Η Ευρωπαϊκή Ένωση φέρνει τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως €15.000 – Cars Electric

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει ξεκάθαρα ότι θέλει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, αυτή τη φορά με έμφαση στα προσιτά μοντέλα, που θα είναι διαθέσιμα για περισσότερους Ευρωπαίους καταναλωτές. Η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε μια νέα πρωτοβουλία για μικρά προσιτά αυτοκίνητα, υπογραμμίζοντας ότι η Ευρώπη χρειάζεται όχι μόνο καθαρά και αποδοτικά, αλλά και οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η ανακοίνωση έγινε στην ομιλία της για την Κατάσταση της Ένωσης, όπου τόνισε ότι η Ευρώπη, πρέπει να επενδύσει στην ανάπτυξη μικρών, φθηνών EV, τόσο για την εγχώρια αγορά, όσο και για να ανταγωνιστεί σε διεθνές επίπεδο. «Εκατομμύρια Ευρωπαίοι θέλουν να αποκτήσουν οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα. Για αυτό θα συνεργαστούμε με τη βιομηχανία, ώστε να φέρουμε μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η φον ντερ Λάιεν ξεκαθάρισε επίσης, ότι η ΕΕ δεν μπορεί να αφήσει χώρες όπως η Κίνα να κυριαρχήσουν στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών. «Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και πρέπει να κατασκευάζεται στην Ευρώπη, με ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού και τεχνογνωσία», πρόσθεσε.
Οι πιέσεις από τη βιομηχανία
Η πρωτοβουλία της ΕΕ δεν ήρθε τυχαία. Λίγες μέρες νωρίτερα, ο επικεφαλής της Stellantis, Ζαν-Φιλίπ Ιμπαράτο, είχε επισημάνει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να παραχθεί σήμερα στην Ευρώπη ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξίας περίπου 15.000 ευρώ, με αυτονομία 100–120 χιλιομέτρων, χωρίς να γίνουν αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο. Ο Ιμπαράτο κάλεσε την Ένωση, να χαλαρώσει κάποιους κανονισμούς που αφορούν τα μικρότερα μοντέλα, έτσι ώστε να επιτραπεί η κερδοφόρα παραγωγή φθηνών EV. Η Stellantis υπενθύμισε ότι το 2019 υπήρχαν στην αγορά 49 διαφορετικά αυτοκίνητα με τιμή κάτω από 15.000 ευρώ. Σήμερα, το 2025, έχει απομείνει μόλις ένα. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η «υπερβολική ρύθμιση», έχει εκτοξεύσει το κόστος και σχεδόν εξαφάνισε αυτή την κατηγορία από την αγορά.
Η στάση της Stellantis
Μετά την ανακοίνωση της Κομισιόν, η Stellantis χαιρέτισε θερμά τη νέα στρατηγική, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια «οραματική και επείγουσα» απόφαση. Σε επίσημη δήλωση, η εταιρεία σημείωσε: «Τα μικρά προσιτά αυτοκίνητα, σημαίνουν καθαρότερο αέρα, ασφαλέστερους δρόμους, περισσότερες θέσεις εργασίας στην παραγωγή και ταχύτερη μετάβαση, σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα». Η αυτοκινητοβιομηχανία προτείνει μια σειρά από μέτρα για να υποστηριχθεί η πρωτοβουλία:
-
Υπερπιστώσεις για τις εταιρείες που επενδύουν σε μικρότερα EV.
-
Μείωση περιττών περιορισμών που αυξάνουν το κόστος παραγωγής, χωρίς ουσιαστικό όφελος στην ασφάλεια.
-
Δημιουργία μιας νέας κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων, εμπνευσμένης από τα ιαπωνικά Kei cars, με κοινές πλατφόρμες, ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με τη Stellantis, αυτές οι κινήσεις μπορούν να καταστήσουν ξανά βιώσιμη την κατηγορία των προσιτών ηλεκτρικών και να επιτρέψουν στην Ευρώπη, να σταθεί απέναντι στην κινεζική κυριαρχία.
Γιατί είναι τόσο κρίσιμη αυτή η πρωτοβουλία
Η ΕΕ γνωρίζει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να περιοριστεί στα ακριβά premium μοντέλα, τα οποία απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό. Για να γίνει η μετάβαση πραγματικά μαζική, χρειάζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα κοστίζουν περίπου όσο ένα συμβατικό μικρό βενζινοκίνητο. Η έλλειψη τέτοιων επιλογών, καθιστά τους Ευρωπαίους καταναλωτές ευάλωτους στην εισβολή των κινεζικών EV, τα οποία συνδυάζουν χαμηλό κόστος, με αξιοπρεπή αυτονομία. Εάν η Ευρώπη δεν καταφέρει να απαντήσει, κινδυνεύει να χάσει όχι μόνο την αγορά, αλλά και χιλιάδες θέσεις εργασίας, που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η νέα πρωτοβουλία επομένως έχει διπλό στόχο:
-
Να δώσει στους πολίτες προσιτές και αξιόπιστες επιλογές ηλεκτροκίνησης.
-
Να προστατεύσει τη βιομηχανική κυριαρχία της Ευρώπης απέναντι σε διεθνείς ανταγωνιστές.
Το μέλλον των μικρών EV στην Ευρώπη
Αν η πρωτοβουλία της Κομισιόν ευοδωθεί, μέσα στα επόμενα χρόνια, αναμένεται η εμφάνιση μιας νέας γενιάς μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τιμή εκκίνησης κοντά στις 15.000 ευρώ. Αυτά τα οχήματα θα είναι ελαφριά, αποδοτικά, με περιορισμένη αλλά επαρκή αυτονομία για αστικές μετακινήσεις και θα παράγονται σε ευρωπαϊκά εργοστάσια. Παράλληλα, η υιοθέτηση κοινών πλατφορμών και η χρήση ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού, θα ενισχύσει την κερδοφορία και θα μειώσει την εξάρτηση από εισαγόμενα εξαρτήματα.
Συμπέρασμα
Η ΕΕ επιχειρεί να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί στην αγορά: την απουσία φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η στήριξη της βιομηχανίας και η χαλάρωση ορισμένων κανονισμών, μπορεί να φέρει πίσω την κατηγορία των μικρών EV και να προσφέρει στους καταναλωτές, μια ρεαλιστική εναλλακτική. Όπως τόνισε η φον ντερ Λάιεν, «το μέλλον είναι ηλεκτρικό» και η Ευρώπη πρέπει να βρεθεί στην πρώτη γραμμή αυτής της μετάβασης. Αν η νέα πρωτοβουλία υλοποιηθεί αποτελεσματικά, τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορεί σύντομα να επιστρέψουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση πραγματικά προσιτή σε όλους.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.