσης, έχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 Volt, γεγονός που του επιτρέπει να έχει ταχύτατους χρόνους φόρτισης, χωρίζοντας τη μπαταρία σε δύο παράλληλα κυκλώματα που φορτίζονται παράλληλα με τάση 400 V.

Διαθέτει μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 100 kWh με καθαρή χωρητικότητα 94,9 kWh, η οποία αποτελείται από μόλις 12 μονάδες με 15 πρισματικές κυψέλες εκάστη, δηλαδή σύνολο μόλις 180 κυψέλες. Για σύγκριση, η μπαταρία του Q8 e-tron αποτελείται από 36 μονάδες και 432 κυψέλες. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι 30% μικρότεροι σε όγκο, ενώ συνολικά το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι 20% ελαφρύτερο από προηγούμενα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi.

Το κύριο βάρος της «δουλειάς» αναλαμβάνει ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη του πίσω άξονα (μήκους μόλις 20 εκ.) που συνοδεύεται από κιβώτιο 1 σχέσης. Αυτό άλλωστε υποστηρίζουν και τα φαρδύτερα πίσω ελαστικά. Όταν απαιτείται μέγιστη απόδοση, ενεργοποιείται o ασύγχρονος κινητήρας (ASM) στον εμπρός άξονα (μισού μεγέθους). Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 388 ίππους.

Audi SQ6 Sportback e tron

Στο δρόμο, όταν αυξήσεις ρυθμό, το Q6 σου δείχνει πρόθυμα ότι η περισσότερη ισχύς έρχεται από τον πίσω άξονα (580 Nm ροπής στους πίσω τροχούς, έναντι των 275 Nm μπροστά), με μία… γλυκιά τάση υπερστροφής, που σου επιτρέπει να ευχαριστηθείς πίσω από το τιμόνι. Μπορείς να εξερευνήσεις τα όριά της απενεργοποιώντας το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας με ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα.

H επιτάχυνση είναι άμεσα διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή, αλλά ακόμη και στο πιο γρήγορο πρόγραμμα Dynamic, δεν είναι ποτέ υπερβολική. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 5,9 δλ. άλλωστε, δηλαδή αρκετά γρήγορα για να καλύψει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς, αλλά όχι -υπερβολικού- επιπέδου… supercar. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα, πολύ υψηλά για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (Braking) είναι καλά ρυθμισμένη, χωρίς να έχει απότομη επιβράδυνση. Σου επιτρέπει σε χαλαρές συνθήκες να να ακινητοποιείς το αυτοκίνητο με ακρίβεια χωρίς να χρειάζεται να ακουμπήσεις το φρένο, παρά μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τα paddles πίσω από το τιμόνι καθορίζουν το επίπεδο αναγεννητικής πέδησης (τρία επίπεδα) της λειτουργίας Drive.

Audi Q6 e tron Sportback quattro test 10.25 (80)

Προτιμήσαμε την αίσθηση της λειτουργίας Braking, καθώς χωρίς την ανάκτηση ενέργειας, το γκάζι μας φάνηκε υπερβολικά ελαφρύ. Το σύστημα διεύθυνσης αν και μαλακό στην αίσθηση, είναι άμεσο και ακριβές. Επίσης, μπορείς να στηριχθείς στα δυνατά φρένα όταν το χρειαστείς.

Εκτιμήσαμε τα κουμπιά συντομεύσεων (στο δεξιό μοχλοδιακόπτη και στην κεντρική κονσόλα) για την απενεργοποίηση συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως τη διατήρηση λωρίδας. Κάμερες εμπρός και πίσω καθώς και οπτική 360 μοιρών κάνουν εύκολο το παρκάρισμα και εξασφαλίζουν ότι δεν θα χτυπήσετε τίποτα, μαζί με την πληθώρα αυτόματων ηλεκτρονικών συστημάτων που πέραν άλλων λειτουργιών, θα φρενάρουν το αυτοκίνητο πριν συμβεί κάτι, ή θα το παρκάρουν αυτόνομα.

