Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Renault Clio – motorone.gr
Renault Clio: Μια πετυχημένη και συνεχιζόμενη πορεία για το Renault Clio που ήρθε, γοήτευσε και έπεισε ότι αξίζει να το εμπιστευτείς. Το μυστικό της επιτυχίας περιλαμβάνει φινέτσα και δυναμισμό, ενώ κάθε γενιά μπορεί δικαίως να περηφανεύεται για την χαρά της οδήγησης που προσφέρει στον οδηγό της και την αρτιότητα ως σύνολο ώστε να το κατατάσσουν στα επιθυμητά και κορυφαία της κλάσης του.
Μιας κλάσης που δοκιμάζεται στις μέρες μας με τους κατασκευαστές να δηλώνουν πάσο ο ένας μετα τον άλλον, με το πρόσχημα του αυξανόμενου κόστους εξέλιξης, την προσαρμογή στα αυστηρά περιβαλλοντικά δεδομένα και την στροφή προς την Β-SUV τοποθέτηση και την ηλεκτροκίνηση.
Για την Renault βέβαια κάτι τέτοιο δεν ισχύει και ευτυχώς! Χωρίς να απέχει από πετυχημένη εκπροσώπηση στην δημοφιλή εισαγωγή στα SUV και με εντυπωσιακές δημιουργίες αμιγώς ηλεκτρικών προτάσεων που κεντρίζουν μάλιστα και το συναίσθημα, η mainstream μούσα συνεχίζει ακάθεκτη.
]]>
ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Το νέο Renault Clio καλπάζει στην 6η γενιά του και με κάθε νέα γενιά, το Clio επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα της κατηγορίας του, προκειμένου να ικανοποιεί καλύτερα την επικαιροποίηση αναγκών του κοινού του.
Renault Clio, μια ιστορία επιτυχίας
Από την πρώτη γενιά Clio που χρονολογείται από το 1990, η επιτυχία δεν άργησε να έρθει και το αυτοκίνητο να αναγνωριστεί ως ένα από τα πρώτα αστικά αυτοκίνητα που πρόσφερε στοιχεία και αίσθηση από τις ανώτερες κατηγορίες.
Η επιτυχία που γνώρισε το Clio τα τελευταία 35 χρόνια εκτός από την εξαιρετική προσφορά Γαλλικής φινέτσας σε σχεδίαση-άνεση-συμπεριφορά, μπορεί επίσης να αποδοθεί στους αποδοτικούς κινητήρες για τις ανάγκες κάθε εποχής. Ο κινητήρας 1.5 dCi που εισήχθη στο Clio II εξακολουθεί να θεωρείται πρότυπο για τους κινητήρες ντίζελ ακόμα και σήμερα. Ταυτόχρονα, ο επίκαιρος πλήρως υβριδικός κινητήρας E-Tech γνώρισε τεράστια επιτυχία στο μοντέλο πέμπτης γενιάς, καλύπτοντας το 30% των πωλήσεων στην Ευρώπη. Συνολικά, οι πέντε γενιές του Clio έχουν πουλήσει σχεδόν 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 120 χώρες σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας το best-seller γαλλικό αυτοκίνητο όλων των εποχών.

Ένας εντελώς νέος εκφραστικός σχεδιασμός, με δυναμικές αναλογίες και ανάλογες λεπτομέρειες αποτυπώνονται στο κορμί της μούσας της Renault που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B. Το αθλητικό στυλ του νέου Renault Clio προκύπτει από πιο γενναιόδωρες διαστάσεις σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μήκος αυξήθηκε από 4,05 μ. σε 4,12 μ. (+ 6,7 εκ.) και το πλάτος από 1,73 μ. σε 1,77 μ. (+3,9 εκ.). Ως αποτέλεσμα, , με νέες διαστάσεις που χαρακτηρίζονται από δυναμισμό και κομψότητα. Αν και γνήσιο hatchback, το μακρύτερο καπό και η γραμμή της οροφής προς τα πίσω έχουν μια υποβόσκουσα κουπέ έμπνευση.
Η νέα φωτιστική υπογραφή με το διαπεραστικό «βλέμμα» των αιωρούμενων προβολέων σε μαύρο μασκάρισμα, τα LED ημέρας, τα μαύρα φρύδια περιμετρικά των θόλων και οι τροχοί 18΄΄(αναλόγως την έκδοση), τα τέσσερα ξεχωριστά πίσω φώτα είναι τα σχεδιαστικά highlights στο νέο Clio, ενώ οι συνολικές αναλογίες το τοποθετούν ελκυστικά μυώδες ανάμεσα στους ανταγωνιστές του που διαρκώς λιγοστεύουν. Η χρωματική του παλέτα, συνολικά προσφέρεται σε επτά χρώματα, εκ των οποίων τα Absolute Red και Absolute Green του λανσαρίσματος, να αποτελούν τις δύο νεότερες προσθήκες.

Στο εσωτερικό, το σουπερμίνι της Renault κερδίζει τις εντυπώσεις με μια υλοποίηση που δεν αφήνει χώρο σε παράπονα. Σπορ, φινετσάτο, hi-tech και ευρύχωρο ενσωματώνει εύστοχα τις αρετές που αναζητάς. Πλήρως ανασχεδιασμένο και με την νέα Renault ταυτότητα να αντικατοπτρίζεται κυρίως στις δυο οθόνες, το ευρύχωρο σαλόνι του νέου Clio αντικατοπτρίζει την αναβάθμιση, κάτι εμφανές τόσο σχεδιαστικά όσο και ουσιαστικά με βάση την ποιότητα των υλικών και την συναρμολόγησή τους. Το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού διαθέτει επένδυση ανάλογα με την έκδοση και ατμοσφαιρικό LED φωτισμό (48 διαθέσιμες επιλογές). Στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine, το φινίρισμα είναι από Alcantara αντί για ύφασμα, με φινίρισμα «spectral titanium» στα δύο άκρα του ταμπλό, που θυμίζει την απόχρωση που κερδίζει από τις θερμοκρασίες μια ανοξείδωτη εξάτμιση σπορ αυτοκινήτου.

Η διπλή οθόνη εμπνέεται από κάθε σύγχρονη δημιουργία της Renault, ενώ και στις τρεις εξοπλιστικές παραλλαγές η οθόνη του συστήματος πολυμέσων (OpenR Link) που λειτουργεί με ενσωματωμένο λογισμικό της Google έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών. H infotainment εμπειρία με πλοήγηση Google Maps, φωνητικό έλεγχο Google Assistant και πρόσβαση στο Google Play την ζωή και την διασύνδεση σε ένα Clio. Μελλοντικά το Gemini, ένας βοηθός τεχνητής νοημοσύνης από την Google, θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα αυτοκίνητα Renault που είναι εξοπλισμένα με OpenR Link, αντικαθιστώντας το Google Assistant.

Ο έγχρωμος, πλήρως ψηφιακός και παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων (7΄΄ έως 10.1 ιντσών), μια σουίτα 29 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με ενσωμάτωση νέων και αναβάθμιση των υπαρχόντων και η υιοθέτηση βιώσιμων λύσεων στα υλικά, είναι το ρεζουμέ των αλλαγών που συναντάς στο νέο μοντέλο. Στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνεται προειδοποίηση ασφαλούς εξόδου των επιβατών, στην περίπτωση που πλησιάζει άλλο όχημα κάτι που γίνεται τόσο με ηχητική όσο και με οπτική προειδοποίηση από μεγάλη φωτεινή ένδειξη εσωτερικά στο πάνελ των εμπρός πορτών – που έχει και διακοσμητικό ρόλο όταν δεν προειδοποιεί.
Στη βάση της γκάμας βρίσκεται μια κλασσική έκδοση κινητήρα βενζίνης, με 3κύλινδρο 1.2 TCe που αποδίδει 115 ίππους και 190 Nm ροπής, σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο ή επίσης 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ από τα μέσα του 2026, ο 1.2 ECO-G των 120 ίππων και 200 Nm ροπής, θα είναι εκπροσωπεί τις προτάσεις διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο). Το εν λόγω σύνολο θα συνεργάζεται αποκλειστικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (EDC), ενώ με μια μεγαλύτερη δεξαμενή LPG χωρητικότητας 50 λίτρων (έναντι 32 λίτρων), υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία 1.450 χιλιομέτρων.

Το Clio παραδοσιακά έχει μια ιδιαίτερη σχέση επικοινωνίας με τον οδηγό του, από την πρώτη μέρα της εμφάνισής του, κάτι που δεν απώλεσε στην διάρκεια των χρόνων. Υπόδειγμα επικοινωνιακής συμπεριφοράς, έννοια που τείνει να ξεθωριάσει σήμερα από τα αυτοκίνητα, πόσο μάλιστα του ανταγωνισμού το Clio δείχνει το δρόμο. Η ανάρτηση έχει την ενδοτικότητα που χρειάζεται για να δικαιολογήσει την καταγωγή της. Απορροφά τις ανωμαλίες με τον μαγικό τρόπο που μας έχουν συνηθίσει δεκαετίες τώρα οι Γάλλοι.

Παράλληλα προσφέρει αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος, αλλά κι ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Αναμφίβολα είναι ένα αυτοκίνητο ευθύβολο, φιλικό και άνετο που καταπίνει ξεκούραστα χιλιόμετρα, χωρίς καν να ζητάει συχνά ανεφοδιασμό. Η οδήγηση παραμένει ένα από τα δυνατά του σημεία και αν κάτι γίνεται σαφές στο νεότερο, είναι το ομοιογενές πάτημα που συνοδεύεται από στιβαρότητα πλαισίου, βελτιωμένη αίσθηση τιμονιού και αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση – με δεδομένη και την βελτίωση της αεροδυναμικής του (Cd: 0,30 από 0,32).
Clio λίαν συντόμως!
Φυσικά οι τιμές δεν είναι ακόμα γνωστές, αλλά δεν θα αργήσουν και αυτό γιατί σύντομα οι παραγγελίες θα ανοίξουν με δεδομένο ότι τα αυτοκίνητα θα βρίσκονται στις εκθέσεις περί τα μέσα Γενάρη του 2026. Σε πρώτη φάση η υβριδική έκδοση αναλαμβάνει το λανσάρισμα του μοντέλου στην Ελλάδα και μέχρι το πρώτο εξαμηνο η γκάμα θα ολοκληρωθεί. Πριν καταλαγιάσουν οι ευχές λοιπόν για καλή χρονιά, το νέο Renault Clio θα κάνει σεφτέ στην αγορά αλλά και στις δοκιμές με ιδιαίτερη αναγνωσιμότητα.

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.










