Δοκιμή: Changan Deepal S07

Η Changan μπορεί να ακούγεται ως κάτι νέο στα μέρη μας, όμως μόνο νεοφερμένη δεν είναι στον χώρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Μάλιστα, η κινεζική εταιρεία με ιστορία 163 ετών και περισσότερα από 40 χρόνια στην παραγωγή αυτοκινήτων ανήκει στους μεγαλύτερους κατασκευαστές της χώρας της.
Έχει παρουσία σε 103 χώρες, δίκτυο 21 εργοστασίων, 145.000 εργαζόμενους και κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης σε έξι χώρες, και όλα αυτά δείχνουν ότι πρόκειται για έναν παίκτη που ήρθε για να μείνει. Στην χώρα μας η Changan εκπροσωπείται από την Changan Hellas, εταιρεία του Ομίλου Βασιλάκη, με παρουσία ήδη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Λάρισα και Ιωάννινα. Και πάμε στα «δικά» μας…
Το Deepal S07 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που δοκιμάζουμε και αποτελεί ουσιαστικά τη ναυαρχίδα της νέας ηλεκτρικής γκάμας της Changan. Είναι ένα μεσαίο SUV με μήκος 4,75 μέτρα, πλάτος 1,93 μέτρα και ύψος 1,625, νούμερα που το φέρνουν απέναντι σε μοντέλα όπως το Tesla Model Y, το Hyundai Ioniq 5, το Skoda Enyaq κ.α..
Ο σχεδιασμός έχει γίνει στο στούντιο της εταιρείας στο Τορίνο, υπό την καθοδήγηση του Έλληνα σχεδιαστή Γιώργου Κούκου, και είναι εμφανές πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο και για τα ευρωπαϊκά γούστα.
Οι αναλογίες του είναι κομψές, με κουπέ γραμμή στην οροφή (ειδικά πίσω), λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ενσωματωμένες pop-up χειρολαβές στις πόρτες και frameless παράθυρα που προσδίδουν έναν premium αέρα.
Η εξωτερική του αύρα είναι «καθαρή», χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές (ok, ως ένα σημείο), ενώ η προσοχή στην αεροδυναμική αποτυπώνεται στον χαμηλό συντελεστή Cd 0,26. Οι κακεντρεχείς έχουν χώρο για να σχολιάσουν το σήμα που «τεσλαρίζει» ή το πίσω μέρος που θυμίζει κάτι από κούπρα. Αλλά μέχρι εκεί.
Ανοίγοντας τις πόρτες…
…εισπράττεις μονομιάς μία ποιοτική επίγευση από το προσεγμένο εσωτερικό -χωρίς πλαίσιο τα παράθυρα, προσοχή στη βροχή-, όπου κυριαρχεί μια μινιμάλ αισθητική με σαφή τεχνολογικό προσανατολισμό.
Η συνολική εικόνα είναι ποιοτική, με μαλακά υλικά στο ταμπλό, επενδύσεις vegan δέρματος, διακριτικές λεπτομέρειες ξύλου και στιβαρή συναρμολόγηση που παραπέμπει σε κατασκευές ανώτερης κατηγορίας.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με καλή εργονομία και περιφερειακή ορατότητα, ενώ τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα. Μάλιστα, τα εμπρός έχουν ενσωματωμένα ηχεία για πιο prive ακρόαση χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι επιβάτες.
Το ταμπλό κυριαρχείται από μία και μοναδική οθόνη αφής 15,6 ιντσών, η οποία είναι στρεφόμενη (όχι περιστρεφόμενη) και μπορεί να αλλάξει γωνία (υπάρχει και custom εύρος) κοιτώντας είτε προς τον οδηγό είτε προς τον συνοδηγό. Η Changan την ονομάζει «Sunflower», παραπέμποντας στην κίνηση ενός ηλιοτροπίου.