Audi Q6 e tron Sportback quattro test 10.25 (74)

Όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας με συγκρατημένη οδήγηση, ίσως καταφέρετε να την «κεντράρετε» στις 17 kWh/100 χλμ. Μπορεί μάλιστα να πέσει και κάτω από τις 16 kWh/100 χλμ. σε κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη. Αλλά σε μεικτές συνθήκες, θα είναι πιο συνετό να υπολογίζετε μέση κατανάλωση γύρω στις 20 kWh/100 χλμ., η οποία ενδέχεται να είναι και ακόμη υψηλότερη αν επιλέγεις να… απολαμβάνεις λίγο πιο συχνά τις χαρές της άμεσης ηλεκτρικής ροπής. Αυτό σημαίνει ότι αν έχεις στο μυαλό σου αυτονομία περίπου 450 χλμ., θα είσαι καλυμμένος στις περισσότερες περιπτώσεις.

H μέγιστη ισχύς που μπορεί να φτάσει σε φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι 270 kW, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει τη μεγάλη μπαταρία, από 10-80% σε μόλις 21 λεπτά. Διαθέτει onboard φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος 11 kW και θύρες φόρτισης και από τις δύο πλευρές στο πίσω μέρος, για ευκολία σύνδεσης με παροχή ρεύματος, όπως και να παρκάρεις.

Audi Q6 e tron Sportback quattro test 10.25 (66)

Δεδομένου ότι το Q6 είναι εφοδιασμένο με προσαρμοζόμενη πνευματική ανάρτηση, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος ανάλογα με τις επιθυμίες του ή τις απαιτήσεις, π.χ. για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Θα πρέπει να σταματήσεις το αυτοκίνητο (και να μην πατάς φρένο) για να το ανασηκώσεις στο μέγιστο (off road) ύψος. Η διαφορά ύψους εκπλήσσει.

Η αερανάρτηση επιτρέπει τη διαμόρφωση της -ούτως ή άλλως- υψηλότατης ποιότητας κύλισης. Ακόμα και στη χαμηλότερη ρύθμιση -την οποία εμείς προσωπικά προτιμήσαμε- το Q6 έχει τη δυνατότητα να απορροφά άπταιστα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ώστε να μην περνούν κραδασμοί στην καμπίνα. Στη χαμηλότερη ρύθμιση, περιορίζονται -σε εντυπωσιακό βαθμό για SUV- και οι εγκάρσιες κλίσεις του πλαισίου στις στροφές.

Σημειώνουμε ότι στο πιο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης Efficiency, η προεπιλογή είναι στη χαμηλότερη ρύθμιση, ώστε να μειώνει την οπισθέλκουσα, αλλά αυτό μπορεί να ρυθμιστεί, αν θέλετε να εστιάσετε στην άνεση. Στο πρόγραμμα Balanced μπορείτε να διαμορφώσετε τα πράγματα όπως επιθυμείτε: από την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και την απόσταση από το έδαφος, έως την υποβοήθηση του οδηγού, σε τέσσερα επίπεδα, που αντιστοιχούν στα υπόλοιπα προγράμματα οδήγησης: Dynamic, Comfort, Efficiency και Offroad.

Audi Q6 e tron Sportback quattro test 10.25 (82)

Αισθητικά είναι κουκλί. Εργονομικά είναι άψογο. Χώρους έχει. Είναι εύκολο στην οδήγηση, αν και δεν είναι ευέλικτο στην πόλη. Είναι όμως επιβλητικό στο δρόμο και… εξαιρετικά άνετο και ήσυχο για ταξίδια, ενώ δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε οδηγική ευχαρίστηση και επιδόσεις.

Βέβαια, όλα αυτά που προαναφέραμε, έχουν και το κόστος τους… έτσι δεν είναι; Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενώ η τιμή του Audi Q6 Sportback e-tron quattro ξεκινάει από τα 87.890 ευρώ, σε αυτή την τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται όλος ο επιπλέον εξοπλισμός που περιγράψαμε νωρίτερα. Η Edition one, Blue, μαζί με το πακέτο Tech pro και MMI experience pro, προσθέτουν άλλα 29.314 ευρώ στο… λογαριασμό, με αποτέλεσμα το κόστος να ανεβαίνει στα 117.294 ευρώ.

Audi Q6 e tron Sportback quattro test 10.25 (170)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων