Η Lancia Montecarlo αναγεννιέται: Το σπορ κουπέ που ονειρεύονται οι φαν της! [video] – Cars Electric

Η Lancia έχει μπει σε μια νέα εποχή. Παρότι η γκάμα της περιορίζεται σήμερα στο μικρό Ypsilon, τα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν, το crossover Gamma και την πολυαναμενόμενη επιστροφή της Delta. Όμως οι λάτρεις της ιταλικής φίρμας, συνεχίζουν να ονειρεύονται κάτι πιο σπορ, πιο αιχμηρό, που θα επαναφέρει τον θρύλο της. Σε αυτή την ανάγκη απάντησε ο Christopher Giroux, ανώτερος σχεδιαστής της Ford, ο οποίος στον ελεύθερο χρόνο του, αποφάσισε να «αναστήσει» το θρυλικό κουπέ Lancia Montecarlo της δεκαετίας του 1970, για τον 21ο αιώνα.
Η Lancia, μέλος πλέον της Stellantis, έχει δείξει στο παρελθόν διάθεση να επιστρέψει στη σπορ φιλοσοφία. Το πρωτότυπο Pu+Ra HPE του 2023, εμπνευσμένο από τη Stratos, αποτέλεσε έναν υπαινιγμό προς το μέλλον, αλλά δεν πέρασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής. Το νέο όραμα του Giroux, το Pu+Ra Montecarlo, δανείζεται στοιχεία από αυτό το concept αλλά παραμένει πιο ρεαλιστικό – ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσαμε πραγματικά να δούμε στις εκθέσεις.
Ένα νέο κεφάλαιο για ένα κλασικό κουπέ
Η έμπνευση του Giroux ήρθε με αφορμή την 50ή επέτειο του Montecarlo. Το αρχικό μοντέλο, γνωστό και ως Beta Montecarlo, παρουσιάστηκε το 1975 ως ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο με κεντρομήχανη διάταξη και κίνηση στους πίσω τροχούς, σε coupe και targa εκδόσεις. Ο Paolo Martin της Pininfarina ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, δίνοντάς του τις χαρακτηριστικές γραμμές, που το έκαναν αμέσως αναγνωρίσιμο.
Για να αναβιώσει αυτόν τον θρύλο, ο Giroux συνδύασε την παραδοσιακή σχεδιαστική διαδικασία, με σύγχρονα εργαλεία: Photoshop, Blender και τεχνητή νοημοσύνη. Το αποτέλεσμα; Ένα εκλεπτυσμένο κουπέ, που αποτίει φόρο τιμής στο παρελθόν, ενώ ταυτόχρονα φωνάζει «μοντέρνο».
Τα κλασικά στοιχεία δεν έλειψαν: η σκούρα μάσκα, οι «ιπτάμενες» αντηρίδες (επανασχεδιασμένες σε διαφανές γυαλί) και οι λεπτές LED υπογραφές σε σχήμα Τ. Κυκλικές λεπτομέρειες σε καπό, οροφή και πίσω μέρος, παραπέμπουν ξεκάθαρα στο Pu+Ra HPE. Το μπροστινό μέρος εντυπωσιάζει με δυναμικό «πηγούνι», αεροδυναμική λεπίδα και σμιλεμένα φτερά. Στο πλάι, μια έντονη γραμμή που ξεκινά από τα μαύρα βρόγχια δημιουργεί μια κομψή, αλλά και σπορ σιλουέτα. Το πίσω μέρος, ολοκληρώνεται με λεπτή φωτεινή λωρίδα και διακριτική αεροτομή, παραπέμποντας ξεκάθαρα στη Stratos.
Έκδοση αγώνων: φόρος τιμής στη Lancia Rally 037
Η ιστορία του Montecarlo δεν θα μπορούσε να αγνοήσει τους αγώνες. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, αποτέλεσε τη βάση για τη θρυλική Lancia Rally 037, το τελευταίο πισωκίνητο που κατέκτησε τον τίτλο στο WRC.
Γι’ αυτό, ο Giroux οραματίστηκε και μια «Competition» εκδοχή του Pu+Ra Montecarlo. Με τα ιστορικά χρώματα της Alitalia που κόσμησαν και τη Stratos HF, το ράλι-έτοιμο κουπέ ξεχωρίζει με χρυσές ζάντες, επιθετικό body kit, νέες εισαγωγές αέρα, splitter, ducktail αεροτομή και έναν πιο έντονο διαχύτη. Ακόμα και οι λεπτομέρειες στο καπό και τα βρόγχια δείχνουν ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να τρέχει.
Όσο για το μηχανικό κομμάτι, παραμένει μυστήριο. Οι αναλογίες παραπέμπουν σε ηλεκτρική πλατφόρμα, με μπαταρία και ηλεκτροκινητήρες. Όμως, τα σκίτσα που δείχνουν διπλές εξατμίσεις, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας υβριδικής λύσης, με θερμικό μοτέρ στο κέντρο. Μια σύγχρονη ερμηνεία του σπορ πάθους της Lancia; Απόλυτα πιθανό.
Θα το δούμε στους δρόμους;
Η μεγάλη ερώτηση παραμένει: υπάρχει περίπτωση η Lancia να φέρει ξανά στη ζωή ένα κουπέ σαν το Montecarlo; Η πραγματικότητα είναι πιο σκληρή. Για να δικαιολογήσει μια τέτοια επένδυση, η Stellantis θα πρέπει πρώτα να εξασφαλίσει ότι η Lancia στέκεται γερά εμπορικά, με τα mainstream μοντέλα της.
Η επιστροφή θρύλων όπως Aurelia, Fulvia, Stratos, Montecarlo ή 037 παραμένει αβέβαιη. Ωστόσο, μελέτες όπως αυτή του Giroux, κρατούν ζωντανό το όνειρο και υπενθυμίζουν γιατί η Lancia εξακολουθεί να έχει μια μοναδική θέση, στις καρδιές των φίλων της αυτοκίνησης.
Ένα πιθανό Montecarlo του σήμερα δεν θα ήταν απλώς άλλο ένα κουπέ. Θα λειτουργούσε ως «halo car», αναδεικνύοντας τη σχεδιαστική ταυτότητα και το πάθος της μάρκας – στοιχεία που λείπουν από το τρέχον lineup. Και ίσως, αν το κοινό δείξει αρκετό ενδιαφέρον, η Stellantis να ακούσει το κάλεσμα της ιστορίας.
Συμπέρασμα
Η αναγέννηση της Lancia Montecarlo από τον Giroux δεν είναι απλώς μια άσκηση σχεδιασμού. Είναι μια υπενθύμιση, του τι σημαίνει η ιταλική μάρκα: πάθος, καινοτομία και σπορ DNA. Ακόμη κι αν δεν δούμε ποτέ το αυτοκίνητο στην παραγωγή, η μελέτη αυτή δείχνει καθαρά, πόσο πειστικά ένα νέο Montecarlo θα μπορούσε να ξαναβάλει τη Lancia στο παιχνίδι.
Πηγή: carscoops.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.