Από εδώ ελέγχονται σχεδόν τα πάντα: πλοήγηση, ήχος, φωτισμός, προγράμματα οδήγησης, λειτουργίες ADAS, ακόμη και τα παράθυρα και οι καθρέφτες. Ή ο κλιματισμός όπου για να βρεις πως αλλάζει η ροή του αέρα από τους αεραγωγούς (την μετακινείς με το δάχτυλο σου στην οθόνη) πρέπει κάποιος να στο πει.
Δεν υπάρχει ξεχωριστός πίνακας οργάνων, όμως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα μεγάλο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει όλες τις βασικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ.
Το λειτουργικό σύστημα είναι γρήγορο, τα μενού έχουν λογική διάταξη και τα μαθαίνεις εύκολα (υπάρχουν και sub-menus) και η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει πλήρη υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto.
Χρειάζεται όμως λίγος χρόνος εξοικείωσης, κυρίως λόγω του ότι η απουσία φυσικών διακοπτών απαιτεί σχεδόν αποκλειστική χρήση της οθόνης. Η εργονομία πάντως είναι προσεγμένη, με την οθόνη να έχει και σταθερή «θέση» για συντομεύσεις, που μειώνει τα απαιτούμενα βήματα για βασικές λειτουργίες.
Στους χώρους…
…το Deepal S07 παίρνει άριστα. Το μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών εξασφαλίζει άνεση για όλους τους επιβάτες, με περίσσεια αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω (έχουν μέχρι και πολυλειτουργική οθόνη clima, αίσθηση lounge προσφέρει η πανοραμική γυάλινη οροφή).
Μάλιστα, το εσωτερικό πλάτος επιτρέπει και σε πέμπτο επιβάτη να καθίσει πίσω χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.
Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 510 λίτρα, με αναδιπλούμενη πλάτη καθισμάτων σε αναλογία 60/40. Είναι μεγάλο αλλά και κάπως τετραγωνισμένο λόγω των ηχείων που καταλαμβάνουν τους θόλους.
Αν πάντως δεν σας φτάνει ακόμη και αυτό, κάτω από το καπό υπάρχει ένα τεράστιο frunk 125 λίτρων, ιδανικό για καλώδια ή σακίδια. Συνολικά, η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.
Το σύστημα πρόωσης…
…αποτελείται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη τοποθετημένο πίσω, με ισχύ 218 ίππων και ροπή 320 Nm. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και το σπριντ των «0-100» ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η απόδοση της ισχύος είναι γραμμική και πολιτισμένη, χωρίς απότομες αιχμές ή βίαιες εκκινήσεις, ενώ ακόμη και στο βρεγμένο εντυπωσιάζει η εξαιρετική λειτουργία του traction control που είναι ιδιαίτερα διακριτική.
Η NMC μπαταρία έχει καθαρή χωρητικότητα 79,97 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 475 χιλιόμετρα κατά WLTP. Σε πραγματικές συνθήκες δοκιμής η αυτονομία κυμαίνεται στα περίπου 450 χλμ., με μέση κατανάλωση 18,0 kWh/100 km. Τιμές εξαιρετικές.
Η φόρτιση σε AC ισχύος 11 kW απαιτεί περίπου 8 ώρες για ένα πλήρες «γέμισμα», ενώ σε DC ταχυφορτιστή η ισχύς φτάνει έως τα 100 kW και η μπαταρία φορτίζεται από το 30% έως το 80% σε περίπου 35 λεπτά.
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει δύο βασικά επίπεδα, λειτουργεί ομαλά και συμβάλλει περισσότερο στην οδηγική εμπειρία, εφάμιλλη ενός συμβατικού αυτοκινήτου (πχ. επιβραδύνει όταν τραβάς το πόδι σου από το γκάζι), ενώ δεν υποστηρίζεται «one-pedal» λειτουργία.
Στα προφίλ οδήγησης υπάρχουν τρεις βασικές επιλογές (Eco, Comfort, Sport), αν και προτίμησα την Customize, όπου μπορείς να φέρεις στα μέτρα σου -μεταξύ άλλων- τον ρυθμό επιτάχυνσης, το βάρος του τιμονιού, την ανάκτηση ενέργεια (ξέχασα να πω ότι υπάρχει πλήρης ρύθμιση της έντασης της), μέχρι και την ένταση των φρένων.
Στον δρόμο…
…το Deepal S07 θα έλεγε κανείς ότι έχει τον τρόπο του να ξεχωρίζει από τα περισσότερα κινεζικά SUV της κατηγορίας του. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό ότι έχει γίνει προσεκτική δουλειά σε ανάρτηση, δυσκαμψία πλαισίου και γεωμετρία. Η κατανομή της μάζας είναι σωστά μελετημένη και η συνολική αίσθηση είναι αυτή ενός καλοστημένου αυτοκινήτου που ως ένα βαθμό κάνει να ξεχνάς το βάρος των 2,1 τόνων.
Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα βοηθά ιδιαίτερα στο να νιώσεις το πλαίσιο «ελαφρύτερο» και πρόθυμο να ακολουθήσει, με μία μικρή τάση υποστροφής, ακόμη και όταν κινηθείς με ρυθμό σε επαρχιακό δίκτυο με διαδοχικές στροφές.
Η λειτουργία του συστήματος κίνησης είναι εξίσου ραφιναρισμένη. Η απόκριση στο γκάζι είναι προοδευτική, χωρίς νευρικότητα ή απότομες αντιδράσεις. Δεν θα βρεις εκρηκτική δύναμη, όπως σε κάποια άλλα ηλεκτρικά με περισσότερη ισχύ, όμως η απόδοση είναι ακριβώς όση χρειάζεται για κάθε σενάριο: από κίνηση στην πόλη μέχρι ταξίδι ή προσπέραση με γεμάτο αυτοκίνητο.
Η ανάρτηση είναι ολίγον σφιχτή, αλλά ποτέ κουραστική ώστε να ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και χωρίς να τιμωρεί στις καθημερινές διαδρομές. Τα γόνατα MacPherson εμπρός και ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω απορροφούν σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες, με μία συνοχή που δίνει προτεραιότητα στον έλεγχο του αμαξώματος χωρίς να θυσιάζει την άνεση.
Πάντως, στις εγκάρσιες ανωμαλίες γίνεται ακόμη πιο αντιληπτό το σχετικά σφιχτό set-up, ειδικά με τις 20άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 255/45, αλλά αυτό είναι κάτι που μένει στο επίπεδο της οδηγικής εμπειρίας και όχι της ενόχλησης.
Σε πιο πιεσμένη οδήγηση, το Deepal S07 διατηρεί το ισορροπημένο στήσιμό του. Δεν είναι σπορ με την παραδοσιακή έννοια, όμως έχει αυτή τη σφιχτή, ευρωπαϊκή ρύθμιση που θυμίζει περισσότερο Cupra, παρά τα μαλακά και συχνά αδιάφορα κινεζικά SUV που έχουμε οδηγήσει πρόσφατα. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι έχει έναν διακριτικό «δυναμισμό» που δεν περίμενες από ένα μοντέλο αυτής της προέλευσης.
Η κατευθυντικότητα είναι πολύ καλή, με το τιμόνι να έχει σωστό βάρος και γρήγορη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Στο πρόγραμμα Sport γίνεται λίγο πιο βαρύ και άμεσο, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στις πιο σβέλτες διαδρομές. Στην καθημερινή χρήση, η ευκολία στην οδήγηση είναι δεδομένη, με καλή ορατότητα, γραμμική απόκριση στο γκάζι και εξαιρετική ηχομόνωση.
Το S07 παραμένει ήρεμο και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και σε πλευρικούς ανέμους ή αλλαγές λωρίδας. Οι επιδόσεις στις επαναλαμβανόμενες ρεπρίζ είναι καλές, αλλά με μία ελάχιστη πτώση στην ισχύ όταν το «φορτίο» ισχύος της μπαταρίας μειώνεται.
Σε θέματα ασφάλειας…
…το Deepal S07 διακρίνεται για τον πλήρη εξοπλισμό του. Διαθέτει εννέα αερόσακους, συστήματα υποβοήθησης ADAS με λειτουργίες όπως ημιαυτόνομη οδήγηση, διατήρηση λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση πινακίδων, παρακολούθηση κόπωσης οδηγού και περιμετρική κάμερα 360 μοιρών κ.α..
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα SDA υποστηρίζει ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού (OTA) ή λειτουργία V2L (Vehicle-to-Load), που επιτρέπει τη χρήση της μπαταρίας για εξωτερικές συσκευές έως και 3,3 kW.
Η τιμή του Deepal S07 στην Ελλάδα διαμορφώνεται στις 44.990 ευρώ, όμως με την κρατική επιδότηση και την προωθητική ενέργεια της Changan Hellas πέφτει στις 38.590 ευρώ.
Η τιμή αφορά τη μία και μοναδική έκδοση, την Ultra, η οποία είναι πλήρως εξοπλισμένη. Το μόνο που απομένει είναι η επιλογή χρώματος – υπάρχουν πέντε για το αμάξωμα και τρεις επιλογές για το εσωτερικό (μαύρο, λευκό ή πορτοκαλί).
Αξιοσημείωτο είναι ότι η εγγύηση καλύπτει 7 έτη ή 160.000 χλμ., ενώ για τη μπαταρία δίδεται ξεχωριστή εγγύηση 8 ετών ή 200.000 χιλιομέτρων. Στο πακέτο περιλαμβάνεται και δωρεάν οδική βοήθεια για 7 χρόνια.
Συνολικά, το Deepal S07 προσφέρει μια οδηγική εμπειρία που βασίζεται σε ένα σωστά μελετημένο σασί. Είναι ένα καλοστημένο, οικογενειακό ηλεκτρικό SUV, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, προσεγμένη ησυχία στην καμπίνα και ένα πλαίσιο που μπορεί να υποστηρίξει και πιο ζωηρούς ρυθμούς χωρίς να βγάζει αρνητικά στοιχεία. Και αυτό είναι κάτι που το διαφοροποιεί ως ένα μεγάλο βαθμό από τον αχταρμά των κινεζικών ηλεκτρικών προτάσεων που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα.
Αν κάτι λείπει, είναι ίσως ένας δεύτερος κινητήρας και τετρακίνηση για αυτούς που αναζητούν κάτι παραπάνω σε δυνατότητες, ενώ για την μέγιστη DC ισχύς φόρτισης δεν μπορεί να γίνει κάτι ελέω της φύσης της μπαταρίας. Αλλά και έτσι όπως είναι, το S07 έχει αποδείξει ότι δεν είναι μια «χαμηλού κόστους» εναλλακτική, αλλά ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σταθεί δίπλα σε ευρωπαϊκές προτάσεις όχι μόνο λόγω τιμής, αλλά και του όλου πακέτου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Changan Deepal S07 79,97 kWh 218 PS RWD
Ισχύς, Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 218 PS, 320 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση: 0-100 km/h σε 7,9’’
Τελική ταχύτητα: 180 km/h (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 79,97 kWh (τεχνολογίας NMC)
On board φορτιστής: AC 11 kW, DC έως 100 kW
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 19 / 17–18 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή / δοκιμής: έως 475 / 400–440 km
Βάρος: από 2.073 κιλά (απόβαρο)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.750 x 1.930 x 1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.900 mm
Χώρος αποσκευών: 510–1.385 + 125 lt (frunk)
Τιμή πώλησης: από 38.590 € (με κρατική επιδότηση και bonus αντιπροσωπείας)
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.